|
| "World garanti" Fra : Morten Klostergaard |
Dato : 26-01-03 19:16 |
|
Hvad dækker fx Canon's World garanti over?
At man kan indlevere det i den nærmeste Canon forretning eller?
\MK
| |
Chuke Mimergolf (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Chuke Mimergolf |
Dato : 26-01-03 21:12 |
|
"Morten Klostergaard" <Morten@Klostergaard.dk> skrev
> Hvad dækker fx Canon's World garanti over?
>
> At man kan indlevere det i den nærmeste Canon forretning eller?
Fra Canon.dk - link findes i boks på forsiden:
Alle digitale Canon kameraer købt i Europa er omfattet af en
pan-europæisk garantiordning som gælder følgende lande:
Belgien, Danmark, Tyskland, Spanien, Frankrig, Grækenland, Irland,
Island, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Holland, Norge, Østrig,
Portugal, Schweiz, Finland, Sverige, England.
Denne garantiordning dækker ikke kameraer købt udenfor Europa ej heller
i det tidligere Østeuropa.
Kameraer omfattet af ovennævnte garanti skal i tilfælde af reparation
sendes til
Canon IT-service
Hørskætten 26
2630 Tåstrup
mvh
Peter
| |
Morten Klostergaard (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Morten Klostergaard |
Dato : 26-01-03 22:26 |
|
"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
news:b11fea$qsq$1@sunsite.dk...
> "Morten Klostergaard" <Morten@Klostergaard.dk> skrev
>
> > Hvad dækker fx Canon's World garanti over?
> >
> > At man kan indlevere det i den nærmeste Canon forretning eller?
>
>
> Fra Canon.dk - link findes i boks på forsiden:
Hmmm, jeg kan stadigvæk ikke finde det på siden...
Men tak fordi at du gad kopier det ud.
\MK
| |
Klaus Madsen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Klaus Madsen |
Dato : 27-01-03 01:48 |
|
"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
news:b11fea$qsq$1@sunsite.dk...
> "Morten Klostergaard" <Morten@Klostergaard.dk> skrev
>
> > Hvad dækker fx Canon's World garanti over?
> >
> > At man kan indlevere det i den nærmeste Canon forretning eller?
>
>
> Fra Canon.dk - link findes i boks på forsiden:
>
> Alle digitale Canon kameraer købt i Europa er omfattet af en
> pan-europæisk garantiordning som gælder følgende lande:
> Belgien, Danmark, Tyskland, Spanien, Frankrig, Grækenland, Irland,
> Island, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Holland, Norge, Østrig,
> Portugal, Schweiz, Finland, Sverige, England.
>
> Denne garantiordning dækker ikke kameraer købt udenfor Europa ej heller
> i det tidligere Østeuropa.
> Kameraer omfattet af ovennævnte garanti skal i tilfælde af reparation
> sendes til
>
> Canon IT-service
> Hørskætten 26
> 2630 Tåstrup
>
> mvh
> Peter
Men tjek lige at Garantibeviset er udfyldt/stemplet fra forhandleren.
Jeg sidder nemlig med sådan et problem. Det er godt nok Nikon (ja,ja, jeg
gider
ikke at høre nogen jokes
Lige før jul købte jeg en del Nikon udstyr hos TECHNIK direkt i Tyskland.
Efter 8 dage gik Flashen (Nikon SB80 DX) i stykker. Nikon har også
worldwide garanti, så jeg kørte selvfølgelig ind til Nikon importøren, ingen
problemer før end han så at TECHNIK direkt ikke havde udfyldt
garantibeviset.
Jeg aftalte at de skulle lave den og i mellemtiden skulle jeg så sende
papirerne tilbage
tyskland for at blive udfyldt. Nu har jeg i mellemtiden fået en regning fra
Nikon importøren
på 1500 kr. ????? det er næsten halvdelen af hvad flashen koster.
Jeg har lige siddet og skrevet brev til tyskland om hvor mine papirer bliver
af.
Så nu må vi se.
