Datakabel til modificering af Nokia 6610
Fra : Stefan Nielsen

Dato : 24-01-03 18:06

Hej,

Hvor finder jeg et datakabel så jeg kan opdatere min Nokia 6610 - glæder mig
til at høre hvad i har af forslag. Ligeledes vil jeg gerne vide hvilken type
software jeg skal bruge.

/Stefan Nielsen

Fra : Jesper Winding

Dato : 24-01-03 23:53

Ja - og når du så engang får den - så kom lige med en pris for hvad du tager
for at gøre det for os andre :)
--
Jesper

Fra : BoS

Dato : 25-01-03 13:02

"Stefan Nielsen" <stef@pelsmid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> til at høre hvad i har af forslag. Ligeledes vil jeg gerne vide hvilken

Hej Stefan

Jeg har Nokias originale datakabel og deres "PC Suite" software. Med den kan
man bla. selv konvertere midi filer, som telefonen forstår og "uploade"
billeder til telefonen.

Man kan naturligvis også tage en backup af alle data i telefonen.

Jeg har også et andet slags datakabel, som jeg har købt på DrMobile.org for
ca 200 Dkr. Det er lidt irriterende at arbejde med, for man skal have
batteriet ud for at kunne sætte kablet i telefonen. Med det kabel kan jeg
ikke bruge Nokias PC Suite software. Der bruger jeg Oxygen programmet. Men
jeg har kun en freeware version af programmet, så jeg kan kun gemme et
telefonnummer på telefonen pr. session. Så skal jeg ud af programmet og ind
i det igen. Lidt irriterende, når man er kommet til at slette alle numre i
telefonen... :-|

Nokias originale datakabel er på lager i de fleste TeleDK butikker, og det
koster 599,-. Det er klart den fedeste løsning.Hvis du køber det billige,
skal du alligevel købe Oxygen programmet, og så har du ikke sparet noget...
Og det er endnu ikke lykkedes mig at kunne uploade billeder og midi filer
til telefonen med Oxygen.

mvh Bo

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-01-03 15:11

Virker de også til det nye slags stik på 6610'eren?
--
Jesper

Fra : BoS

Dato : 26-01-03 01:37

> Virker de også til det nye slags stik på 6610'eren?
> --
> Jesper

Hej Jesper

Ved ikke hvad du mener med de nye stik...
Det originale Nokia kabel kan man sætte i bunde af tlf. uden at skulle
slukke den. (både til 7210 og 6610)
Det uoriginale skal sidde hvor batteriet sidder, og så skal batteriet sidde
skråt i bagefter. Lidt besværligt. (Dette passer også til både 7210 og 6610)

mvh Bo

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-01-03 02:50

Med de ny stik, mener jeg det nye stik der er på de nye Nokia telefoner:
http://www.nokia.com/nokia/0,4879,4629,00.html

--
Jesper

Fra : BoS

Dato : 27-01-03 00:20

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev :
> Med de ny stik, mener jeg det nye stik der er på de nye Nokia telefoner:
> http://www.nokia.com/nokia/0,4879,4629,00.html

Øh.ja. Det er i hvert fald den slags stik der er i bunden af en 6610/7210.
Det er i det stik, man propper Nokia kablet op i...
Det uoriginale sætter man som sagt i bag batt.

/b

Fra : Jesper Winding

Dato : 27-01-03 12:53

Ok - skulle bare lige være med - jeg troede at når de skrev at de var
begyndt at bruge et nyt stik/port i bunden af deres telefoner - at de så
ikke var kompatible med hardware fra de gamle - det er egentligt stadig det
jeg læser.....
--
Jesper