Tiroler musik fra Österich
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-03 20:23

Hej gruppe!

Har lige været på skiferie i Westendorf i Østrig. Dertil hører afterski jo
også med :) Jeg fandt en god bar/pub eller hvad de nu end hedder dernede der
hed KegelBahn.

Den ene aften var der live musik af en tiroler med harmonika og det hele.
Mener han hed Othmar? (Hvis nogen skulle have været der)

Ikke sådan noget fald i søvn og sov godt musik, men med ordenligt stemning
og god rytme.

De fleste sange havde et kor omkvæd, som er meget kendt, ligesom i "Hey
Baby" fra DJ Ötzi osv.

Nogen der kender en side med de *ægte* tiroler hits eller kan nogle navne på
nogle gode sange?

Mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-03 20:33

Nå ja nu kan jeg huske lidt bedre.

Det var ikke alle *tiroler* hits. Han sang og spillede eks. også Twist And
Shout og La Bamba (kom jeg lige i tanke om) men det lyder jo på en hel anden
måde end de originale..

Håber at nogen blev lidt klogere på hvad jeg søger efter ;)

Mvh
Benny

Fra : Heinz

Dato : 27-01-03 16:00

"Benny" <ingenemail> skrev i en meddelelse
> [...]

> http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
> Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!

Gå ind på www.amazon.de og åben for Musik mappen.
I Schnellsuche vælger du: Alle Produkte og i søgeren skriver du Ski
og søger.
Når det er sket åbner du den link der gives ved Pop Musik.
Og så er det bare at handle løs, lige nu er der 200 titler at vælge
imellem.

Heinz

Ps: Blot til info, du har ikke været til en ægte Tiroler Abend, men en
"for tourists only", kender Kegelbahn og deres metode at lokke
skifolket til.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-03 20:22

"Heinz" <tomatoking@thebottle.com> wrote in message
> [...]
> Når det er sket åbner du den link der gives ved Pop Musik.
> Og så er det bare at handle løs, lige nu er der 200 titler at vælge

Smart! Takker for det Heinz

> Heinz
>
> Ps: Blot til info, du har ikke været til en ægte Tiroler Abend, men en
> "for tourists only", kender Kegelbahn og deres metode at lokke
> skifolket til.

Hehe det er jeg godt klar over. Men i forhold til de danske 'hyggesteder'
herhjemme synes jeg Kegelbahn var noget helt speciel ;) Lige mig ;)

mvh
Benny

Fra : Heinz

Dato : 28-01-03 13:17

> [...]
> http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
> Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!

Lidt OT, men Westendorf har forresten deres egen hjemmeside.
www.westendorf.com med al info du kan bruge hvis du vil en tur derned
igen på et eller andet tidspunkt.
Hjemmesiden ændrer sig når skisæsonen er overstået, så
kommer den til at se helt anderledes ud end det fokus der sættes på
skiturismen lige nu.

Heinz

Fra : Heinz

Dato : 28-01-03 16:00

"Heinz" <tomatoking@thebottle.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Benny, jeg kommer forresten i tanke om en maxi cd at jeg har med en
rigtig tysk polka synge med sang, jeg ved ikke om de spillede den på
KegelBahn.
Det er: Stefan Raab - Ho´ mir ma ne flasche bier
Omkvædet er ganske simpelt:
Ho mir ma ne flasche bier, flasche bier, flasche bier
Ho mir ma ne flasche bier, flasche bier sonst streik ich hier
Ho mir ma ne flasche bier, flasche bier, flasche bier
Ho mir ma ne flasche bier, schluck schluck schluck
Jeg har den i 3 versioner:
Polka mix, Funky parteitag mix og instrumental

Heinz