MS Windows
briani 27239
Finde email adresse, efter slettet mail ?
Fra : Morten

Dato : 23-01-03 21:59

Hejsa
Jeg fik igår en email fra en person, i Outlook Express. Og saføli var jeg så
snot dum at komme til at slette den, uden at have tænkt over at jeg skulle
bruge email adressen til at skrive tilbage...
Jeg har ligeledes slettet den fra "Slettet post" da den fyldte en del, og
jeg har set i adresse bogen, der står personen ikke...

Er der ikke EN eller anden måde jeg kan finde den adresse ?...måske
windows/outlook har en log over post hvor det står, eller måske det står i
reg. databasen et sted ... ET eller andet ?

Håber i kan hjælpe, MVH Morten

Fra : Luhmann

Dato : 24-01-03 01:36

> Er der ikke EN eller anden måde jeg kan finde den adresse ?...måske
> windows/outlook har en log over post hvor det står, eller måske det står i
> reg. databasen et sted ... ET eller andet ?

Tjo, nu vil jeg vove mig ud på tynd is. Det er ikke noget jeg har den store
viden om, ligeså lidt som det er noget jeg har udført med succes. Men såvidt
jeg ved gemmes slettede mails i en fil der typisk hedder "deleted items.dbx"
eller noget i den stil. Hvis den fil er 12 kb er den tom, hvis ikke er der
en teoretisk chance for at der stadig findes spor af din mail. For at få fat
på indholdet findes en lille applikation som hedder DBXtract:

http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx

Måske kan det lade sig gøre, men jeg vil ikke love noget.

--
Mvh. Joachim L. Andersen

Fra : Gevaldi

Dato : 24-01-03 09:30

Morten skrev:

> [...]
> windows/outlook har en log over post hvor det står, eller måske det
> står i reg. databasen et sted ... ET eller andet ?

Hvis du ikke har sat OE til at slette fra serveren
når du har slettet mailen fra slettet post, kan du
højst sandsynlig se dine mail i webmail, hvis din
ISP tilbyder dette.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Morten

Dato : 24-01-03 15:17

Hejsa
Jeg har prøvet begge ting:
DBXTract virker, men når det har extractet et par sekunder, går det i
stå...og svarer ikke. og det når derfor ikke et ligge noget i den valgte
mappe. Jeg har prøvet at genstarte osv, uden held ... samtidig kan jeg sige,
at hvis jeg f.eks. extracter fra en nyhedsgruppe, i stedet for fra "Slettet
post" så extracter den masser af dem...

Webmail ideen var også ganske genial, desværre sletter TDC dog mailsne når
man henter dem i outlook, så min webmail var ganske tom...

Håber virkelig nogle har nogle ideer, for det er utrolig vigtigt for mig at
få den adresse igen. Forresten kan jeg sige så meget at jeg ved det var en
"hotmail.com" adresse, og at navnet "maria" indgik foran @ ... hvor det kan
hjælpe mig til noget ?...

MVH Morten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-01-03 18:55

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> få den adresse igen. Forresten kan jeg sige så meget at jeg ved det var en

Har du set om pgl. har sendt noget til nyhedsgrupper? Så kan du søge efter
pgl. i google under grupper, hvor man kan finde de gamle indlæg frem.
Du har vel ikke tilfældigvis installeret et eller andet program efter at du
havde modtaget mailen, således at du rent tilfældigvis måske har et
gendannelsespunkt på din pc, således at du kan genskabe til det den var,
umiddelbart før du installerede programmet (win me eller xp)

Kurt

Fra : Morten

Dato : 27-01-03 22:29

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Har du set om pgl. har sendt noget til nyhedsgrupper? Så kan du søge efter
> pgl. i google under grupper, hvor man kan finde de gamle indlæg frem.

Det tror jeg bestemt ik, og jeg ved heller ik andet, end noget af email
adressen... så jeg ville ha' svært ved at søge alligevel

> [...]
> gendannelsespunkt på din pc, således at du kan genskabe til det den var,
> umiddelbart før du installerede programmet (win me eller xp)

Det forstod jeg ikke rigtigt faktisk, men jeg var ik klar over man uden
vidre kunne gå tilbage igen... og jeg har ikke et program til det, hvis det
os er det du mener ?....

