Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lysmåler i Canon Eos D60
Fra : Thomas

Dato : 24-01-03 16:30

Hejsa

Jeg er i øjeblikket ved at gennemgå mit 3. skoleophold på fagskolen. Og vi
skal
denne gang beskrive alle de forskellige dele i et spejlrefleks-kamera... Vi
har
fået stukket et Eos D60 i hånden, i min gruppe, og den skal vi så til at
gennemgå
punkt for punkt...

En ting har vi dog endnu ikke rigtig kunnet finde nogen fornuftige
oplysninger om,
nogen steder på nettet - Så jeg håber eksperterne herinde kan hjælpe...

Hvilken lysmåler sidder der i et Canon Eos D60?
Hvordan fungerer den?
Hvor sidder den henne?

Jeg håber på et hurtigt svar... (Gerne grundigt, eller evt. henvisning til
en hjemmeside?)

Mvh. Thomas

Fra : 2rb1

Dato : 24-01-03 17:46

*LOL* Fed joke

Mvh. 2rb1

Fra : Thomas

Dato : 24-01-03 18:03

hejsa

> *LOL* Fed joke

Det er faktisk IKKE en joke...

..Thomas

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 24-01-03 18:46

On Fri, 24 Jan 2003 16:30:28 +0100,
Thomas <Thomas.Elbo@Privat.dk> wrote:

> [...]
> Hvor sidder den henne?
>
> Jeg håber på et hurtigt svar... (Gerne grundigt, eller evt. henvisning til

Bruger et digitalkamera ikke CCD'en som lysmåler?

--
En særdeles kedelig .signature

Fra : Kenneth

Dato : 24-01-03 20:30

> Bruger et digitalkamera ikke CCD'en som lysmåler?

Nu sidder der ikke en CCD i D60'eren.

Kenneth

Fra : 2rb1

Dato : 24-01-03 20:11

Kig her: http://www.canoneos.com/d60/
men ellers er det (næsten) samme system (metering) som mange andre EOS
modeller.

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 20:49

> men ellers er det (næsten) samme system (metering) som mange andre EOS
> modeller.

Korrekt, den måler lyset på 35 punkter og laver en gennesnitsberegning....og
du kan tilføje at nikon bruger 3D matrix måling og jeg mener den har 250
punkter, uden at være supersikker, men det er +/- 50 punkter !!!

ANDERS HAUGAARD

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 24-01-03 21:15

"A.I." <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du kan tilføje at nikon bruger 3D matrix måling og jeg mener den har 250
> punkter, uden at være supersikker, men det er +/- 50 punkter !!!

250 punkter, er det ikke tæt på at være gennemsnitsmåling, som bruges i de
fleste gamle spejlreflekskameraer !

Er det ikke kun ved blitzoptagelser der bruges 3D-Matrix måling !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : A.I.

Dato : 24-01-03 21:27

> 250 punkter, er det ikke tæt på at være gennemsnitsmåling, som bruges i de
> fleste gamle spejlreflekskameraer !

...jo det kan godt passe, jeg kom bare til at tænke på min gamle Nikon F70
den ca. 250

> Er det ikke kun ved blitzoptagelser der bruges 3D-Matrix måling !

....ikke mig bekendt, for der har du ikke mulighed for at måle blitzlyset (du
mener flashanlæg ik'?) før end du klikker, så derfor ville en seperat
lysmåler være at fortrække. Men du kan faktisk godt bruge 3D matrix sammen
med flash, men så er det som en kompensation til den eksisterende lyskilde
(ex.dagslys), eller som fill flash.

HILSEN ANDERS