Pioneer AO5 DVD brænderdrev.
Fra : Johnny Louis

Dato : 25-01-03 12:56

Ovennævnte drev har jeg monteret i min G4 og kan læse på
xlr8yourmac.com/ at det kan opgraderes med ny firmvare 1.21 på en PC.

Mit spørgsmål lyder sådan: Kan jeg opgradere det på min Mac med virtuel
PC eller skal det fysisk flyttes over i en PC computer for at blive
opgraderet derfra.

Johnny Louis

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-01-03 22:49

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Mit spørgsmål lyder sådan: Kan jeg opgradere det på min Mac med virtuel
> PC eller skal det fysisk flyttes over i en PC computer for at blive
> opgraderet derfra.

Jeg ville flytte den hvis det var mig, hvilket det faktisk også er idet
jeg har samme drev, som har drillet mig en del og derfor håber at nyt
firmware kan gøre noget ved sagen.

Tidl. har Pioneer dog også lavet firmware opdateringer, som ku' afvikles
på Mac, så måske kommer det i løbet af en rum tid!?

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Johnny Louis

Dato : 26-01-03 01:54

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Tidl. har Pioneer dog også lavet firmware opdateringer, som ku' afvikles
> på Mac, så måske kommer det i løbet af en rum tid!?

Jeg sidder faktisk og roder forsigtigt med det i øjeblikket, jeg har
hentet opdateringen og pakket den ud under VPC, meeeeeen jeg er nu ikke
sikker på jeg tør.
Mon det er nemt nok at opgradere hvis man sætter drevet i en PC ?
Jeg læste godt dit indlæg på xlr8yourmac.com/ og jeg har en god bekendt
i Randers der har det samme drev.
Vi har også de fleste af de problemer der omtales + at vi ikke kan
brænde sessions på DVDer.
Vi har hos http://www.nierle.de/ købt 50 stk. Vivastar for ca. kr.
410,- som er udmærket at brænde på, jeg har også en del væsentligt
dyrere DVD-RW skiver, men altså ingen sessions på nogen af dem, har du
samme problem ?
Mon ikke det er lige så godt at opdatere Firmwaren på en PC som at vente
på der kommer en til Mac ?

Johnny Louis

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-01-03 11:10

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Mon det er nemt nok at opgradere hvis man sætter drevet i en PC ?

Jo, iflg. den (gode) beskrivelse der var hos pioneer.jp skulle det være
let nok.

> Jeg læste godt dit indlæg på xlr8yourmac.com/ og jeg har en god bekendt
> i Randers der har det samme drev.
> Vi har også de fleste af de problemer der omtales + at vi ikke kan
> brænde sessions på DVDer.

Kan man overhovedet lave sessions på en dvd?

> [...]
> 410,- som er udmærket at brænde på, jeg har også en del væsentligt
> dyrere DVD-RW skiver, men altså ingen sessions på nogen af dem, har du

Okay, så du kan godt anbefale Vivastar skiverne!? Har du brændt film på
dem? Hvis ja, kan de bruges i en alm. dvd afspiller?

> Mon ikke det er lige så godt at opdatere Firmwaren på en PC som at vente
> på der kommer en til Mac ?

Jeg vil bruge den første og bedste PC der kommer i min nærhed på mandag
Jeg tror ikke det betyder noget om det er Mac eller PC.

Fra : Johnny Louis

Dato : 26-01-03 12:02

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Kan man overhovedet lave sessions på en dvd?

Aha det kan man måske ikke, ja så er det jo klart at vi heller ikke kan.

> Okay, så du kan godt anbefale Vivastar skiverne!?
Ja

>Har du brændt film på dem? Hvis ja, kan de bruges i en alm. dvd
>afspiller?

Ja jeg har brændt en enkelt, jeg ved ikke om den kan afspilles i en alm.
dvd afspiller for sådan en har jeg ikke, men jeg har prøvet i min
PowerBook G4 550MHz og 1 minut inde i filmen påstår den at pladen er
snavset eller ridset. (Og det passer altså ikke).
Jeg har 13 stk. RW skiver så det er jo mest dem jeg "leger" med, men de
kan jo ikke brænde film, heller ikke selvom jeg prøver det trick med at
narre brænderen til at tro det er en R skive.