Så tjek lige dine papirer.
Mvh. Klaus
| |
max (27-01-2003)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 27-01-03 04:17 |
|
> Men tjek lige at Garantibeviset er udfyldt/stemplet fra forhandleren.
>
> Jeg sidder nemlig med sådan et problem. Det er godt nok Nikon (ja,ja, jeg
> gider
> ikke at høre nogen jokes
> Lige før jul købte jeg en del Nikon udstyr hos TECHNIK direkt i Tyskland.
> Efter 8 dage gik Flashen (Nikon SB80 DX) i stykker. Nikon har også
> worldwide garanti, så jeg kørte selvfølgelig ind til Nikon importøren,
ingen
> problemer før end han så at TECHNIK direkt ikke havde udfyldt
> garantibeviset.
> Jeg aftalte at de skulle lave den og i mellemtiden skulle jeg så sende
> papirerne tilbage
> tyskland for at blive udfyldt. Nu har jeg i mellemtiden fået en regning
fra
> Nikon importøren
> på 1500 kr. ????? det er næsten halvdelen af hvad flashen koster.
> Jeg har lige siddet og skrevet brev til tyskland om hvor mine papirer
bliver
> af.
> Så nu må vi se.
>
> Så tjek lige dine papirer.
>
> Mvh. Klaus
Stakkels Klaus, du er vidst løbet ind i et rigtigt røvhul - Jeg har ALDRIG
fået stemplet mine garanti beviser, fakturaen sammen med beviset har
altid været ok - De sku skamme sig i DFA...
Mht. Technik Direct så prøv at ring så går det meget hurtigere, men de er
flinke men nogen værre rodehoveder dernede..
Du burde have fået en ny flash....?
Mvh max
| |
Klaus Madsen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Klaus Madsen |
Dato : 27-01-03 22:03 |
|
"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
news:Qw1Z9.46067$Hl6.5854481@news010.worldonline.dk...
>
> Stakkels Klaus, du er vidst løbet ind i et rigtigt røvhul - Jeg har ALDRIG
> fået stemplet mine garanti beviser, fakturaen sammen med beviset har
> altid været ok - De sku skamme sig i DFA...
> Mht. Technik Direct så prøv at ring så går det meget hurtigere, men de er
> flinke men nogen værre rodehoveder dernede..
> Du burde have fået en ny flash....?
> Mvh max
>
Hej Max
Det tror jeg du har ret i, da jeg indleverede flashen jeg havde da også en
større diskussion
om smidighed, firkantethed osv.
I hvert tilfælde syntes jeg også han var et røvhul, da jeg gik derfra. Og
jeg havde da også
både fakturaen og garantibeviset med. Men lige meget hjalp det.
Mvh. Klaus
| |
Bent Lauritsen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Bent Lauritsen |
Dato : 27-01-03 12:35 |
|
"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse
news:3e3481dc$0$24677$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Men tjek lige at Garantibeviset er udfyldt/stemplet fra forhandleren.
>
> Jeg sidder nemlig med sådan et problem. Det er godt nok Nikon (ja,ja, jeg
> gider
> ikke at høre nogen jokes
> Lige før jul købte jeg en del Nikon udstyr hos TECHNIK direkt i Tyskland.
> Efter 8 dage gik Flashen (Nikon SB80 DX) i stykker. Nikon har også
> worldwide garanti, så jeg kørte selvfølgelig ind til Nikon importøren,
ingen
> problemer før end han så at TECHNIK direkt ikke havde udfyldt
> garantibeviset.
> Jeg aftalte at de skulle lave den og i mellemtiden skulle jeg så sende
> papirerne tilbage
> tyskland for at blive udfyldt. Nu har jeg i mellemtiden fået en regning
fra
> Nikon importøren
> på 1500 kr. ????? det er næsten halvdelen af hvad flashen koster.
> Jeg har lige siddet og skrevet brev til tyskland om hvor mine papirer
bliver
> af.
> Så nu må vi se.
>
> Så tjek lige dine papirer.
