Problem med ZoneAlarm firewall
Fra : N. Foldager

Dato : 26-01-03 09:45

Hej,

Undskyld, hvis jeg spørger banalt, men jeg er ny her i gruppen og i
dette emne:

Jeg har forbundet computerne i mit hjem med TDCs Netværkspakke.

Begge computere kører Win98.

Jeg har installeret den gratis version af ZoneAlarm på begge
computere.

Problem:
Jeg kan slet ikke se den anden computer på netværket, endsige dele
resourcer, med mindre jeg lukker ZoneAlarm helt. Jeg får en "no access
to network"-besked.

Det er ikke nok, at jeg sætter Trusted Zone Security til "Low" (=
"firewall off").

Selv et sikkerhedstrin højere ("Medium") skulle ifølge teksten ellers
tillade andre computere at se den og dele resourcer.

Er "Trusted Zone" ikke tænkt at være lokal-netværket i modsætning til
Internet Zone?

Lige et tillægsspørgsmål:

ZoneAlarm har i løbet af 2 dage noteret 1600 forsøg på intrusion;
heraf 840 "high-rated".

Er det reelt eller reklamegas fra Zone Labs side?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

N. Foldager

Fra : Calle.

Dato : 26-01-03 12:06

N. Foldager wrote:
> [...]
> Internet Zone?
>

> Lige et tillægsspørgsmål:
>
> ZoneAlarm har i løbet af 2 dage noteret 1600 forsøg på intrusion;

Du er nok kommet til at spærre for computerne på dit nætværk, og det er nok
det du får alarm på.
--
Automatik Mekaniker
Calle