Hjælp: LAN og ZoneAlarm
Fra : N. Foldager

Dato : 26-01-03 09:44

Hej,

Undskyld, hvis jeg spørger banalt, men jeg er ny her i gruppen og i
dette emne:

Jeg har forbundet computerne i mit hjem med TDCs Netværkspakke.

Begge computere kører Win98.

Jeg har installeret den gratis version af ZoneAlarm på begge
computere.

Problem:
Jeg kan slet ikke se den anden computer på netværket, endsige dele
resourcer, med mindre jeg lukker ZoneAlarm helt. Jeg får en "no access
to network"-besked.

Det er ikke nok, at jeg sætter Trusted Zone Security til "Low" (=
"firewall off").

Selv et sikkerhedstrin højere ("Medium") skulle ifølge teksten ellers
tillade andre computere at se den og dele resourcer.

Er "Trusted Zone" ikke tænkt at være lokal-netværket i modsætning til
Internet Zone?

Lige et tillægsspørgsmål:

ZoneAlarm har i løbet af 2 dage noteret 1600 forsøg på intrusion;
heraf 840 "high-rated".

Er det reelt eller reklamegas fra Zone Labs side?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

N. Foldager

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-03 10:58

N. Foldager wrote:

> ZoneAlarm har i løbet af 2 dage noteret 1600 forsøg på intrusion;
> heraf 840 "high-rated".
>
> Er det reelt eller reklamegas fra Zone Labs side?

Begge dele. De har ingen betydning, så hvis du ikke allerede har slået
alarmerne fra, så kan du roligt gøre det nu. Du kan eventuelt læse mere
om brugen af firewall og betydningen af alarmerne i nyhedsgruppens OSS
på:
http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwinstall

Jeg kan ikke svare på dit første spørgsmål om dit interne netværk, da
det er lang tid siden, jeg havde ZoneAlarm installeret. Men dengang var
det vist kun pro-udgaven, der understøttede et lokalt netværk. Tjek
eventuelt hjælpesiderne på Zonelabs hjemmeside:
http://www.zonelabs.com/store/content/support/znalmMain.jsp

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : F.Larsen

Dato : 26-01-03 13:36

"N. Foldager" <nfoldager@yahoo.com> wrote in message
> Det er ikke nok, at jeg sætter Trusted Zone Security til "Low" (=
> "firewall off").

I min freeware version klikker man security -> local som er sat til
"medium".
herefter klikker man på "advanced" -> Add og tilføjer sin IP range til
"local zone properties"

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : N. Foldager

Dato : 27-01-03 05:49

Mange tak for svarene.

F.Larsen:

>I min freeware version klikker man security -> local som er sat til
>"medium".
>herefter klikker man på "advanced" -> Add og tilføjer sin IP range til
>"local zone properties"

OK.

Øøh. Hvordan finder jeg computernes IP-adresser?

Skifter de ikke ved hver opstart?

Mvh

Niels

Fra : F.Larsen

Dato : 27-01-03 09:47

> Øøh. Hvordan finder jeg computernes IP-adresser?

ud i en command prompt og skriv:
ipconfig

> Skifter de ikke ved hver opstart?

hvis du bruger DHCP har du vel tildelet et IP område til formålet og det
indtaster du så i zone alarm.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/