>
> Mvh. Klaus
Jeg sidder i øjeblikket med det samme problem med DFA og garantireparation
af en SB50-DX flash.
DFA modtog flashen til garantireparation, men kunne efter 3 uger fortælle,
at da garantibeviset ikke var udfyldt, var der ikke tale om en
garantireparation.
Ifølge Nikons garantibevis er det eneste krav, at garantibevisets slip C
findes og at der foreligger faktura med købers navn og købsdato. Andet kan
DFA altså ikke kræve.
Jeg har i øjeblikket en brevveksling i gang med DFA. Såfremt denne ikke
ender i et tilfredsstillende resultat (=garantireparation), kan vi måske slå
os sammen om en henvendelse til forbrugerklagenævnet?
Bent Lauritsen
| |
max (27-01-2003)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 27-01-03 12:49 |
|
> Jeg sidder i øjeblikket med det samme problem med DFA og garantireparation
> af en SB50-DX flash.
> DFA modtog flashen til garantireparation, men kunne efter 3 uger fortælle,
> at da garantibeviset ikke var udfyldt, var der ikke tale om en
> garantireparation.
> Ifølge Nikons garantibevis er det eneste krav, at garantibevisets slip C
> findes og at der foreligger faktura med købers navn og købsdato. Andet kan
> DFA altså ikke kræve.
> Jeg har i øjeblikket en brevveksling i gang med DFA. Såfremt denne ikke
> ender i et tilfredsstillende resultat (=garantireparation), kan vi måske
slå
> os sammen om en henvendelse til forbrugerklagenævnet?
>
> Bent Lauritsen
Hej Bent det er et godt initiativ,,,!
max
| |
Møller (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 28-01-03 13:29 |
|
"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
news:E09Z9.46245$Hl6.5876712@news010.worldonline.dk...
> > Jeg sidder i øjeblikket med det samme problem med DFA og
garantireparation
> > af en SB50-DX flash.
> > DFA modtog flashen til garantireparation, men kunne efter 3 uger
fortælle,
> > at da garantibeviset ikke var udfyldt, var der ikke tale om en
> > garantireparation.
> > Ifølge Nikons garantibevis er det eneste krav, at garantibevisets slip C
> > findes og at der foreligger faktura med købers navn og købsdato. Andet
kan
> > DFA altså ikke kræve.
> > Jeg har i øjeblikket en brevveksling i gang med DFA. Såfremt denne ikke
> > ender i et tilfredsstillende resultat (=garantireparation), kan vi måske
> slå
> > os sammen om en henvendelse til forbrugerklagenævnet?
> >
> > Bent Lauritsen
>
> Hej Bent det er et godt initiativ,,,!
> max
Det er let I kan sende et sp hertil:
http://www.fs.dk/sphj/jura.htm
underside af http://www.fs.dk
--
Møller
| |
Klaus Madsen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Klaus Madsen |
Dato : 27-01-03 21:59 |
|
"Bent Lauritsen" <sddv-bentl@post.tele.dk> wrote in message
news:3e351937$0$71672$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jeg sidder i øjeblikket med det samme problem med DFA og garantireparation
> af en SB50-DX flash.
> DFA modtog flashen til garantireparation, men kunne efter 3 uger fortælle,
> at da garantibeviset ikke var udfyldt, var der ikke tale om en
> garantireparation.
> Ifølge Nikons garantibevis er det eneste krav, at garantibevisets slip C
> findes og at der foreligger faktura med købers navn og købsdato. Andet kan
> DFA altså ikke kræve.
> Jeg har i øjeblikket en brevveksling i gang med DFA. Såfremt denne ikke
> ender i et tilfredsstillende resultat (=garantireparation), kan vi måske
slå
> os sammen om en henvendelse til forbrugerklagenævnet?
>
> Bent Lauritsen
>
Hej Bent
Har du også købt din flash i udlandet?
Du har ikke helt ret i, at det eneste krav er at garantibevisets slip C
findes,
sammen med en faktura.
