Verdens største musikleksikon ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-03 16:02

KÆMPE SLAGERMUSIK-LEKSIKON FRA SVERIGE - MÅSKE VERDENS STØRSTE

Slagermusikken fortsætter ufortrødent sin sejrsgang. Denne gang giver det
sig udslag i at man ikke er bleg for at udgive (måske) Skandinaviens største
musikleksikon. Det handler om alle de svenske danseband-orkestre fra 1963
til 2003. Den skulle udkomme i marts.
I Danmark ved vi jo alle hvordan slagermusikken også er ved at blive den
dominerende genre. Vi fik vores egert fænomenale dansktop-leksikon sidste
år.
Det hedder "Toppop" og går helt tilbage til 1950.

Læs mere om den svenske bog her:
http://www.lifeisfab.com/main.asp
http://www.lifeisfab.com/sdbprov1.htm

Læs mere om den danske bog her:
http://www.lifeisfab.com/main.asp (Kør rullegardinet ned til ca. midten)

Hilsen Åge

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 25-01-03 03:13

> I Danmark ved vi jo alle hvordan slagermusikken også er ved at blive
den
> dominerende genre.

Nogle gange er jeg stærkt i tvivl om du er en rigtig person.
Jeg husker f.eks. tydeligt din begejstring for "3 bornholmere i en gummibåd"
eller noget lignende.

Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på den der med slagermusikken og den
dominerende gener.

Tue

Fra : Lars Bernau

Dato : 25-01-03 08:59

In article <b0ss1m$2l6r$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>,
tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk says...
> den
>
> Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på den der med slagermusikken og den
> dominerende gener.

Det er vist også kun inde i Åge's hovede den er det.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Troels

Dato : 25-01-03 16:42

> Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på den der med slagermusikken og den
> dominerende gener.

Jeg tror det hænger sammen med at der engang var nogen der forklarede Åge om
dansktoppens brug af dominanter, men han har så desværre misforstået det
lidt.

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-01-03 01:48

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> skrev i en
meddelelse news:b0ss1m$2l6r$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> [...]
> eller noget lignende.
>
> Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på den der med slagermusikken og den

Hej Tue

Hvad vil du så kalde den dominerende genre ??

Hilsen Benny

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 28-01-03 22:11

> Hvad vil du så kalde den dominerende genre ??

Jeg ved ærlig talt ikke hvad den dominerende genre er, men jeg er 100%
sikker på, at i denne gruppe er det hverken slagermusik eller dansktop (jeg
ved ikke om der er forskel på de to).
Folk skal selvfølgelig have lov til at have deres præferencer i fred, men
jeg synes det er lidt komisk, at man kan være så fastlåst, at man kalder alt
andet end ovennævnte genrer for "næseringsmusik".

Tue

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-03 22:29

Tue Vestergaard <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b16rpq$1hcb$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> Jeg ved ærlig talt ikke hvad den dominerende genre er, men jeg er 100%
> sikker på, at i denne gruppe er det hverken slagermusik eller dansktop

_____________

Nej Tue. Måske ikke i denne gruppe. Men jeg taler jo ligesom om verden
udenfor. Der er jo en verden derude.

Hilsen Åge

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 29-01-03 09:21

> Nej Tue. Måske ikke i denne gruppe. Men jeg taler jo ligesom om verden
> udenfor. Der er jo en verden derude.

Det er fuldstændig korrekt. Men jeg er også 100% sikker på, at du ikke kan
kalde dansktoppen for den dominerende genre i verdenen udenfor - men det er
jo en diskussion, som kan fortsætte i det uendelige.
Det eneste jeg ønsker er, at du får et lidt bredere perspektiv og tænker dig
om to gange, før du kalder alt andet musik for næseringsmusik. Jeg ved ikke
helt, hvad du prøver at opnå.

Tue

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 28-01-03 22:06

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> wrote in message

> Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på den der med slagermusikken og den
> dominerende gener.

Hovsa...."den dominerende gener" står der. Det var da vist en stavefejl. Der
skulle have stået "den dominerende genre".....nej vent lidt.....

"de dominerende gener" - det var det, slagermusikken var.

Tue