2 spm til print side ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-01-03 19:11

Nummer 1: Hvordan gør man?
Det er ikke hele siden, der skal udskrives, men kun indholdet ... (det
ligger i den DIV og i øvrigt som en .inc).

Nummer 2: Kan man - og hvordan i givet fald - få sat en enkelt linje i
bunden af det udskrevne dokument?

mvh

ras

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-01-03 21:07

rasmus carlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Nummer 1: Hvordan gør man?

> Nummer 2: Kan man - og hvordan i givet fald - få sat en enkelt linje i
> bunden af det udskrevne dokument?
>
> mvh
>
> ras

Ad 1: Alt hvad du ikke ønsker udskrevet skal ligge i DIV'er med hver
deres ID. I dit print stylesheet sætter du så #ID {display:none;} for
alle de DIV'er, du ikke ønsker på udskriften.
+ Husk at øge margin-left i dit print stylesheet, hvis du f.eks. i dit
alm. stylesheet har en vældig bred margin til menu og lignende.

Ad 2: Den ønskede linie skriver du på siden i en DIV med ID f.eks.
hidden. I dit stylesheet til skærmvisning sætter du
#hidden{display:none;}. I dit print stylesheet sætter du #hidden
{display:block;}

Se evt.

www.webdesign101.dk/css/csstekstformatering/tekstformatering2.php

Med venlig hilsen

Jørgen Farum Jensen
www.webdesign101.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-01-03 09:47

> [...]
> + Husk at øge margin-left i dit print stylesheet, hvis du f.eks. i dit
> alm. stylesheet har en vældig bred margin til menu og lignende.

- ikke helt forstået. Hvad med alle de ting, der ikke lige ligger i en div?
Og hvad gør jeg sådan helt konkret, når jeg har lavet et print-stylesheet
....? Hvordan får jeg den til at skrive netop det stylesheet ud, når der
trykkes på en "udskriv side" knap eller noget ...

- ok ... tror jeg er med.

ras