JSP og Tomcat
Fra : Erik Vestergaard

Dato : 11-03-01 07:55

Jeg har en tomcatserver kørende, hvor det går fint med en test servlet, jeg
selv har lavet.
Jeg forsøger nu at load'e en JSP testside, men uden resultat.

Det er sandsynligvis en konfigureringsfejl.

- Hvilke krav er der til settings i server.xml og web.xml?
- Er det ikke korrekt at man kalder JSP'en direkte f.eks
http://localhost:8080/examples/test.jsp
- Hvor skal JSP-siden ligge i forhold til settings?

Mvh Erik

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 12-03-01 08:37

"Erik Vestergaard" <erve@post2.tele.dk> wrote in message
> [...]
> http://localhost:8080/examples/test.jsp
> - Hvor skal JSP-siden ligge i forhold til settings?

Smid tomcat ud, og installer Resin fra www.caucho.com tomcat er desværre
fyldt med små fejl, og er dårligt dokumenteret.

Resin er hamrende nem at installere, og kører langt bedre end tomcat.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-03-01 10:19

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Smid tomcat ud, og installer Resin fra www.caucho.com tomcat er desværre
> fyldt med små fejl, og er dårligt dokumenteret.

Gider du uddybe hvilke små fejl der er?

Er der kildetekst til Resin?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 12-03-01 11:06

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message

> Gider du uddybe hvilke små fejl der er?
>
> Er der kildetekst til Resin?

Yep, og de opfordrer ligefrem folk til selv at rode, men den er ikke under
open source

Hvad skal du bruge source koden til ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-03-01 11:13

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> [...]

Du svarede ikke på den her.

> Yep, og de opfordrer ligefrem folk til selv at rode, men den er ikke under
> open source
>
> Hvad skal du bruge source koden til ?

Kigge. Fikse fejl hvis lokummet brænder.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 12-03-01 11:43

> Du svarede ikke på den her.

Ups overså jeg

f.eks. hvis du har nogle jsp sider som bruger noget på session stacken kan
du risikere, den ikke gider slette stakken hvis siderne blvier ændret. Dette
medfører fejl på siderne :(((

Dette problem er slet ikke til stede i Resin.

Tomcat har problemmer med data på session stacken, og at den 'overser'
siderne er blevet ændret så den bruger cachen i stedet.
Kan være det kan sættes op et sted, men tomcat dokumentationen er desværre
mildest talt elendig :(

> Kigge. Fikse fejl hvis lokummet brænder.

hehe

Fra : Morten Nedertoft

Dato : 12-03-01 09:20

Erik Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Det er sandsynligvis en konfigureringsfejl.
>
> - Hvilke krav er der til settings i server.xml og web.xml?
? Maaske kan jeg hjaelpe dig, hvis du er mere konkret.

> - Er det ikke korrekt at man kalder JSP'en direkte f.eks
> http://localhost:8080/examples/test.jsp
Jo, det skulle det vaere.

> - Hvor skal JSP-siden ligge i forhold til settings?
Filen skal ikke placeres i fht. konfigurationsfilerne.
Den skal placeres i det katalog, som
'Server/ContextManager/Context/docBase' peger paa.

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 13-03-01 17:25

Okay. Vi kan godt lukke den her trååd for min skyld. Jeg har fundet ud af
sammenhængen mellem server.xml og web-xml.