MS Windows
briani 27239
Hvad er \system32\drivers\etc\hosts?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-01-03 12:54

Inspireret af en artikel i Alt om Data, februar 2003, om anonym
surfing på nettet, åbnede jeg "hosts"-filen i mappen
\system32\drivers\etc\ med Notepad for at se hvad det var for noget.
Stor var min rædsel, da jeg så en laaaaang liste over adresser, som
helt sikkert er nogen jeg ikke ønsker forbindelse med, f.eks.:

# localhost: Needs to stay like this to work
127.0.0.1 localhost

# KaZaA related
127.0.0.1 www.altnetp2p.com
127.0.0.1 www.bonzi.com
127.0.0.1 www.brilliantdigital.com
127.0.0.1 www.b3d.com

127.0.0.1 ad.dk.doubleclick.net
127.0.0.1 ad.doubleclick.net
127.0.0.1 ad.es.doubleclick.net
127.0.0.1 ad.fr.doubleclick.net
127.0.0.1 ad.it.doubleclick.net
127.0.0.1 ad.jp.doubleclick.net
127.0.0.1 ad.kr.doubleclick.net
127.0.0.1 ad.linkexchange.com
[klip]
127.0.0.1 z0.extreme-dm.com
127.0.0.1 z1.extreme-dm.com
127.0.0.1 zac.netgravity.com
216.40.230.4 desktop.kazaa.com
216.40.230.4 alpha.kazaa.com
216.40.230.4 shop.kazaa.com

Okay, jeg indrømmer at jeg har Kazaa installeret, men mest fordi jeg
ikke har fået det afinstalleret. Da jeg alligevel ikke bruger det, vil
jeg straks gøre det. Men hvad er alt det andet? Kan det være nogen af
dem der konstant får mit modem til at connecte, selv om jeg jævnligt
kører AdAware antispy og renser maskinen?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-01-03 13:54

In dk.edb.system.ms-windows, Kurt Hansen wrote:

[Hosts]

> [...] en laaaaang liste over adresser, som helt sikkert er nogen
> jeg ikke ønsker forbindelse med [...]

Det er ligepræcis årsagen til at de henviser til 127.0.0.1, som
nemlig er din egen computer. Beder et program f.eks. om et
reklamebillede fra "ad.dk.doubleclick.net" vil dette billede ikke
blive vist, da det ikke findes på din computer. Det er en lidt
alternativ måde at undgå reklamer på Nettet på.

--
Lars Stokholm

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-01-03 19:42

In dk.edb.system.ms-windows, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> says...
> surfing på nettet, åbnede jeg "hosts"-filen i mappen
> \system32\drivers\etc\ med Notepad for at se hvad det var for noget.

Jeg bruger hosts-filen til at henvise mine domæner til den LAN-adresse
som serveren sidder på. Ellers kan jeg feks. ikke komme på
http://www.ingensteder.dk

> # localhost: Needs to stay like this to work
> 127.0.0.1 localhost

Min har så tilføjet:
192.168.xxx.xxx   www.ingensteder.dk

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-01-03 19:59

In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen wrote:

> Ellers kan jeg feks. ikke komme på http://www.ingensteder.dk

Sjovt, jeg har ingen problemer med at komme derind.

--
Lars Stokholm

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-03 03:05

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk> says...
> Sjovt, jeg har ingen problemer med at komme derind.

Du sidder jo heller ikke på mit LAN, gør du?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-01-03 09:48

In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen wrote:

[http://www.ingensteder.dk]

> Du sidder jo heller ikke på mit LAN, gør du?

Nåhh, det er din side... Det kunne du bare have sagt.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Lund

Dato : 26-01-03 18:12

Lars Stokholm wrote:

> Nåhh, det er din side... Det kunne du bare have sagt.

Nogen der ved hvorfår jeg ikke manyuelt kan tilføje mine egne linier?

Jeg kan sådan set godt, de er bare væk igen , når jeg har bootet.

--

\lars lund, Aalborg, ll@larsINGENSTEDERlund.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-03 10:15

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk> says...
> Nåhh, det er din side... Det kunne du bare have sagt.

Det gjorde jeg også i Message-ID: <MPG.189cf8fc44c3e9d59899d3
@news.tele.dk>

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-01-03 14:45

In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen wrote:

> Det gjorde jeg også i Message-ID: <MPG.189cf8fc44c3e9d59899d3
> @news.tele.dk>

Tja, det gjorde du vel - på en måde.

--
Lars Stokholm