MS Windows
briani 27239
EDO-RAM og SD-RAM ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 25-01-03 22:39

Hejsa.

Kan EDO og SD arbejde sammen ?
....fandt nemlig min gamle pentium 150 mhz med 32 EDO-RAM, men der er også en
RAM-sokkel til SD-RAM, og har en 64 MB klods til at ligge.

Fra : Nielsen

Dato : 25-01-03 22:49

"Michael Petersen" <hagman@stofanet.dk> wrote

> Kan EDO og SD arbejde sammen ?

Niks

/Morten

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-01-03 23:24

> Niks

Ok, takker .

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-01-03 23:31

"Nielsen" <mni@fjernesit.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Petersen" <hagman@stofanet.dk> wrote

> Niks
>
> /Morten

Det kommer nok an på en prøve - eller hvad står der i manualen.
Jeg har selv haft en pc engang (200mmx) som havde 4 pladser til EDO og 1 til
sdram. De kunne godt køre sammen, men det var så EDO der bestemte
hastigheden. Jeg kan desværre ikke længere huske, hvilket motherboard jeg
havde.
Men det er mange år siden, at jeg har mødt et mb som kunne køre med 2
forskellige slags ram.

Kurt

Fra : JensenJS

Dato : 26-01-03 00:33

In article <3e3303d2$0$1779$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
hagman@stofanet.dk says...
> Hejsa.
>
> Kan EDO og SD arbejde sammen ?
> ...fandt nemlig min gamle pentium 150 mhz med 32 EDO-RAM, men der er også en
> RAM-sokkel til SD-RAM, og har en 64 MB klods til at ligge.

Jeg har en ældre computer med 4 EDO sokler og 2 SD sokler
Det er muligt at køre med både EDO pg SD ram på samme tid.
Der er kun 2 banker med hver 3 sokler (2 EDO + 1 SD), Jeg kan så
i hver bank enten bruge de 2 EDO sokler eller den ene SD sokkel.
Eks.
i bank 1 64-MB SD
i bank 2 64-MB EDO
Eller omvendt
Men det er EDO der bestemmer farten

MVH JensenJS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-03 03:03

In dk.edb.system.ms-windows, Michael Petersen <hagman@stofanet.dk>
says...

Forkert gruppe. Det er et hardwarespørgsmål og hører derfor hjemme i
dk.edb.hardware

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen