MS Windows
briani 27239
pludselig problemer med programmer
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-03 23:36

Jeg køre windows xp - home

Jeg er begyndt at få problemer med programmer som Gyldendals røde ordbog og
mIRC. De går begge "døde" under opstarten. Jeg får en fejlmeldning med
Gyldendals røde om at den har problemer med noget om at lukke et 16bit
program. mIRC fryser bare der hvor den skal connecte. Hvad kan det være? Jeg
har prøvet at rode med "kompatibilitet" under egenskaber for exe filen. Men
uden held. Det mærklige er at det nogle gange virker fint. Nogle af jer der
har været ude for nogle lunde det samme, eller ved hvad det kan være?

--
peet_dk was here...
website: http://www.peet.dk

Fra : Pico

Dato : 25-01-03 16:12

peet_dk wrote:
> [...]
> mærklige er at det nogle gange virker fint. Nogle af jer der har
> været ude for nogle lunde det samme, eller ved hvad det kan være?

Forleden dag kunne jeg ikke starte Gyldendals røde (køre XP pro) og
den har altid virket under XP uden noget kopalitets vrøvl overhovedet.
Jeg besluttede mig så for at geninstalere, men skød det til næste dag.
Da jeg lukkede PC'en startede Gyldendals op efter at clienten til
iMesh (fildelingsprogram) var lukket, så min konklusion er at Gyldendals
16 bit ikke kan sammen med den client. Den er sjældent startet så det
er den eneste gang jeg har oplevet det, nu køre Gyldendals fint igen yden
nogen ændringer fra min side.
Når jeg har brugt iMesh plejer jeg at gå ind ved Ctrl+Alt+Del og lukke
klienten, det havde jeg glemt den dag.
Konklusionen på en lang historie, prøv at finde hvad der driller dine 16
bit programmer og luk det.
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-03 20:30

jeg prøvede at lukke program efter program inde i joblisten. Det viste sig
at det var iexplorer.exe (ikke explorer.exe) Der havde skylden.. Og jeg
havde ikke engang mit internet åbent.. hmm..