Reconnect & PPPoE
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 26-01-03 01:53

Jeg forsøger at få PPPoE (Roaring Penguin PPPoE) på Linux til at fungere
tilfredsstillende.

ISPen er Sonofon og det er deres nye generation af FWA, hvilket vil sige
med PPPoE.

Jeg kan fint få forbindelse og hastigheden er god (!), men jeg bliver
smidt af i ny og næ (rekord=knap 24 timer) på trods af at der er trafik
mindst hver 5. minut. Derfor kan det vel ikke være et simpelt idle-timeout.

I min log står der at "peer sent PADT" hvilket er besked om terminering
af session. Hvorfor gør de mon det?

I min verden skal en session vare til jeg siger at den ikke skal
længere. Undtaget herfra er nedbrud, liniefejl, elektrikere og andre
deciderede fejl, man ikke kan gardere sig imod.

Hvad gør jeg? Skal jeg ringe til Sonofon og insistere på at tale med en
tekniker, der kan fortælle mig at sælgeren ikke har vidst hvad hun havde
med at gøre?

Er der en protokolparameter, jeg har overset?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-01-03 10:49

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in message
> Jeg forsøger at få PPPoE (Roaring Penguin PPPoE) på Linux til at fungere
> tilfredsstillende.

Mon ikke det er en god ide at spørge i unix gruppen?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 26-01-03 11:56

Bjarke Hansen wrote:
> "Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in message

> Mon ikke det er en god ide at spørge i unix gruppen?

Måske, men jeg mener at essensen af den del af min oprindelige post, du
har klippet væk, ikke er direkte UNIX-relateret, men derimod
netværksrelateret. Situationen vil umiddelbart være den samme uanset
hvilket OS og PPPoEsw. jeg anvender.

Det faktum at min ISP måske afbryder min session pga. en ukendt
parameter min klient måske ikke sætter, mener jeg mere er en generel
netværksproblemstilling, hvorfor jeg håbede at finde hjælp her til at
starte med.