Hulk Trailer
Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 24-01-03 20:22

Jeg kan ikke rigtig få til den til at virke lige nu, men den nye Hulk
trailer kan ses på :

mms://windowsmedia.universalpictures.com/hulk/./hulk_tv_300k.wmv

Fra : FreddiE

Dato : 24-01-03 21:46

"Henrik Grønnemark Jensen" <Watchmen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke rigtig få til den til at virke lige nu, men den nye Hulk
> trailer kan ses på :
>
> mms://windowsmedia.universalpictures.com/hulk/./hulk_tv_300k.wmv

Prøv med denne her:

http://www.mariomilitia.com/hulk_tv_300k.asf

--
Mvh. FreddiE

Fra : Jesper Winding

Dato : 24-01-03 23:59

Er det bare mig! eller ser det lidt kunstigt ud? tegner ikke så godt hva'?
--
Jesper

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-01-03 00:34

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> Er det bare mig! eller ser det lidt kunstigt ud? tegner ikke så godt hva'?

Det ser faktisk utroligt B-filmsagtigt ud. Det kan selvfølgelig hænge sammen
med de korte klip og den elendige billedkvalitet på traileren, eller det kan
være et bevidst valg fra Ang Lees side for at få det til at se mere
tegneserieagtigt ud. Men umiddelbart lover det ikke specielt godt.

/Nikolaj

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-01-03 00:55

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:

> [...]
> være et bevidst valg fra Ang Lees side for at få det til at se mere
> tegneserieagtigt ud. Men umiddelbart lover det ikke specielt godt.

Personligt er jeg ganske kølig i numsen desangående. Det at Ang Lee
laver filmen lover, at den er mere en end "HULK SMASH TANK!"-film -
ganske som den _bør_ være, tegneseriens stil taget i ed.

Jeg kan acceptere mange cheasy effekter, hvis fortællingen er god.
--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 25-01-03 04:10

> [...]
> ganske som den _bør_ være, tegneseriens stil taget i ed.
>
> Jeg kan acceptere mange cheasy effekter, hvis fortællingen er god.

Enig. Jeg så nu gerne en bedre animeret Hulk, men det behøver ikke at gøre
filmen dårlig...

Jeg håber det bedste - Den skal ihvertfald ses.

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Fra : CybaMerc

Dato : 25-01-03 12:09

A long time ago in a galaxy far, far away....
Jacob Herold Nielsen wrote:

>Enig. Jeg så nu gerne en bedre animeret Hulk, men det behøver ikke at gøre
>filmen dårlig...

Skal vi ikke vente på nogle bedre klip, eller ihvertfald på en trailer
i bedre kvalitet, før vi bedømmer kvaliteten. Umiddelbart ser det
ganske imponerende for mig. Der er jo langt fra Lou Ferrignos Hulk til
ILMs.

Modelleringen er i top:
http://www.aintitcool.com/image/hulkcloseup.jpg

Det er jo også begrænset, hvor realistisk man kan få en radioaktiv
grøn mand på størrelse med en tank til at se ud.

Men jeg er da ikke i tvivl om, at The Matrix-filmene nok skal løbe med
VFX Oscar'en næste år >:(

[snip]

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-01-03 14:22

Peter B. Juul <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev:

> Personligt er jeg ganske kølig i numsen desangående. Det at Ang Lee
> laver filmen lover, at den er mere en end "HULK SMASH TANK!"-film -
> ganske som den _bør_ være, tegneseriens stil taget i ed.

Jeg synes ikke det virker som om Ang Lee får noget interessant ud af en,
efter min mening, ret uinteressant figur.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 25-01-03 15:14

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke det virker som om Ang Lee får noget interessant ud af en,
> efter min mening, ret uinteressant figur.

Øh hvilken teaser har du set, hvis det er den samme som jeg har, så er der
vist ingen af os, der kan bedømme om han får noget interessant ud af figuren
eller ej

Personlig ser jeg frem til det.