> Jeg vil bruge den første og bedste PC der kommer i min nærhed på mandag
Så må du fortælle os hvordan det går og om drevet bliver bedre af det.

Johnny Louis

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-01-03 13:31

> [...]
> kan jo ikke brænde film, heller ikke selvom jeg prøver det trick med at
> narre brænderen til at tro det er en R skive.

Jeg vil gerne lige kommentere:

Jeg er netop begyndt at eksperimentere med DVD-R og DVD-RW skiver i mit
SuperDrive (Pioneer DVR-104 rev. A227). Jeg har endnu ikke fået prøvet
DVD-R, men derimod DVD-RW. Jeg fik snydt iDVD til at brænde en film på
den og det fungerer helt fint i min alm. Pioneer DVD-afspiller.

Så jo, det burde kunne lade sig gøre at bruge DVD-RW til film og det er
jo vældigt smart!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Johnny Louis

Dato : 26-01-03 13:45

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> den og det fungerer helt fint i min alm. Pioneer DVD-afspiller.
>
> Så jo, det burde kunne lade sig gøre at bruge DVD-RW til film og det er

Fortæl, fortæl hvordan gør du, sådan i detaljer.
Johnny Louis

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-01-03 14:56

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Fortæl, fortæl hvordan gør du, sådan i detaljer.

Simpelt. Jeg læste det et eller andet sted. Når man vælger at brænde en
DVD i iDVD, så skal der være en DVD-R i drevet. Når den har godkendt
den, så fortsætter den med beregningen af selve videomaterialet og
bruger ikke drevet med det samme. Så er det simpelthen bare at fjerne
DVD-R disken og putte en DVD-RW i drevet. Når iDVD er klar med
materialet går den bare i gang med at brænde, uanset disken!

Når nu det virker, så undrer det mig meget, at Apple ikke tillader
DVD-RW.

Fra : Johnny Louis

Dato : 26-01-03 15:36

> [...]

> DVD-R disken og putte en DVD-RW i drevet. Når iDVD er klar med
> materialet går den bare i gang med at brænde, uanset disken!

Det skal jeg prøve, men sætter du den så til at brænde før du beder om
at få kodet filmen, hvor lang tid bruger du på at kode f.eks. en 90
minutters film.

Johnny Louis

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-01-03 16:12

> [...]

> Det skal jeg prøve, men sætter du den så til at brænde før du beder om
> at få kodet filmen, hvor lang tid bruger du på at kode f.eks. en 90

Det har jeg slet ikke prøvet. Jeg er som sagt kun lige begyndt at rode
med DVD-medier, så jeg prøvede bare med en lille 5 minutters film.

Jeg bad den om at brænde et stykke tid før end den var færdig med
filmen. Den går ikke i gang før end den er klar.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-01-03 17:21

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Så må du fortælle os hvordan det går og om drevet bliver bedre af det.

Selve firmware opdateringen var meget let. Et dobbelt klik lidt ventetid
og det var det. Bemærk programmet siger selv når opdateringen er færdig.

Om drevet er blevet bedre kræver lidt mere testning end jeg har haft tid
til, men én af de skriver, af mærket Discplanet, som drevet brændte og
som det bagefter ikke selv kunne læse (!!!!) kan fortsat _ikke_ læses!

Fra : Johnny Louis

Dato : 27-01-03 17:24

> [...]

> til, men én af de skriver, af mærket Discplanet, som drevet brændte og
> som det bagefter ikke selv kunne læse (!!!!) kan fortsat _ikke_ læses!

Du er velkommen til at fortælle om du kan mærke forskel og om det kan
betale sig for mig at have besværet med at køre fra Århus til
Skanderborg hvor der står en PC jeg kan låne til formålet.

Johnny Louis