Validerings problemer
Fra : hoaX

Dato : 26-01-03 22:41

Hey

Jeg er ved at validere min nye hp (http://xystus.adr.dk/hoax/) men den
driller...

--------
Validering af sitemap.html:

(nedenstående gælder selvfølgelig for alle mine dt tags)

Line 52, column 3: document type does not allow element "dt" here
(explain...).
^

(nedenstående gælder selvfølgelig for alle mine dd tags)

Line 53, column 3: document type does not allow element "dd" here
(explain...).
<dd>Her kan du læse om mig</dd>
^
---------

Validering af profil.html:

Line 83, column 3: document type does not allow element "td" here; assuming
missing "tr" start-tag
^
Line 83, column 50: document type does not allow element "tr" here
(explain...).
^
gælder også for resten af de tags
---------

Validering af proj.html:

Line 57, column 3: document type does not allow element "li" here
(explain...).
<li>mit eget website</li>
^

gælder også for resten af de tags
---------

HJÆLP MIG !!!
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at rette fejlene...

- hoaX ;o(

hoaX's website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-01-03 23:53

"hoaX" <pt@teliamail.dk> skrev :

>Jeg er ved at validere min nye hp (http://xystus.adr.dk/hoax/) men den
>driller...

På hvilke sider er problemet?
Det er nemmere at svare, hvis man kan se siden i sin helhed.

Og ja, jeg er doven, jeg gider ikke lede alle sider igennem for
at finde siderne med det du beskriver.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-01-03 10:06

hoaX skrev:

> Line 52, column 3: document type does not allow element "dt"
> here (explain...).

Et gæt er at du mangler en omgivende dl.

Det ser ud til at du har indsat dl nu, validatoren brokker sig så
blot over placeringen af den. Prøv at flytte den ud af den
omgivende p.

> Validering af profil.html:

> Line 83, column 3: document type does not allow element "td"
> here; assuming missing "tr" start-tag

Svaret er givet i fejlmeddelelsen - du mangler tr om dine td-tags.

Eksempel:

(Vises:

   Celle 1    Celle 2
   Celle 3    Celle 4
)

Hov - ser lige at du har skrevet <tr />. Den går ikke, for tr skal
indeholde td-elementerne, ikke blot stå mellem dem.

> Validering af proj.html:
>
> Line 57, column 3: document type does not allow element "li"
> here (explain...).
> <li>mit eget website</li>
> ^

Samme problem som dt/dd-fejlene - der skal være en omgivende
listekode - enten ul eller ol. Det ser igen ud til at du har fået
det rettet (det kunne du fx have fortalt her), så det nu blot er
ol-kodens placering der ikke accepteres.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : hoaX

Dato : 27-01-03 14:36

Hey

Nu har jeg fået valideret samtlige sider (skulle jeg da mene)...

Det hjalp at fjerne mine <p> rund om listerne på projekter og sitemap.

Med tabellerne var det fuldstændig som Jens skrev...

> Svaret er givet i fejlmeddelelsen - du mangler tr om dine td-tags.
>
> Eksempel:

åbenbart ikke standard...

Tak for hjælpen gutter...

Se det færdige resultat på http://xystus.adr.dk/hoax/

- hoaX

hoaX's website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : jopa

Dato : 27-01-03 15:04

"hoaX" skrev bla...
> Tak for hjælpen gutter...
>
> Se det færdige resultat på http://xystus.adr.dk/hoax/

Ikke færdigt endnu.
Mangler lige " / "

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : hoaX

Dato : 27-01-03 22:37

Hey igen

Jeg har rettet fejlene og valideret igen... Nu skulle det hele være i
orden...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-01-03 14:49

hoaX skrev:

> Nu har jeg fået valideret samtlige sider (skulle jeg da
> mene)...

Hm - du har blot begået en klassisk fejl, nemlig at glemme at
tjekke den kode du sætter ind for at markere at din kode er valid!

Du mangler sluttag på img-koden til css-ikonet.

> men det er åbenbart ikke standard...

Nej - tr skal også i HTML4 både åbnes og lukkes, og td-elementer
skal altid indeholdes i tr, som igen skal indeholdes i table.
--
Jens Gyldenkærne Clausen