Lave ftp server på kollegie??
Fra : Michael

Dato : 26-01-03 16:35

Jeg håber det er den rette gruppe.
Jeg kunne godt tænke mig at lave en ftp server, da har en kammerat som skal
have nogle af mine filer.
Kollegiet har en server med inet forbindelse og kun en ip ud imod inettet.
Når jeg har lavet en ftp, skriver den en ip. Men den kan kun ses på kollegie
netværket. Hva skal jeg gøre så "hele" nettet kan se min ftp???

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 26-01-03 16:45

On Sun, 26 Jan 2003 16:35:25 +0100, "Michael" <mhansen@jyde.dk> wrote:

> [...]
>Når jeg har lavet en ftp, skriver den en ip. Men den kan kun ses på kollegie
>netværket. Hva skal jeg gøre så "hele" nettet kan se min ftp???

¨Derr skal der routres fra den enkelte net ip mod din server, eller
rettere mod den Ip som din server skriver. Problemet er bare at det ikke
er sikkert at du kan få lov til dette.
Flemming Jacobsen

Fra : Calle.

Dato : 26-01-03 16:55

Thunderbird @ 7100 wrote:
> ¨Derr skal der routres fra den enkelte net ip mod din server, eller
> rettere mod den Ip som din server skriver. Problemet er bare at det
> [...]

Præcis derfor nævnte jeg den delte mappe
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 26-01-03 16:44

Michael wrote:
> [...]
> inettet. Når jeg har lavet en ftp, skriver den en ip. Men den kan kun
> ses på kollegie netværket. Hva skal jeg gøre så "hele" nettet kan se

du kan evt. nøjes med at dele en mappe de må se. Internt må I jo have
interne IP, så det kun er dem der kan se den
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-01-03 16:58

wrote:

>Jeg håber det er den rette gruppe.
>Jeg kunne godt tænke mig at lave en ftp server, da har en kammerat som skal
>have nogle af mine filer.

der kører allerede en FTP server på det kollegie
IP 62.79.49.37
"Sonny Test"

>Kollegiet har en server med inet forbindelse og kun en ip ud imod inettet.
>Når jeg har lavet en ftp, skriver den en ip. Men den kan kun ses på kollegie
>netværket. Hva skal jeg gøre så "hele" nettet kan se min ftp???

se ovenover, det kan man allerede,
men hvis dine "naboer" på kollegiet skal logge på, skal de bruge
din LAN adresse

--
girls and sex
can't beat

Fra : Michael

Dato : 26-01-03 17:58

Det er en uden for kollegiet som skal se ftp´en. Havde det været intern
ingen problem.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-03 10:15

In dk.edb.netvaerk, Michael <mhansen@jyde.dk> says...
> Det er en uden for kollegiet som skal se ftp´en. Havde det været intern
> ingen problem.

Det kan han ikke komme til.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-01-03 12:20

Michael wrote:

> Det er en uden for kollegiet som skal se ftp´en. Havde det været intern
> ingen problem.

Jeg kan se to løsninger:

1. Du lokker vedkommende der er ansvarlig for kollegiets router
til at forwarde port 21 trafik til dit interne ipnummer. Det vil
betyde at din ftpserver kan ses udefra.
2. Du lokker din kammerat udenfor kollegiet til at sætte en
ftpserver op, du kan så sende ham de filer han har brug for.

--
Hygge..
Thomas