MS-5109 rev. 1 eller 2?
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 26-01-03 14:04

Hej NG

Jeg har lige fået fingrene i en gammel Pentium 120Mhz, og for at få mest
muligt ud af den har jeg tænkt mig at updatere BIOS. Jeg er næsten sikker på
at bundkortet er af fabrikatet Micro-Star(MSI), og at modellen hedder
MS-5109. Mit problem er bare at jeg kun kan finde info om revision 1 af
bundkortet, og de kan ses her:
<http://www.msi-computer.de/produkte/main.php3?Prod_id=45&Mehr=1>
Det ligner meget det kort jeg har, men jeg har 4 pci slots (istedet for 3),
men chipsettet er det samme. Jeg har fundet frem til modellen, ved at kigge
på det nummer der bliver vist i bunden af skærmen ved POST'en (optælling af
rammen). Jeg kunne forestille mig at det bundkort jeg ligger inde med er
revision 2, men er langt fra sikker... er der nogen der kan hjælpe?

Vil der ske noget ved at flashe BIOS, hvis jeg har downloadet en BIOS til
den forkerte revision?

På forhånd tak!

--
Mvh. Anders Jacobsen
www.ichtys.dk

Fra : Leony

Dato : 27-01-03 12:08

"Anders Jacobsen" <news@NOSPAM-ichtys.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået fingrene i en gammel Pentium 120Mhz, og for at få
> mest muligt ud af den har jeg tænkt mig at updatere BIOS. Jeg er

Går ud fra at du tænker på understøttelse af store diske, for du opnår
ikke en magisk hurtigere computer ved at opgradere BIOS.

> [...]
> at modellen hedder MS-5109. Mit problem er bare at jeg kun kan finde
> info om revision 1 af bundkortet, og de kan ses her:

Det kunne tænkes at dit board er en OEM version af MS-5109 (måske lidt
langt ude da jeg ikke kan se hvorfor de skulle ændre layout på boardet
blot fordi det er OEM, men der kan jo have været forskellige ønsker fra
modtagers side).
På alle de gamle boards jeg har set fra MSI har rev/ver nummeret stået
mellem PCI slotsne umiddelbart efter modelnummeret.

> [...]
> modellen, ved at kigge på det nummer der bliver vist i bunden af
> skærmen ved POST'en (optælling af rammen).

Er BIOS ID string'en noget i retning af:
51-P000-001169-00111111-072594- SIS50X-H

> Vil der ske noget ved at flashe BIOS, hvis jeg har downloadet en BIOS
> til den forkerte revision?

I værste fald kan du få et board der ikke virker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 27-01-03 17:57

> Er BIOS ID string'en noget i retning af:
> 51-P000-001169-00111111-072594- SIS50X-H

Tjaeh... lidt i den retning:

51-6418-001169-00111111-101094-SiS551x-H

Ja... det er primært pga. af understøttelse af større diske at BIOS'en skal
opgraderes

--
Mvh. Anders Jacobsen
www.ichtys.dk

Fra : Leony

Dato : 28-01-03 11:16

> 51-6418-001169-00111111-101094-SiS551x-H

51-6418-001169-00111111-101094- SiS551X-H

Fandt dette nummer på plasma-Online:
http://www.plasma-online.de/english/identify/serial/mainboard/mb_microstar.html
det tilhører et Premio 219F board http://www.premiopc.com. Det står dog
på MSI's side, så det er ikke umuligt det er et OEM board.

Du kan se boardet her:
http://support.premiopc.com/faqs/219ffaq.htm
(det har 4 PCI slots). BIOS ser ikke ud til at understøtte ret store
diske, men måske det kan klares med en disk manager.

Hvis du flasher, sker det på eget ansvar osv.

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 28-01-03 16:50

> [...]
> det tilhører et Premio 219F board http://www.premiopc.com. Det står dog
> på MSI's side, så det er ikke umuligt det er et OEM board.
Okay... så lang kom jeg aldrig :(

> Du kan se boardet her:
> http://support.premiopc.com/faqs/219ffaq.htm
> (det har 4 PCI slots). BIOS ser ikke ud til at understøtte ret store
> diske, men måske det kan klares med en disk manager.
Ja muligvis, men nu må vi se... det er jo mest en "lege-computer", så der
sker ikke noget hvis den ikke kan... :)

> Hvis du flasher, sker det på eget ansvar osv.
Selvfølgelig... havde du regnet med at jeg kom og bankede dig, hvis det
svipsede? :)

Mange tak for din hjælp Leony! Du må da have brugt lidt tid på det, eller er
du bare go?

--
Mvh. Anders Jacobsen
www.ichtys.dk

Fra : Leony

Dato : 29-01-03 09:39

> Selvfølgelig... havde du regnet med at jeg kom og bankede dig, hvis
> det svipsede? :)

Tjaa, man kan jo aldrig vide, tænkte at jeg hellere lige måtte gøre
opmærksom på det.
Der er jo nogen mennesker som kaster sig hovedkuls ud i problemerne (du
virker dog ikke som sådan en) og når de fejler så skal skylden placeres
og selvom det var dem der klokkede i det ved at opdatere BIOS, så var
det jo mig der havde opfordret til det. Så ender det gerne med en
retssag og en Jerry Springer udesendelse.

Held og lykke med legecomputeren