Hjælp: Ancistrus æg og hva' så???
Fra : [5471] Michael

Dato : 25-01-03 01:14

Mine ancistrus er begyndt at lægge æg.....
Hvordan får jeg de bedste chancer for, at de klækkes? Særlige
forholdsregler? Vandskift? Lys? Pleje???????

På forhånd tak

--
\!/
(@@)

Fra : Plesner

Dato : 25-01-03 03:23

> Mine ancistrus er begyndt at lægge æg.....
> Hvordan får jeg de bedste chancer for, at de klækkes? Særlige
> forholdsregler? Vandskift? Lys? Pleje???????

Med mindre du har andre fisk i akvariet, som kunne finde på at æde
æg/unger, så ville jeg lade dine ancistrus klare tingene selv uden de store
indgreb indtil de har forbrugt blommesækken og selv begynder at søge efter
føde. Derefter ville jeg fodre dem med grønt (foretrækker selv broccoli til
dette formål). Jeg plejer at koge broccolien, til den bliver blød og
derefter fryse den ned. Så kan den umiddelbart bruges til at fodre med.

Plesner

Fra : Carsten Gall

Dato : 25-01-03 09:57

Plesner <you@wish.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns930E22607DC55youwishnet@194.255.237.239...

> [...]
> dette formål). Jeg plejer at koge broccolien, til den bliver blød og
> derefter fryse den ned. Så kan den umiddelbart bruges til at fodre med.

Jeg har opfodret ganske mange unger på det som kaldes Ciklidemix, det er
frostfoder,
som primært indeholder ærter og rejer. Det har den fordel at det smuldrer
lidt når fiskene,
(de voksne) gnaver i det. Det sikre at ungerne også får foderr. Husk at
de spiser langt mere end
man regner med. De fleste Ancistus unger bliver ikke ædt, men sulter
ihjel.

Carsten

Fra : [5471] Michael

Dato : 25-01-03 19:53

Hvor længe varer det inden æggene bliver udruget?

--
\!/
(@@)

Fra : Madsen

Dato : 25-01-03 20:39

[5471] Michael skrev:

> Hvor længe varer det inden æggene bliver udruget?

Efter ca. 4-5 dage vil du kunne begynde at se en hale og et øje på
æggene. Efter 8-9 dage er æggeblommerne opbrugte og ungerne er klar
til at forlade boet.

Madsen.

Fra : [5471] Michael

Dato : 25-01-03 21:50

Mange tak *S*
Venter i spænding

--
\!/
(@@)

Fra : H.O.T

Dato : 25-01-03 21:56

Husk lige at fortælle os, hvordan det går????? *s*

Henrik

Fra : [5471] Michael

Dato : 26-01-03 00:31

Skal jeg nok..... selvom der desværre ikke er så mange æg tilbage :(
Æggene var lagt på mit indvendige filter, og en del af dem "faldt af", eller
blev de mon fjernet af forældrene?

--
\!/
(@@)