Foto
IBM760 5420
Teil 3020
øl i coolpix 775
Fra : Petter Skjelsbæk

Dato : 24-01-03 19:03

Min kjære har vært litt uforsiktig med kameraet sitt (nikon coolpix 775)
på fest og har fått sølt litt øl over det. Selve kameraet er helt fint
når det gjelder automatikken og optikken inni, men innstillingshjulet og
av-og-på-knappen på toppen er blitt ganske seige.

Noen som har noen ideer om hvordan en kan få de tilnærmet normale igjen?
I dag er det nesten som det er limt fast og nesten umulig å rotere de,
så hardt sitter de stakkars hjulene.

Vi trenger tips! vil dette bli dyrt å fikse hos en forhandler? Er det
bare dumt eller kjempedumt å prøve å skru det opp for å prøve å fikse selv?

Svar trenges snart!!!

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 21:17

> [...]
>
> Vi trenger tips! vil dette bli dyrt å fikse hos en forhandler? Er det
> bare dumt eller kjempedumt å prøve å skru det opp for å prøve å fikse

HA HA HA.....den var sgu' go' !!!!

.....det er eletronik, så lad for guds skyld vær' med at at prøve at lave det
selv (men du kan godt kigge uden der sker noget ved det), men der er i mine
øjne kun den dyre vej !!!

napser lige en stor slurk af min fadbamse (øl)....SKÅL

ANDERS

Fra : 2rb1

Dato : 24-01-03 22:58

Hvis kæresten laver lort med dit fotoudstyr er der kun en ting at gøre -
skift hende ud!!!

Mvh. 2rb1

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 23:42

> Hvis kæresten laver lort med dit fotoudstyr er der kun en ting at gøre -
> skift hende ud!!!

Enig, og ikke nok med det, men hun behandler tilsynladende heller ikke øllet
(helligt vand med procenter) med den omhu der skal til, så hun er stem ud
!!!

HILSEN ANDERS

Fra : Kjell Kvinge

Dato : 27-01-03 22:17

Petter Skjelsbæk wrote:
> Vi trenger tips! vil dette bli dyrt å fikse hos en forhandler? Er det
> bare dumt eller kjempedumt å prøve å skru det opp for å prøve å fikse
> selv?
>
> Svar trenges snart!!!

Det er nok litt vanskelig å fikse dette selv, med mindre du er
fingernem, og vet hva du gjør. Det som ofte er problemet med slike små
kameraer, er at de er meget vanskelige å få fra hverandre (og enda
vanskeligere å sette sammen igjenn..)

Jeg måtte sende mitt kamera (coolpix 775 )inn til leverandøren
(interfoto) fordi utløserknappen var ødelagt.. Dette gikk på garantien,
men denne lille utskiftingen kostet noen hundrelapper.. regner med det
koster noen kroner å få fikset kameraet ditt, men det kan jo hende det
er verdt noen lapper (kameraet er jo fremdeles et verdifult kamera).

Du kan sende meg en mail, om du vil ha kontaktinformasjon til interfoto.

mvh Kjell Kvinge