Bag på garantibeviset står der:
This warranty is only provided upon presentation of the completed warranty
card and
original invoice or purchase receipt indicating the date of purchase,
product type and
dealers name together with the product.
Nikon reserves the right to refuse free-of-charge warranty service if the
above documents
cannot be presented or if the information in it is incomplete or illegible.
Så jeg tror ikke vi kommer langt med en henvendelse til
forbrugerklagenævnet.
Det der jo er galt er at butikkerne (både herhjemme og i udlandet) som jo
burde
kende reglerne ikke udfylder papirerne fra starten. Det er s....
irriterende.
Jeg sidder også med et u-udfyldt garantibevis på mit kamera fra Japan Foto.
Det kan jeg jo så ligesågodt få udfyldt næste gang jeg kommer forbi.
Mvh. Klaus
| |
Bent Lauritsen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Bent Lauritsen |
Dato : 28-01-03 00:40 |
|
"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse
news:3e359daf$0$24710$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> Hej Bent
>
> Har du også købt din flash i udlandet?
>
> Du har ikke helt ret i, at det eneste krav er at garantibevisets slip C
> findes,
> sammen med en faktura.
>
> Bag på garantibeviset står der:
>
> This warranty is only provided upon presentation of the completed warranty
> card and
> original invoice or purchase receipt indicating the date of purchase,
> product type and
> dealers name together with the product.
> Nikon reserves the right to refuse free-of-charge warranty service if the
> above documents
> cannot be presented or if the information in it is incomplete or
illegible.
>
> Så jeg tror ikke vi kommer langt med en henvendelse til
> forbrugerklagenævnet.
Hej Klaus
Ja, min flash er også købt hos Technik Direkt, hvor jeg efterhånden har
handlet en del.
Teksten bag på mit garantibevis lyder:
Your Nikon equipment is guaranteed against any manufacturing defects for one
full year from the date of purchase.
This warranty card is issued only at the time of original purchase; It is
non-transferable.
This warranty must be presented to the Nikon service facility before any
repair can be made under warranty.
Establishing the original purchase date should be made by the original
consumer purchaser via the sales slip or other evidence.
Please refer to the separate card for further details.
Det er åbenbart en anden ordlyd end på dit garantibevis. På nævnte separate
card står:
- efter at have fortalt igen, at garantien er et år - During this period,
repairs or adjustments will be made free of charge only upon presentation of
the Nikon Worlwide Service Warranty Card (Copy C, customers portion)
together with the sales slip or other evidence of purchase to any of the
Nikon Service facilities listed here. Establishing the original purchase
date should be made by the original consumer purchaser via the sales slip or
other evidence.
Og herefter de sædvanlige undtagelser såsom uautoriserede reparationer,
beskadigelser fra vand og sand o.s.v.
I mine øjne står Nikon eller rettere DFA ikke på helt solid grund, når de
afviser de dokumenter, Nikon stiller som betingelse for opfyldelse af
garantien.
Lad os se, hvad brevvekslingen med DFA fører til.
Bent
| |
max (28-01-2003)
| Kommentar Fra : max |
Dato : 28-01-03 07:04 |
|
> I mine øjne står Nikon eller rettere DFA ikke på helt solid grund, når de
> afviser de dokumenter, Nikon stiller som betingelse for opfyldelse af
> garantien.
> Lad os se, hvad brevvekslingen med DFA fører til.
>
> Bent
Hej Bent og Klaus,
Det lyder som om DFA chikanerer folk der køber ind
andre steder end i Danmark, hvis de er skyldige i denne
forskelsbehandling kan i stable kokager på det vil være
en sag for forbruger klagenævnet, der må gælde ens regler
på det område, så en retsag til at fastlægge dette er måske
nødvendigt, hvis DFA fortsætter med at opføre sig på den
måde.. Og så er det sådan set ligegyldigt hvad der står med
småt bag på garantibeviserne, hvis det er arbejdsgangen at
acceptere ikke stemplede beviser på varer solgt i danmark
så hænger de på den hos DFA..
max
| |
|
|