Microsoft fjernstyringsværktøj til ikke-hj~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-01-03 13:49

Remote Desktop Connection Client for Mac OS X fra Microsoft (nederst
http://www.microsoft.com/mac/download/default.asp?navindex=s10)
tillader fjernadgang til en passende opsat Windows i
non-hjemmeudgaverne.

Jeg har leget lidt med den, og den er fin til de opgaver vi har
(hovedsagelig checke at dæmoner kører på serveren).
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-01-03 10:32

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> [...]
> på http://www.microsoft.com/mac/download/default.asp?navindex=s10)
> tillader fjernadgang til en passende opsat Windows i

Betyder det, at jeg vil kunne betjene en Win2000-maskine over RDC?
Eller skal den være PRO eller sådan noget? Hvad med XP?

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 27-01-03 10:57

On 27/01/03 10:32, in article 80smvfq6pa.fsf@alfred.skaarup.org, "Janus
Sandsgaard" <spam@janus.dk> wrote:

> Betyder det, at jeg vil kunne betjene en Win2000-maskine over RDC?
> Eller skal den være PRO eller sådan noget? Hvad med XP?
>
> -j

Hej

Det skal være Win 2000 server med terminalserver eller bar en alm. XP pro.
Det sidste kører jeg med og det fungere rigtig godt. Nå, ja, jeg køre
iøvrigt da også op mod en win 2000 terminal server via en adsl forbindelse,
det fungerer faktisk også ganske godt.

MVH

Tommy

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-01-03 12:56

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Betyder det, at jeg vil kunne betjene en Win2000-maskine over RDC?
> Eller skal den være PRO eller sådan noget? Hvad med XP?

Windows 2000 Server, eller XP pro, svjlks.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-01-03 14:59

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har leget lidt med den, og den er fin til de opgaver vi har
> (hovedsagelig checke at dæmoner kører på serveren).

Brug dog VNC.

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-01-03 15:09

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Brug dog VNC.

Hvorfor dog det? Det her virker fint.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-01-03 18:15

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Hvorfor dog det? Det her virker fint.

Kald mig fanatiker, men jeg billiger ikke at man støtter uetiske firmaer
ved at bruge deres software/protokoller.

VNC = åbent.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-01-03 22:13

> Kald mig fanatiker, men jeg billiger ikke at man støtter uetiske firmaer
> ved at bruge deres software/protokoller.

Øh. Var det ikke dig der havde en masse Windowsmaskiner? I så fald
kan det da ikke være Microsoft du snakker om.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-01-03 19:23

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Øh. Var det ikke dig der havde en masse Windowsmaskiner? I så fald
> kan det da ikke være Microsoft du snakker om.

Jeg har én Windows maskine.

Iøvrigt har jeg ikke noget valg. Linux tillader mig ikke at spille mine
spil.

Glæden ved monopoler...

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET JOB!!!