Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd ang. køb
Fra : RP

Dato : 25-01-03 16:03

Hej.

Mine forældre vil gerne til at springe ud i det store digital-eventyr og
fremskaffe sig et digital kamera til dagenes små begivenheder samt til
ferier og fester. Men de stortset ingen viden på området, så de spurgte mig
til råds (hvilket de nok ikke får meget ud af).

Har i nogle gode råd, hvad angår køb af et digital kamera af nogenlunde
kvalitet, med en acceptabel opløsning og brugervenlighed. De er dog ikke de
store fotografer, så kameraet vil sikkert samle støv ofte (og behøver derfor
ikke være det dyreste og generelt bedste kamera).

Jeg har kigget et par tråde igennem, men det er svært at gennemskue alle
fagudtrykkene samt hvilke fælder man skal passe på - så har i lige navnet på
det rette kamera, så skriv endeligt (også hvis i kender til nogle gode
tilbud i en forretning).

God weekend

Mvh. Dennis R. Pedersen

Fra : RP

Dato : 25-01-03 16:17

Hov, glemte helt; de vil også gerne have mulighed for at printe nogle af
billederne ud - findes der nogle gode mærker blandt foto-printere og hvordan
står det til med økonomien med sådan en? (dyr i patroner/papir?).

Kan man ellers sende sine billeder på en CDrom til en fotohandler og få
tilbagesendt papirbilleder?

// Dennis

Fra : Børge Larsen

Dato : 25-01-03 17:27

Kig på Olympus f. eks. C730, et fint kamera m. 10 x zoom. Printere da kan
anbefales HP el. Epson. HP har fine printere der tager smartmedia kort
direkte, rigtig betjeningsvenlig. Epson har den fordel at de printer helt
til papirets kant.
Hel og lykke

Fra : Thomas Petersen

Dato : 25-01-03 17:31

> Kan man ellers sende sine billeder på en CDrom til en fotohandler og få
> tilbagesendt papirbilleder?

Min erfaring er, at du skal droppe printeren, og bruge f.eks. Jubii Foto
service. Billederne bliver knaldgode, og det koster ikke nogen formue (synes
jeg).

Mvh

Thomas Petersen

Fra : RP

Dato : 25-01-03 20:23

> Min erfaring er, at du skal droppe printeren, og bruge f.eks. Jubii Foto
> service. Billederne bliver knaldgode, og det koster ikke nogen formue
(synes
> jeg).

Uha, den service kendte jeg ligegodt ikke - men sørme et knaldgodt koncept,
det tror jeg helt sikkert mine forældre ville være hooked på (de har lige
"opdaget" Internettet) .

Børge L >>
Ok, tak for råddet - vil holde lidt øje med nogle priser på de nævnte
modeller (kunne umiddelbart ikke finde noget).

// Dennis