Brian

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-01-03 15:25

Rikke & Brian <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev:

> Øh hvilken teaser har du set, hvis det er den samme som jeg har, så
> er der vist ingen af os, der kan bedømme om han får noget interessant
> ud af figuren eller ej

Nej, klippet viser den "HULK SMASH TANK", som man forventer, og så kan man
håbe på at figurens Dr. Jekyll også får plads i filmen. Det viser traileren
ikke.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-01-03 18:34

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> Nej, klippet viser den "HULK SMASH TANK", som man forventer, og så kan man
> håbe på at figurens Dr. Jekyll også får plads i filmen. Det viser traileren
> ikke.

Nej, men teaseren fokuserer netop på spændingen mellem Banner og Hulk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-01-03 18:55

> Nej, men teaseren fokuserer netop på spændingen mellem Banner og Hulk.

Gør den? Ok, så har jeg ikke set ordentligt efter. Teasere siger aldrig ret
meget, så jeg vil kikke efter spændingen ml. Banner og Hulk, når der kommer
en trailer.

Hulk og Banner er stadig den samme, ikke?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-01-03 01:27

> [...]

> meget, så jeg vil kikke efter spændingen ml. Banner og Hulk, når der kommer

Hovhov, det jeg kaldte teaseren var den, der kom for mange måneder
siden, hvor vi kun så Banner, hørte en monolog og så hans øje og
ansigt blive grønt.

Den nuværende teaser (teaser 2) er en ren gang action-vås, agreed.

Men teasere og trailere laves jo desværre af marketingsfolk, der er
ligeglade med at sige noget om filmen. De skal bare sælge billetter
til åbningsweekenden. Det var derfor Moulin Rouge-traileren var så
meningsløs.

> Hulk og Banner er stadig den samme, ikke?

Well, jo. Og de hader hinanden af et godt hjerte.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-01-03 18:33

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> Jeg synes ikke det virker som om Ang Lee får noget interessant ud af en,
> efter min mening, ret uinteressant figur.

Jeg synes ikke det virker som om du faktisk har _læst_ Hulk indenfor
de sidste 10-12 års tid.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-01-03 18:52

> Jeg synes ikke det virker som om du faktisk har _læst_ Hulk indenfor
> de sidste 10-12 års tid.

Næh, er der sket en hel masse? Jeg sagde vel farvel til Hulk efter det
heller ikke lykkedes for John Byrne at puste liv i figuren. Nu er jeg heller
ikke den store Hulk fan.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 25-01-03 19:57

Mark Thomas Gazel wrote:

> Næh, er der sket en hel masse? Jeg sagde vel farvel til Hulk efter det
> heller ikke lykkedes for John Byrne at puste liv i figuren. Nu er jeg heller
> ikke den store Hulk fan.

Hvis efter Byrne betyder dengang han stoppede med Incredible Hulk i
staten af 320'erne så vil jeg vove at påstå at du er gået glip af noget
af det bedste Hulk-materiale overhovedet. Peter David's Hulk bliver af
mange betragtet som et af de bedste runs på serien nogensinde. Det
startede i nummer 330 og fortsatte helt til omkring 466 hvis ikke jeg
husker meget galt. Ikke alt var lige godt men undervejs skabte han nogle
utroligt interessante historier.

Tenz.

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-01-03 21:23

Men det ændrer jo ikke ved at han ser kunstig/dårlig lavet ud i traileren
vel? Er der nogen der ved hvilket studie der har lavet FX delen af filmen?
Man skulle sq håbe at en Woo film har haft et godt nok budget til at hyre
nogle gode folk!
--
Jesper

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-01-03 21:41

Jesper Winding <jesperw@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> traileren vel? Er der nogen der ved hvilket studie der har lavet FX
> delen af filmen? Man skulle sq håbe at en Woo film har haft et godt

Det er ikke en Woo film. Det er er Lee film. ILM har lavet effekterne.

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-01-03 21:42

Doo! fik lige en blødning - sef'li!!! hvor stupid kan man være! - ILM er da
ikke kendt for at lave noget direkte hø! for at sige det mildt - men nu har
jeg set den her trailer fra jeg stod op og til nu - og jeg syntes sq stadig
det ser virkelig kunstig ud..... snøft!
--
Jesper

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 25-01-03 21:58

> [...]
har
> jeg set den her trailer fra jeg stod op og til nu - og jeg syntes sq

Det synes jeg også ved første blik, men nu hvor jeg har studeret den lidt
nærmere, har den vundet mere og mere. Som andre har nævnt i tråden, må det
være svært at animere end tre meter høj grøn kæmpe, så det ser naturligt ud
for os almindelige dødelige.

Jeg skal ind og se den uanset hvad. Det er jeg nødt til at for at kunne
retfærdiggøre mit tegneseriekøb de sidste mange år :| (og de næste mange år
frem)

Fra : Tenzel Kim

Dato : 26-01-03 17:58

Jesper Winding wrote:

> Doo! fik lige en blødning - sef'li!!! hvor stupid kan man være! - ILM er da
> ikke kendt for at lave noget direkte hø!

Hvad mener du? Var det ikke dem der lavede Star Wars filmene? :)

Tenz.

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-01-03 18:44

Jowda - ikke lige hvad jeg ville kalde hø! men sådan er vi vel så
forskellige :)
--
Jesper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-01-03 01:24

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> writes:

> Men det ændrer jo ikke ved at han ser kunstig/dårlig lavet ud i traileren
> vel?

Nej. Som en anden skrev: Man kan ikke på film genskabe tegnefilmenes
overdrevne (og todimensionelle) grafiske stil uden at det ser akavet
ud. Man kan så vælge at nedtone den (X-Men) eller acceptere det (måske
Hulk).

Og som jeg sagde: Jeg er ligeglad med effekterne, hvis Ang Lee formår
at lave en god historie ud af Hulk. Det fortjener han i lyset af hvad
han blev udsat for i den forfærdelige TV-serie.

> Er der nogen der ved hvilket studie der har lavet FX delen af filmen?
> Man skulle sq håbe at en Woo film har haft et godt nok budget til at hyre
> nogle gode folk!

Sikkert, men Woo laver kun lortefilm nu. Heldigvis er det Ang Lee, der
laver Hulk.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 26-01-03 18:04

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> overdrevne (og todimensionelle) grafiske stil uden at det ser akavet
> ud. Man kan så vælge at nedtone den (X-Men) eller acceptere det (måske

Nej, men man kan stadig gøre det godt eller dårligt. Bare fordi man ikke
kan genskabe tegnefilmens (burde det ikke være tegneseriens???)
todimensionelle stil uden at det ser akavet ud så er det ikke umuligt at
få det til at se godt ud. Hvis man f.eks. ser på Ringenes Herre så er
det da lykkedes ganske godt at få Gollum til at virke og så vidt jeg
forstod så var det lidt samme teknik man ville bruge til Hulk. Desværre
ser Hulk alt for poleret ud og det passer efter min mening overhovedet
ikke til figuren.

> Og som jeg sagde: Jeg er ligeglad med effekterne, hvis Ang Lee formår
> at lave en god historie ud af Hulk. Det fortjener han i lyset af hvad
> han blev udsat for i den forfærdelige TV-serie.

Helt ligeglad tror jeg nu ikke på du er. Hvis effekterne ender med at se
dårligere ud end dem i tv-serien ville du nok blive rimelig skuffet.

Tenz.

Fra : CybaMerc

Dato : 26-01-03 23:49

A long time ago in a galaxy far, far away....
Tenzel Kim wrote:

[snip]

>Hvis man f.eks. ser på Ringenes Herre så er det da lykkedes ganske
>godt at få Gollum til at virke og så vidt jeg forstod så var det lidt samme
>teknik man ville bruge til Hulk.

Jeg synes ikke, at man kan sammenligne en lille grim mand med et 4,5
meter højt (filmversionen er vist en del større end den originale
figur?), selvlysende, grønt monster. Alene farven gør, at det ser
unaturligt ud.

Fra Variety/TheForce.net:

"The Hulk's" angry green meanie, who rampages through the streets of
San Francisco, is expected to break new ground. The wizards at ILM
have previously created believable dinosaurs, aliens and ancient
monsters but a humanoid creature like the Hulk (expected to have a lot
of screentime) has never been attempted. He is essentially a Goliath
of a human who resembles actor Eric Bana and must express realistic
emotions. He can't look too computer generated. If he does, the
audience may be turned off. It's a big risk for Universal and an even
bigger challenge for ILM.
"It's a very complex challenge," Morris says. "It's hard to get the
old Lou Ferigno image from the TV show out of your head when you think
of the Hulk. We're used to seeing a bodybuilder in green paint. But
the Hulk is 15 feet tall and glows green from gamma radiation. There's
a lot of pressure to get him right. He has to work or the movie
doesn't work. The audiences will be the judge."

>Desværre ser Hulk alt for poleret ud og det passer efter min mening overhovedet
>ikke til figuren.

Poleret?! Fordi han ikke ligner en spedalsk med fedtet hentehår? Vent
nu lige på en trailer i ordentligt kvalitet, før du udtaler dig om
effekterne.

[snip]

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 27-01-03 00:05

> meter højt (filmversionen er vist en del større end den originale
> figur?), selvlysende, grønt monster. Alene farven gør, at det ser
> unaturligt ud.

Det har vist vekslet lidt. Jeg mindes at have set ham i et væld af
størrelser igennem årene, men han har jo også været gennem farveskift og
forskellige tegnere. :)

Fra : Tenzel Kim

Dato : 27-01-03 01:23

CybaMerc wrote:

> [...]
> meter højt (filmversionen er vist en del større end den originale
> figur?), selvlysende, grønt monster. Alene farven gør, at det ser

Well, nu syntes jeg nu aldrig jeg har set ham som et selvlysende grønt
monster i tegneserien. Yep, han har været grøn men ikke selvlysende (og
hvis han har så har det ikke været længe af gangen)

Rigtigt nok den grønne farve er unaturlig men valget af den grønne farve
og hudens "overflade" kunne efter min mening være langt bedre end det
man ser i traileren. Indrømmet, det er svært at se særlig meget ud fra
traileren men Hulks overflade/hud virkede alt for glat og finpoleret
efter min mening og ligner overhovedet ikke hverken almindelig hud eller
huden på diverse tykhudede dyr hvilket tegneserien efter min mening
altid har givet et indryk af.

> [...]
> emotions. He can't look too computer generated. If he does, the
> audience may be turned off. It's a big risk for Universal and an even

Se det er netop her jeg syntes problemet er. Hulk ser FOR
computergenereret ud. Han er bygget over Eric Bana og skal ifølge dette
ligne ham en smule selv når han er Hulk og jo, det gør han også når man
ser ham tæt på i ansigtet men når man ser ham i fuld figur minder han
mig desværre mere om en figur revet ud af et Playstation spil.

> Poleret?! Fordi han ikke ligner en spedalsk med fedtet hentehår? Vent
> nu lige på en trailer i ordentligt kvalitet, før du udtaler dig om
> effekterne.

Som jeg har sagt tidligere så kan kvaliteten af traileren have noget at
sige men hvis effekterne skriger mig sådan i øjnene allerede når jeg ser
en trailer i den kvalitet frygter jeg lidt for resultatet. Jeg håber nu
stadig på det bedste. Og nej, jeg syntes ikke han ser poleret ud fordi
han ikke ligner en spedalsk med hentehår men ene og alene fordi han
minder mig for meget om en playstation figur mere end et egentlig
levende væsen. ILM har kunne lave nogle rimelig overbevisende dinosauere
og diverse andre dyr og Hulks hud burde minde mere om tukhudede dyrs end
det burde minde om et farvelagt bløddyr.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-01-03 11:00

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Well, nu syntes jeg nu aldrig jeg har set ham som et selvlysende grønt
> monster i tegneserien. Yep, han har været grøn men ikke selvlysende
> (og hvis han har så har det ikke været længe af gangen)

Hm. Det er i hvert fald et forståeligt kreativt valg, givet hans
radioaktivitet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : CybaMerc

Dato : 28-01-03 00:56

Tenzel Kim wrote:

>Well, nu syntes jeg nu aldrig jeg har set ham som et selvlysende grønt
>monster i tegneserien.

Næh... det har jeg sådan set heller ikke (det er dog godt nok også
mange år siden, at jeg har læst en tegneserie af den type); men sådan
ser han åbenbart ud i filmen (jvf. citat fra Variety: "But the Hulk is
15 feet tall and glows green from gamma radiation."). De har jo også
taget sig friheder med højden, så hvorfor ikke...

[snip]

>Rigtigt nok den grønne farve er unaturlig men valget af den grønne farve
>og hudens "overflade" kunne efter min mening være langt bedre end det
>man ser i traileren.

Farven matcher jo bare tegneserien. Man kunne vel godt have gjort den
mere "beskidt" ved at gøre den mørkere eller mere brunlig; men det er
jo et designmæssigt valg og ikke decideret teknisk. Hudens overflade
er IMO utroligt imponerende lavet. Se evt. close-up af Hulkens ansigt.

Noget andet der imponerer er animationen af musklerne.

[snip]

>... men når man ser ham i fuld figur minder han mig desværre mere om en
>figur revet ud af et Playstation spil.

Men synes du det pga. designet, eller fordi det tekniske ikke er
iorden (eks. modellering, animation, lyssætning)?

[snip]

>ILM har kunne lave nogle rimelig overbevisende dinosauere og diverse
>andre dyr

Men designet af disse passer også ind i vores billede af, hvordan et
væsen her på jorden ser ud. Hulken derimod er en ren fantasi-skabning.
Den overdimensionerede krop og den grønne farve vil aldrig nogensinde
kunne se naturlig ud.

>og Hulks hud burde minde mere om tukhudede dyrs end det burde minde
>om et farvelagt bløddyr.

Det gjorde den jo heller ikke i Lou Ferrigno-udgaven....

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-01-03 15:09

CybaMerc wrote:

> [...]
> 15 feet tall and glows green from gamma radiation."). De har jo også
> taget sig friheder med højden, så hvorfor ikke...

Personligt har jeg ikke det store imod deres friheder mht. højden og har
i det hele taget ikke grundlæggende noget imod at man laver visse
ændringer, men efter min opfattelse er farvevalget bare et rigtigt
dårligt valg. Havde det givet en god filmisk effekt at gøre ham netop
den farve grøn så havde jeg nok ikke haft så meget imod det. Farvevalget
virkede bare en tand mørkere i transformationsscenen i teaseren og her
syntes jeg det så ud som om at de havde fundet en rigtig god farve der
ville virke godt på film.

> [...]
> jo et designmæssigt valg og ikke decideret teknisk. Hudens overflade
> er IMO utroligt imponerende lavet. Se evt. close-up af Hulkens ansigt.

Nu syntes jeg så ikke at farven matcher tegneserien specielt godt
bortset lige fra at være grøn. Indrømmet farverne i tegneserien har også
vekslet en del pga. farvelægningsmulighederne gennem tiderne. Personligt
tror jeg bare en lidt mørkere grønlig farve ville ha fungeret bedre
(selvlysende eller ej) end den nuværende næsten neon-agtige grønne farve.

Mht. hudens overflade så vil jeg gerne give dig ret i at i close-ups'ne
ser det egentlig ganske godt ud men så snart man ser hulk i fuld figur
virker den detaljerigdom at forsvinde fuldstændig og overfladen bliver
glat og poleret. Det kan da godt tænkes at det er et designmæssigt valg
men personligt vil jeg hellere sidde og kigge på Hulk end en
overdimensioneret Shrek proppet ind i en liveaction film.

> Men synes du det pga. designet, eller fordi det tekniske ikke er
> iorden (eks. modellering, animation, lyssætning)?

Det afhænger nok af hvor meget du mener er en del af designet. Jeg
syntes hans bevægelser er for computeragtige og farvevalg og
hudoverflade er med til at gøre dette ekstra fremtrædende efter min mening.

