Hormonforandring ?
Fra : Ida

Dato : 25-01-03 12:52

Hej alle *s*
Så er det min tur til at trække på jeres erfaring :
Jeg fandt et nyt godt hjem til min kastrerede hankat ca 14 dage efter
kastrationen. Der er nu gået lidt mere end 2 måneder og hans nye ejer har
ringet og fortalt, at katten har fået en skaldet plet i nakken på ca 8x4 cm.
Dyrlægen har sagt, at det kan skyldes hormonforandringer i forbindelse med
kastrering, men jeg synes det lyder noget voldsomt.
Jeg har rådet dem til, at få taget en prøve for ringorm.
Han har ydermere haft blod i afføringen og de to ting kan jeg slet ikke få
til at hænge sammen, med noget jeg tidligere har hørt om eller erfaret.

Har nogen af jer set skaldede pletter i forbindelse med kastration ?
Han er ellers i fin kondition, glad, spiser godt og helt normal.

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Katrine Nederby

Dato : 25-01-03 13:21

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har nogen af jer set skaldede pletter i forbindelse med kastration ?
> Han er ellers i fin kondition, glad, spiser godt og helt normal.

Dyrlægen har vel ikke givet ham en P-sprøjte i nakken i forb. med
kastrationen? Jeg har hørt om skaldede pletter i den forbindelse.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Ida

Dato : 25-01-03 14:49

--

> Dyrlægen har vel ikke givet ham en P-sprøjte i nakken i forb. med
> kastrationen? Jeg har hørt om skaldede pletter i den forbindelse.

> [...]

Hej Katrine*s*

Nej, det har han ikke.
Pletten er kun skaldet, det virker ikke som om den er generende på nogen
måde. Ingen rødmen eller udslet.