Mor skal der kradses i... :-(
Fra : Kirstine

Dato : 24-01-03 20:55

Hejsa NG

Så er tiden atter kommet, hvor jeg har brug for nogle gode råd. Vi er
lykkeligt samboende vores to herlige kastrater, Tabasco og Julius, som
efterhånden har rundet de 3 år. Efter sigende skulle de være kommet over
lømmelalderen...de ved det bare ikke endnu *G*

Desværre har Tabasco anlagt sig en rigtig kedelig vane : han vil så gerne
sætte sine kløer i sin moar Det startede med at være hans "nu er det
morgen, jeg vil ha' mad, så mor skal vækkes prompte!" ritual, hvor han
listede en pote ind under dynen og daske forsigtigt til min arm med
sømposen ude, indtil jeg stod op. Relativt irriterende og meget
effektivt! Dette har nu udviklet sig til, at han sætter nålene i mig,
hver gang han vil have min opmærksomhed. Og efterhånden går han målrettet
efter ansigtet. *suk* Det er bare surt...

Hvordan i alverden får jeg ham til at holde op? Jeg skubber ham væk hver
gang, siger "Lad være!" eller "Nej!" - som om han skulle fatte dét - men
lige lidt hjælper det. Nu har det eskaleret over nogle uger, og jeg er
ved at være lidt træt af at være hans personlige nålepude, ligesom det
generer mig, at jeg bruger så meget tid på at være sur. Begge katte har
været til deres årlige tjek først i januar og er ifølge dyrlægen sunde og
raske begge to.

Jeg håber, at I kan komme med et par forslag...

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Jette & Jesper Fonta~

Dato : 24-01-03 21:44

Hej Kirstine

> [...]
>morgen, jeg vil ha' mad, så mor skal vækkes prompte!" ritual, hvor han
>listede en pote ind under dynen og daske forsigtigt til min arm med

Min 3 årig hankat var begyndt på det samme med begge poter ind under dynen
og så
gik han efter vores tæer, når han syntes vi havde sovet længe nok. (Desværre
var klokken
nogle gange kun fire). Så for cirka en uge siden stillede jeg en blomster
forstøver med vand i
i vindueskarmen ved siden af vores seng , da han gjorde det første gang (man
vågner ved en klo i foden
sprøjtede jeg vand på ham, anden gang - vand igen. Derefter stoppede han,
han prøvede dog igen
den efterfølgende nat, men kun en gang med det efterfølgende vand sprøjt
siden har han ikke forsøgt sig
igen.

Hilsen Jette Fontain

Fra : Kirstine

Dato : 26-01-03 10:37

In article <3e31a572$0$220$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
fontain@mail.dk says...

> [...]
> han prøvede dog igen
> den efterfølgende nat, men kun en gang med det efterfølgende vand sprøjt

Hej Jette

Jeg er bange for, at Tabasco er lidt mærkelig (også *G*) på dette område
- han er glad for vand. Sådan en forstøver opfatter han som herligt
legetøj. Tak for forslaget

Kirstine

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Denise

Dato : 25-01-03 17:32

Hej Kirstine
Kan kun komme med forslag om at sørge for at kløerne er klippede. Vores
klapper os da også på kinden når vi sover, og hvis vi ikke vågner med det
samme, så kommer kløerne længere og længere ud. Er de klippede så det ikke
er små syler, er der jo ingen problemer. Så jeg har helt styr på, hvornår
deres kløer er for lange Iøvrigt gør det mig ikke noget, det er jo kun
en kærlighedserklæring .
Hilsen Denise

Fra : Kirstine

Dato : 26-01-03 10:39

In article <b0ue58$7r6$1@sunsite.dk>, daugbjerg@*NOSPAM*c.dk says...
> [...]
> er små syler, er der jo ingen problemer. Så jeg har helt styr på, hvornår
> deres kløer er for lange Iøvrigt gør det mig ikke noget, det er jo kun

Hej Denise

Er det en kærlighedserklæring??! Det anede jeg ikke...

Hvordan klipper man kløer på sådan en mis?

Kirstine...som håber, at klo-klipning er nemmer end tandbørstning!

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Denise

Dato : 26-01-03 11:37

> [...]
>
> --
> *trying to do what works - trying to do what matters*

Jamen, det er da altid en kærlighedserklæring, når kattene kommer og vil
snakke og kæle, om der så ved uheld kommer lidt rifter og ridser, pyt
Du køber en klosaks hos dyrlægen (måske har de også hos dyrehandlere). Så
klipper du de yderste syle af kløerne. Forsøgt evt. mens den ligger og
hygger eller sover. Start med kun at tage meget lidt, indtil du bliver mere
øvet. Hvis han har lyse kløer kan man nemt se blodårene i kløerne og så
langt må man endelig ikke klippe ned, for så gør det ondt og bløder. Det
nemmeste er at få dyrlægen til at vise og forklare det. Men som sagt du kan
sagtens øve dig ved at tage ganske lidt.
Hilsen Denise

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 26-01-03 12:12

"Kirstine" <struds@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en kærlighedserklæring??! Det anede jeg ikke...
>
> Hvordan klipper man kløer på sådan en mis?
>
> Kirstine...som håber, at klo-klipning er nemmer end tandbørstning!

Hej Kirstine.
Det er ikke særlig svært at klippe kløer. Man kan bruge en særlig klosaks,
men en almindelig 3-i-1'er virker også udmærket. Trine Piltoft har lavet en
lille billedserie, der viser hvordan man gør:
www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=37

Mvh. Else
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Denise

Dato : 26-01-03 12:44

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> lille billedserie, der viser hvordan man gør:

Hej Else
Det var lige det jeg ledte efter, men jeg ledte jo på vores hjemmeside. Det
kan være det var en god ide at lægge noget op der til en anden gang.
Hilsen Denise