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-01-03 23:29

> [...]
>
> Det forstod jeg ikke rigtigt faktisk, men jeg var ik klar over man uden
> vidre kunne gå tilbage igen... og jeg har ikke et program til det, hvis

Så prøver jeg lige at skære det ud. Hvis du bruger Windows Me eller XP er
der under Systemværktøjer noget, der hedder Systemgendannelse. Der kan man
gendanne systemet til at være, som det var på et tidligere tidspunkt. Disse
systemgendannelses punkter kan man enten selv lave, eller de bliver
automatisk oprettet i forbindelse med at man installerer noget. Det kan
f.eks. være et program eller et spil, som laver så mange "dybe" ændringer,
at windows "gætter" at det måske kan give problemer. Derfor laver den lige
en kopi af en hel masse, således at hvis nyinstallationen viser sig at være
noget l..., kan man gå i Systemgendannelse og få bragt sit system tilbage
til som der var, inden man installerede.
Derfor var mit spinkle forslag: Hvis du brugte Me eller XP, kunne du være så
svineheldig, at lige efter du modtog den pgl. mail, der havde du foretaget
en installation af et eller andet eller lavet noget andet på computeren, som
havde gjort, at der var blevet lavet et gendannelsespunkt. I dette
gendannelsespunkt ville der så også ligge en kopi af den famøse mail. Så
derfor skulle du gendanne og så ville den rent faktisk dukke op igen! Men så
heldig er du jo nok ikke.
Når man går ind under systemgendannelse, kan man se på hvilke datoer, der er
lavet gendannelsespunkter, og derved ville du også kunne se, hvis der var et
gendannelsespunkt, efter du havde modtaget mailen, men inden du slettede
den.

Kurt

Fra : Morten

Dato : 28-01-03 07:57

> [...]

et
> gendannelsespunkt, efter du havde modtaget mailen, men inden du slettede

Sorry, men det er ikke noget jeg har rodet emd før, derfor heller ikke noget
jeg kendte til ...
Men ja, et udemærket forslag ... når jeg går ind under "system" eller
egenskaber på denne computer, kan man vælge systemgendannelse, men her kan
man kun indstille hvor meget plads den må bruge... hvor anvender man selve
værktøjet fra ?...du siger system værktøjer, men hvor er det ?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-01-03 08:32

Morten wrote:
[Systemgendannelse]
> hvor anvender man selve værktøjet fra ?...du siger system
> værktøjer, men hvor er det ?

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer ->
Systemgendannelse

/Mikael

Fra : Morten

Dato : 28-01-03 16:28

> [...]
> gendannelsespunkt på din pc, således at du kan genskabe til det den var,
> umiddelbart før du installerede programmet (win me eller xp)

Jeg kan se at jeg har et gendannelses tidspunkt som passer ret godt med at
jeg stadig burde ha' mailen liggende. Men jeg har nu prøvet den, med sucess,
og der er ikke sket nogle ændringer, andet end at mit ur et stillet tilbage,
alstå de mails jeg har fået efter den dato, og slettet efter den dato, er
stadig fået/slettet ...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-01-03 23:14

> [...]
tilbage,
> alstå de mails jeg har fået efter den dato, og slettet efter den dato, er

Så kan jeg desværre ikke se, at du kan gøre mere. Du kan så kun håbe på, at
pgl. vil forsøge at kontakte dig igen.

Kurt

Fra : Gevaldi

Dato : 24-01-03 20:35

Morten skrev:

> Webmail ideen var også ganske genial, desværre sletter TDC dog
> mailsne når man henter dem i outlook, så min webmail var ganske tom...

Nej, det er ikke TDC der sletter dem, du må selv
have bedt OE om at udføre den handling ved at
have selv sat flueben i boxen:

Fjern meddelelser når de er slettet fra Slettet post

Se selv i:
Indstillinger/Konti/Post/Avanceret

Fra : Morten

Dato : 27-01-03 22:26

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det er ikke TDC der sletter dem

Jo, for jeg har netop talt med TDC hotline og fået det afvide der...

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 27-01-03 22:30

Således skrev "Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Mon, 27 Jan 2003 22:25:33 +0100:

>"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jo, for jeg har netop talt med TDC hotline og fået det afvide der...

Det er din Outlook Express, der beder mailserveren om at slette det
post du har hentet, *med mindre* du specifikt sætter OE op til ikke at
gøre det.

Knud
--
Be wary of strong drink.
It can make you shoot at tax collectors -- and miss.