MS Windows
briani 27239
Windows media player (og andre mpeg afspil~
Fra : Peter Holm

Dato : 23-01-03 21:13

Jeg har prøvet af få svar gennem dk.edb.videoredigering uden held - derfor
denne krydspost.

Hejsa,
jeg har lige geninstalleret win XP og et problem emd at afslippe mpeg film
på windows media player 9 (og også på andre afspillere) er opstået.
Problemet udarter sig således - enkelte mpeg-klip der er 7 minutter køres
igennem afspilleren på 50 sekunder (baren i WMP kører altså til enden),
hvorefter filmen fryser, og resten af klippet ikke vises. Et specifikt
filmklip fryser præcist samme sted hvergang. Men klikker jeg rundt på bareb
kan jeg godt ramme ind andre steder i klippet som ligger efter de 50
sekunder som den afspillede i første omgang.
Det hele virker meget mystisk.
Jeg har installeret Nimo codec-pack 5.0, divx3,11 - 4- 5, Huff avi, mpeg
raeder/writer for Premiere, PICVideo codec, windows-media-player 9 codec
pakke.

Skulle det ikke være codecs nok til at afspille alt?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Thomas

Dato : 25-01-03 02:50

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har installeret Nimo codec-pack 5.0, divx3,11 - 4- 5, Huff avi, mpeg
> raeder/writer for Premiere, PICVideo codec, windows-media-player 9 codec

Jeg har personligt kun dårlige erfaringer med Nimo codec pakken, og har
oplevet nogle probs. i samme stil som dem du har.

Har du prøvet med et DVD player prog?

Venligst

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 26-01-03 18:41

Peter Holm skrev:

> Jeg for forsøget. Det hjalp desværre ikke. Eneste ændring var, at
> en masse mpegs pludselig stod på hovedet.

At filmklip står på hovedet skyldes ofte at du har installeret
DivXG400. Hvis du ikke sidder med et Matrox G400 grafikkort, så har
du ikke brug for dette codec. Prøv at 'afregistrere' det codec som
beskrevet på følgende side.

<http://elecard-med.com/forum/viewthread.php?tid=27>

Madsen.

Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-03 22:53

> [...]
> DivXG400. Hvis du ikke sidder med et Matrox G400 grafikkort, så har
> du ikke brug for dette codec. Prøv at 'afregistrere' det codec som

Tak for linket, men jeg arberjder stadig på det oprindelige problem. Jeg
forstår desværre nok ikke at formulere problemet på engelsk og kan derfor
ikke søge hjælp andre steder.
Nogen andre der har oplevet, at en mpeg på 10 minutters længde afspilles i
feks. wmp og Elecard på 50 sekunder, og derefter stopper. Den vises altså
ikke hurtigere, bare kun de første 50 sec, og så er filmen tilsyneladende
nået til enden, selvom er altså er meget mere.
Jeg fatter det simpelthen ikke.
Mvh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 27-01-03 02:01

Peter Holm skrev:

> Tak for linket, men jeg arberjder stadig på det oprindelige
> problem. Jeg forstår desværre nok ikke at formulere problemet på
> engelsk og kan derfor ikke søge hjælp andre steder.

Fair nok. :)

For mig lyder det som om at du har et gevaldigt rod i dine codecs,
men det er så bare mit gæt.

Hvis jeg går ned i Start > Kør og starter msinfo32, så ser jeg disse
installerede codecs:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/video_codecs.png>

Kører med MP9 og har, udover DivXTotalPack også installeret codecs
fra Windows Update til MP9.

Madsen.

Fra : Peter Holm

Dato : 27-01-03 09:29

> [...]
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/video_codecs.png>
>
> Kører med MP9 og har, udover DivXTotalPack også installeret codecs

Her er mine http://home1.stofanet.dk/phc/codecs.html
Ikke den store forskel.

Mvh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 27-01-03 13:55

Peter Holm skrev:

> Her er mine http://home1.stofanet.dk/phc/codecs.html
> Ikke den store forskel.

Nej, det kan jeg godt se. Så er jeg blank for ideer.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 25-01-03 03:05

Thomas skrev:

> Jeg har personligt kun dårlige erfaringer med Nimo codec pakken,
> og har oplevet nogle probs. i samme stil som dem du har.

Det samme har jeg.
Mit sidste problem med Nimo var at MP8 lige pludselig ikke kunne
afspille DVD-film længere, men kom bare med en underlig fejlkode,
som jeg ikke kunne finde information om nogen steder. Ikke engang
Google Groups havde noget brugbart, så gode dyr var rådne.
Efter tre dage med håret i postkassen prøvede jeg at afinstallere
Nimo og så virkede DVD pludselig igen i MP8.

Nu bruger jeg DivXTotalPack i stedet og den har indtil videre kørt
perfekt på Win2000 SP3 og WinXP Pro SP1 under MP7, MP8 og MP9.

Madsen.

Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-03 17:59