> [...]
> væsen her på jorden ser ud. Hulken derimod er en ren fantasi-skabning.
> Den overdimensionerede krop og den grønne farve vil aldrig nogensinde

Alligevel er Hulk andet end bare en fantasi-skabning. Han er en
overdimensioneret tykhudet menneskelignende skabning. En fantasiskabning
har den fordel at den ikke behøver ligne noget som helst. Hulk er i bund
og grund opbygget fuldstændig som et menneske men bare med kraftigere
kngler og langt større muskelmasse. Det gør at hans udseende
grundlæggende skal være baseret på hvordan væsner her på jorden ser ud.
At det aldrig vil se naturligt ud er så en anden side af sagen, men nu
syntes jeg f.eks. heller ikke at nogle af de overtrænede bodybuildere
man ser ind imellem ser særlig naturlige ud :)

Ikke dermed sagt at jeg ville ha foretrukket en bodybuilder i rollen som
Hulk for jeg tror nu stadig det er muligt at lave en bedre Hulk med cgi
end en ny Lou Ferrigno.

> Det gjorde den jo heller ikke i Lou Ferrigno-udgaven....

Nope. Men den mindede heller ikke om et farvelagt bløddyr. Hvis valget
stod mellem en noget der mindede om almindelig menneskehud og
bløddyrs-udgaven ville jeg foretrække at de valgte noget der mindede om
menneskehud.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-01-03 10:59

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Helt ligeglad tror jeg nu ikke på du er. Hvis effekterne ender med at
> se dårligere ud end dem i tv-serien ville du nok blive rimelig skuffet.

Nå ja, men _det_ er vist umuligt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-01-03 01:21

> [...]

> heller ikke lykkedes for John Byrne at puste liv i figuren. Nu er jeg heller

Det var jeg heller ikke før jeg alt for sent læste lidt af Peter
David's udgave, incl. hans tårefremkaldende slutning på Hulk-sagaen
(som naturligvis ikke får lov til at være kanonisk. Det giver sig
selv.)

pt. skrives serien af newcomer Bruce Jones, der imponerende nok
formåede at lade være med overhovedet at vise Hulk de første tre-fire
numre og i øjeblikket er på vej ud af et interessant studie af hvad
det egentlig er Hulk i sine mange inkarnationer repræsenterer hos
Banner.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-01-03 13:42

> [...]
> David's udgave, incl. hans tårefremkaldende slutning på Hulk-sagaen
> (som naturligvis ikke får lov til at være kanonisk. Det giver sig

Det gør det, da jeg lige havde fundet ud af, hvad du mente med kanonisk.

> [...]
> numre og i øjeblikket er på vej ud af et interessant studie af hvad
> det egentlig er Hulk i sine mange inkarnationer repræsenterer hos

Lad os krydse fingre for, at der fokuseres på disse ting, for jeg synes, at
Hulks store problem er, at historierne i ni ud af ti tilfælde handler om, at
Hulk går amok og Hulk skal smadres inden han smadrer. Det ser sikkert
imponerende ud på film, men det kommer der ikke en nødvendigvis en god film
ud af. Lidt som med Godzilla.

Fra : CybaMerc

Dato : 25-01-03 12:02

Nikolaj Borg wrote:

>Det ser faktisk utroligt B-filmsagtigt ud.

Med en budget på $120 million, kan den næppe kaldes en B-film.

[snip]

>Men umiddelbart lover det ikke specielt godt.

Jeg synes, det ser ganske lovende ud.

Problemet med film, der er baseret på eksisterende materiale er jo
også, at folk altid ved sammenligne filmen med oplægget.
Tegneserie-helte, der ofte på alle måder bryder naturens grænser for
udseende og evner, er svære at genskabe på film. Enten kan man gøre
som X-Men, hvor man toner stilen ned, så den passer til en spillefilm;
med fare for at pisse fans'ne af, eller også kan man holde sig til
tegneseriens stil, med fare for at skubbe alm. biografgængere væk. Det
er ikke nemt.