MS Windows
briani 27239
Hvordan gennemtvinger jeg Scandick/fragmen~
Fra : Finn Holbek

Dato : 25-01-03 01:19

Jeg har prøvet at lukke alt ned vha. abegrebet osv., men "et eller andet"
bliver ved at forstyre processen så snart maskinen laver de indledende
diskscanninger , og hvad hulen gør man så? Jeg kan ikke finde programmet der
forstyrer....

Det er windows 98 SE.

På forhånd tak.
Finn

Fra : Thomas

Dato : 25-01-03 02:42

Prøv at logge på i failsafe mode ved at holde CTRL nede ved boot.... så
kommer du til bootmenu - vælg fail safe og lad windows boote.
nu "burde" du kunne scanne og defragge uden probs.

venligst

Thomas

Fra : Finn Holbek

Dato : 25-01-03 04:39

Hej Thomas

Det lader desværre til at Windows er ret ligeglad med at jeg trykket
ctrl...? Er der mon andre måder man kan komme ind i "fejlsikret tilstand på?

Mvh. Finn

Fra : Madsen

Dato : 25-01-03 04:42

Finn Holbek skrev:

> Det lader desværre til at Windows er ret ligeglad med at jeg
> trykket ctrl...? Er der mon andre måder man kan komme ind i
> "fejlsikret tilstand på?

F8, men det burde nu også virke med Ctrl. Du skal holde den nede
imens der står 'Starter Windows98...' på de sorte skærm under
opstarten.

Madsen.

Fra : Peter

Dato : 25-01-03 16:21

Hvis du har en ældre version af Office inde (kan ikke huske om det også
gælder 2000) men prøv at lukke rescoursen 'FindFast' med med Taskmanager
(CTRL+ALt+DEL).
Det er en dims der hele tiden opdatere filindekset så det er muligt at søge
efter filer hurtigere og MS har selv erkendt at den stopper for problemer
som dine...

Hilsen fra Peter

:
: Det er windows 98 SE.
:
: På forhånd tak.
: Finn
:
:

Fra : Tom Christensen

Dato : 25-01-03 19:38

"Peter" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse
> [...]
søge
> efter filer hurtigere og MS har selv erkendt at den stopper for problemer

Eller endnu bedre: fjern genvejen til FindFast i startmappen
(Start->Programmer->Start),
så den slet ikke bliver startet op.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Peter

Dato : 25-01-03 21:03

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> wrote in message
:
[...]

Er det ikke lidt drastiskt at slette en genvej til et program som man selv
har installeret - hvis man vil have det væk kan man slette det fra
Office-installationen men hvis det kun drejer sig om få gange om måneden kan
man da nøjes med lige at slå det fra... =)

Hilsen fra Peter

Fra : Finn Holbek

Dato : 26-01-03 00:31

> [...]
kan
> man da nøjes med lige at slå det fra... =)

Er det den der hedder "Søg efter" i den danske udgave?
(Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt)

Mvh. Finn

Fra : Finn Holbek

Dato : 25-01-03 18:00

Jeg skulle trykke ESC for at komme over i en POST- Menu, hvor jeg så skulle
skynde mig at trykke både ctrl og F8, før jeg kunne komme ind i fejlsikret
tilstand.
Det løste problemerne så jeg er nu en MEGET glad mand

Bedste hilsen
Finn

Fra : Nakita

Dato : 25-01-03 20:56

"Finn Holbek" skrev d. 25-01-03 01:19 dette indlæg :
> [...]
> bliver ved at forstyre processen så snart maskinen laver de indledende
> diskscanninger , og hvad hulen gør man så? Jeg kan ikke finde

Prøv at starte din maskine med din startdiskette og vælg minimum, så får
du en dos-prompt og fra A:\ kan du så starte scandisk.

http://www.kandu.dk/

Fra : Nakita

Dato : 30-01-03 22:28

Start op med din startdiskette og kør scandisk direkte fra A-prompten

Hilsen Nakita

http://www.kandu.dk/