Hvalp drikker meget.
Fra : René Kofoed

Dato : 26-01-03 18:26

Hej NG.
Jeg har en schæferhvalp på ca. 6 mdr. Han drikker ufatteligt meget vand,
hver dag.
Et slag på tasken : ca 2-3 liter hver dag.
Er det normalt??
Han får vand på foderet, og har adgang til friskt vand hele dagen.
Vi skal op hver nat, ca kl.02.15 og igen ca. kl. 05.00.
Når jeg skal møde tidligt står jeg op omkring kl. 05.00, så det kan vel være
en "vane"??
Skal vi prøve at, tage vandet fra ham om aftenen??
Jeg har ikke talt med dyrlægen om det, da han virker frisk og glad, og er
meget energisk. Der er ingen tegn på sygdom(??) af nogen art.
Mange hundehilsner fra
Susanne, Coco og Xawier.

Fra : Therese

Dato : 26-01-03 18:36

Hej Susanne

Det er meget normalt at en hund drikker meget. Vores på 10 mdr drikker også
ca. 3-4 liter om dagen.
For at få styr på renligheden kan du godt tage vandet fra hvalpen om
aftenen. Det sker der intet ved.
Der er ikke nogen grund til at snakke med din dyrlæge.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : René Kofoed

Dato : 26-01-03 19:21

Hej Therese.
Tak for dit hurtige svar.
Jeg undrede mig lidt over det over det store vandforbrug.
Tak for det !!
MVH Susanne, Coco og Xawier.

Fra : Pia J

Dato : 26-01-03 21:12

Max drak også ufattelig meget vand som hvalp. Gik tit ud og slubrede midt om
natten. Men det synes jeg ikke han gør mere, hvorfor ved jeg ikke.

:Pia

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 27-01-03 07:54

Hej Gruppe

Jeg synes ikke man skal tage vandet fra hvalpen - Dels mener jeg det er synd,
dels mener jeg ikke det er nødvendigt.

/Kim

Fra : Trine Svenstrup

Dato : 28-01-03 11:20

Grunden til det store vandforbrug, kan sagtens være på grund af foderet. Jeg
fik at vide af min dyrlæge da min var hvalp, at de "billige" mærker
indeholder ufattelig meget salt, og det var grunden til at min drak meget.
Det drejede sig også om de her 3-4 liter om dagen.

Trine

Fra : Therese

Dato : 28-01-03 20:44

"Trine Svenstrup" skrev
> [...]
> indeholder ufattelig meget salt, og det var grunden til at min drak meget.
> Det drejede sig også om de her 3-4 liter om dagen.

Min har altså aldrig fået billigt foder. Jeg giver 500 kr/15 kg. Både da han
fik dyrlægens og det han får nu drikker han i perioder meget.
--
Mange hilsner
Therese

Fra : BN

Dato : 27-01-03 08:55

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message
> [...]
> hver dag.
> Et slag på tasken : ca 2-3 liter hver dag.

Sandra drikker også meget om dagen... troede vi. Hun vejer 20 kilo, og min
kæreste synes hun drak hele tiden. Vi er begyndt at måle hvor meget hun
egentligt drikker. Ca. 2 liter om dagen, og de dage hun har løbet megetog
spist flere hundekiks/ben end noralt, har hun forøget hendes drikkeri.
Umiddelbart synes jeg ikke, at det lyder unormalt, men du kan evt. prøve at
afmåle hendes vandforbrug. Jeg giver hende frisk vand lfere gange om dagen
og moregner der hun "levner", så er det nemlig muligt at give dyrlægen en
status hvis denne skulle ønske det på et senere tidspunkt.
Jeg vil lige sige, at jeg ikke har målt vand i de sidste fem åpr, men kun i
to uger ;---)

Hilsen BN

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 28-01-03 20:46

Okay - nu er din hvalp 6 mdr. -så det er nok ikke det. Men her alligevel min
historie. Min hvalp på 11 uger drak også UTROLIG meget vand (som 9 og 10
ugers), men siden jeg fandt ud af at han havde bændelorm og han fik noget
mod det, har hans vandforbrug aftaget meget.

KH
søs

Fra : René Kofoed

Dato : 29-01-03 12:16

Hej Søs.
Han har fået ormekur 2 gange, og skal måske have den 3.
Han er vokset utroligt hurtigt, og er allerede højere og længere end Coco,
lab.blanding på 61 cm!!
Han får Hills Precrition Diet, fra dyrlægen, så det skulle ikke være
foderets skyld at, han vokser så hurtigt.
Men det kan måske være pga foderet at, drikker så meget!??
Det er et foder med utroligt stort fiberindhold ( det kan også ses på
græsset i haven!!)

Tak for dit svar.
Mange hundehilsner fra
Susanne, Coco og Xawier.