MS Windows
briani 27239
Fejl nr.OX197
Fra : Jørgen Madsen

Dato : 26-01-03 01:02

Hej Hej
Er der nogen ,som kender denne fejl ,får denne feljmeddelse,
når jeg vil installere Windows 98SE oven i Windows 98SE.
Fejl nr.OX197
Besked :SU99407
Mvh.
Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 26-01-03 01:15

Jørgen Madsen skrev:

> Er der nogen ,som kender denne fejl ,får denne feljmeddelse,
> når jeg vil installere Windows 98SE oven i Windows 98SE.
> Fejl nr.OX197
> Besked :SU99407

Er det når den genstarter efter installationen, eller hvornår sker
det?

Madsen.

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 26-01-03 11:15

Hej Hej
Fejlmeddelsen kommer lige før kopiering af installationsfilerne
Mvh.
Jørgen
Jørgen Madsen <joergen.madsen@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yzFY9.45061$Hl6.5414006@news010.worldonline.dk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-01-03 17:02

"Jørgen Madsen" <joergen.madsen@12move.dk> skrev :

Hej Jørgen!

Du bruger Sv: i svar i stedet for standarden Re:

Hent venligst det fix, som er nævnt i min signatur, hvis du gerne
vil have at så mange som muligt skal kunne læse dine svar.

Svar, som indledes med Sv: filtreres bort mange steder.

Når du har hentet fixet, så er det bare at klikke på det og den
retter OE-fejlen automatisk.

Evt. kan du også vælge at opgradere til en nyere version af
IE/OE, som ikke har denne fejl og samtidig lukker mange
sikkerhedshuller.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Madsen

Dato : 26-01-03 14:44

Jørgen Madsen skrev:

> Fejlmeddelsen kommer lige før kopiering af installationsfilerne

Nå ok. Så ved jeg ikke hvad der er galt.
Er der en speciel grund til at du ikke bare formaterer disken og
installerer det hele forfra? Det er nu engang den bedste løsning
frem for blot at installere oveni. Det er ikke sikkert at du får
alle fejl væk på den måde.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 26-01-03 16:39

"Jørgen Madsen" <joergen.madsen@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen ,som kender denne fejl ,får denne feljmeddelse,
> når jeg vil installere Windows 98SE oven i Windows 98SE.
> Fejl nr.OX197
> Besked :SU99407

Dette er hvad jeg kan finde om din fejlmeddelse:
SU-99407
Problem: A SetUp on a freshly formatted HDD hangs right after the
'copying files' with the Error Message SU99407
Probable Cause: Make sure that the Hard Disk is formatted with the /S
switch which will install the necessary files to boot the machine.
http://www.generation.net/~hleboeuf/suwin.htm næsten nederst.

Synes dog ikke det giver nogen mening da du ikke har formatteret disken
(måske en anden kan se en forbindelse).
Hvis du ikke har noget at miste på den partition hvor Windows ligger, så
støtter jeg Madsen, formatter den og installer igen (hvis du har noget
liggende så tag en backup).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Østerberg

Dato : 27-01-03 08:21

On Sun, 26 Jan 2003 16:39:04 +0100 skrev "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> .

>Synes dog ikke det giver nogen mening da du ikke har formatteret disken
>(måske en anden kan se en forbindelse).

Ved ikke om det er til hjælp, men det kan være boot-strappen der giver
problemer. Måske en FDISK /MBR kan løse problemet ?

>Hvis du ikke har noget at miste på den partition hvor Windows ligger, så
>støtter jeg Madsen, formatter den og installer igen (hvis du har noget
>liggende så tag en backup).

Enig, medmindre der er meget gode grunde, er en installation fra scratch at
foretrække.

Martin

Fra : Madsen

Dato : 26-01-03 16:57

Leony skrev:

> Probable Cause: Make sure that the Hard Disk is formatted with the
> /S switch which will install the necessary files to boot the
> machine.

Ja, det var også den jeg fandt sidste nat, men kunne ikke rigtig få
den til at stemme med Jørgens problem.

> Synes dog ikke det giver nogen mening da du ikke har formatteret
> disken (måske en anden kan se en forbindelse).

Jeg kunne forstå hvis fejlen kom efter at filerne var blevet
kopieret ind på disken og pc'en blev genstartet, men at den gør det
allerede når der bliver forsøgt at installere Windows oveni, kan jeg
ikke få til at stemme, medmindre at der er gået så meget kage i den
første installation at der ikke kan bootes fra harddisken.

Hvis det er tilfældet så kunne man prøve at overføre systemfilerne
fra Win98-bootdisketten til harddisken.

Madsen.