Bubble Bobble til PC?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 24-01-03 22:16

Nogen der ved, om denne klassiker fra C64 kan skaffes til PC?

Michael

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 24-01-03 22:42

Michael Schrøder wrote:
> Nogen der ved, om denne klassiker fra C64 kan skaffes til PC?

Det stammer vist faktisk fra en spilleautomat og hedder Puzzle Bobble -
prøv og søg med google, der burde være mange udgaver. Ellers så gå efter
en C64 emulator og det spil du tænker på.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Pedersen

Dato : 24-01-03 23:34

En Amiga emulator kan også klare det!

Fra : . . .

Dato : 25-01-03 00:27

> Det stammer vist faktisk fra en spilleautomat og hedder Puzzle Bobble -
> prøv og søg med google, der burde være mange udgaver. Ellers så gå efter
> en C64 emulator og det spil du tænker på.

Puzzel bobble og bubble bobble er to forskellige spil (serier), men det
er rigtigt at de stammer fra arkade, og kan spilles via feks. mame

http://www.mame.dk/gameinfo/bublbobl/

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-01-03 09:51

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Ellers så gå efter en C64 emulator

Noget du har erfaring med ?
I så fald - hvilken skal man gå efter ?
--
Peter J

Fra : Cag

Dato : 27-01-03 17:48

> Noget du har erfaring med ?
> I så fald - hvilken skal man gå efter ?

Jeg har gode erfaringer med denne:

http://www.ccs64.com/

/Cag

Fra : SonofonoS

Dato : 25-01-03 15:22

> Nogen der ved, om denne klassiker fra C64 kan skaffes til PC?

kig på http://www.abandongames.com/games.php?id=80

SonofonoS

Fra : DreamChild

Dato : 26-01-03 10:23

Hej Michael,

For lige at ryde lidt op i bubble bobble historien.
Bubble bobble eksisterer i to versioner til PC:
1) Den gamle version (1987) som du nok kender fra C64. Denne version kører
under MS-DOS....jeg har dog ikke testet spillet i nyere windows versioner
(ME, XP).
2) En nyere version lavet til windows (1996) med lidt mere hi-tech grafik,
og som også indeholder "Rainbow Islands".

Min personlige favorit er den gamle version men nok mest af nostalgiske
grunde. Begge spil er abandonware og kan downloades på www.theunderdogs.org

Enjoy
-DC

Michael Schrøder <skjernvej38b@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e31ac18$0$148$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 29-01-03 13:58

"Michael Schrøder" <skjernvej38b@mail.dk> wrote in news:3e31ac18$0$148
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Nogen der ved, om denne klassiker fra C64 kan skaffes til PC?

Jeg har taget mig dne frihed at maile dig mame-rommen af super bubble
bobble. Du kan hente emulatoren på www.mame.dk.

--
Knud

Fra : Jørgen Elholm

Dato : 12-02-03 09:40

du kan skam godt få det til PC fordi jeg har selv haft det hilsen en du ikke
kender