WINIPCFG vil ikke forny IP-adressen
Fra : Andersen

Dato : 23-01-03 23:43

JEg ved ikke hvorfor, men et eller andet (måske mit forsøg
med en Jetdirect) har sat min ene maskine på en lokal IP.
Jeg kan ikke få den til at frigøre og forny denne IP, således
at der atter kan kommes på IN.
Jeg har TDC ADSL med 2 dynamiske IP'er. Kunne det
tænkes at den ene er røget i min printserver ??

Fra : Ole Junker

Dato : 24-01-03 00:49

On Thu, 23 Jan 2003 23:43:29 +0100, "Andersen" <andersen@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>at der atter kan kommes på IN.
>Jeg har TDC ADSL med 2 dynamiske IP'er. Kunne det
>tænkes at den ene er røget i min printserver ??

Hej

Jeg ved ikke, hvorledes du har sat din printerserver op. Men den
enhed, der har anvendt den adresse, du ikke kan få fat på, skal
frigøre adressen, før du kan gøre brug af den på andre maskiner på
netværket.

Det er ikke nok blot at slukke den pågældende enhed..

V.h.
--------------------
Ole Junker
ojunker[hos]fjerndettee-box.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-03 10:23

In dk.edb.netvaerk, Andersen <andersen@nospam.dk> says...
> [...]
> at der atter kan kommes på IN.
> Jeg har TDC ADSL med 2 dynamiske IP'er. Kunne det
> tænkes at den ene er røget i min printserver ??

Når du har printserver, så vil jeg klart anbefale at have router også.
Det forhindrer at alle og enhver kan skrive ud på din printer, samt at
alle printjobs skal ud og ind gennem din ADSL-linie. Køb en router.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Andersen

Dato : 24-01-03 16:49

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.189b246a69be15dc9899a1@news.tele.dk...
> [...]
> Det forhindrer at alle og enhver kan skrive ud på din printer, samt at
> alle printjobs skal ud og ind gennem din ADSL-linie. Køb en router.

Ok, hvilken vil du så anbefale?
Jeg fandt ud af at det var printserveren der havde blokeret for min
anden dynamiske IP (den første hang på den anden tændte PC).
I bund og grund vil jeg jo gerne have mine 2 PC'er på nettet
samtidigt, og de begge skal kunne skrive ud på min printer via
printserveren.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-03 17:04

On Fri, 24 Jan 2003 16:48:45 +0100, "Andersen" <andersen@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>I bund og grund vil jeg jo gerne have mine 2 PC'er på nettet
>samtidigt, og de begge skal kunne skrive ud på min printer via
1: Fast IP til printerserveren, så virker det. Men det er lidt giftigt
med en offentlig IP på printerserven da det ikke er din IP og der
derved kan opstå en IP konflikt med noget andet udstyr på internettet.

2: Få en router, så kan du gøre som du selv har lyst på din side af
den, og du vil også kunne udvide unen de store problemer i fremtiden
hvis det behov skulle opstå.
Jeg har selv en af TDC standard routere "SpeedStream 2601" og det
virker. Der er godt nok nogle der har problemer med spil og special
konfigureringer.
/Hans

Fra : Ole Junker

Dato : 24-01-03 20:21

wrote:

> [...]
>I bund og grund vil jeg jo gerne have mine 2 PC'er på nettet
>samtidigt, og de begge skal kunne skrive ud på min printer via

Det er da langt lettere og billigere at installere NETBEUI. Del
printeren med netværket. Derved kan alle PC'er printe, og du sparer
penge til en router.

Har du mere end 2 PC'er, lægger de 2 første PC'er, der tændes, beslag
på IP-adresserne, men det ved du jo sikkert allerede.

--------------------

Fra : Andersen

Dato : 24-01-03 21:09

Ole Junker <ojunker@fjerne-box.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:84433v8as2has955cejeuqoukseae8mk3d@4ax.com...

> [...]
>
> Har du mere end 2 PC'er, lægger de 2 første PC'er, der tændes, beslag
> på IP-adresserne, men det ved du jo sikkert allerede.

Ja men jeg kan ikke umiddelbart se printserveren kan køre via NetBEUI.
Eftersom den skal stå tændt hele tiden går det jo ikke den stjæler den ene
dynamiske IP. Så måske jeg hellere skulle bytte min server med en der
har den finesse???(hvis min altså ikke kan(JetDirekt 300X))

Fra : Ole Junker

Dato : 24-01-03 22:20

On Fri, 24 Jan 2003 21:08:30 +0100, "Andersen" <andersen@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>dynamiske IP. Så måske jeg hellere skulle bytte min server med en der
>har den finesse???(hvis min altså ikke kan(JetDirekt 300X))

Jeg går ud fra, at din printerserver blot er en PC med Windows(xxx) og
en printer bundet i.

Hvis det er tilfældet, kan du jo linstallere:

1 printerserver: Netbeui (undlad at installere Netbeui)
2 PC1: Netbeui og TCP/IP
3 PC2: Netbeui og TCP/IP

Printerserveren stjæler nu ikke IP-adresser.

V.h.
--------------------

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-03 22:55

In dk.edb.netvaerk, Ole Junker <ojunker@fjerne-box.dk> says...
> Jeg går ud fra, at din printerserver blot er en PC med Windows(xxx) og
> en printer bundet i.

Prøv lige at se hvad han skriver...

Hans printserver er en JetDirect. Hvilken del af JetDirect er det du
ikke forstår ?

Fra : Ole Junker

Dato : 24-01-03 23:17

On Fri, 24 Jan 2003 22:54:40 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Prøv lige at se hvad han skriver...
>
>Hans printserver er en JetDirect. Hvilken del af JetDirect er det du
>ikke forstår ?

Nej, det har du sørme ret i. Hvis der nu lige i farten havde stået HP
foran, så var der nok en klokke, der havde ringet.

Der er desværre ingen anden udvej en routeren.

V.h.
--------------------

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-03 23:26

In dk.edb.netvaerk, Ole Junker <ojunker@fjerne-box.dk> says...
> Nej, det har du sørme ret i. Hvis der nu lige i farten havde stået HP
> foran, så var der nok en klokke, der havde ringet.

Det er øjnene man først bliver blind på, desværre... Havde det nu været
storetæerne, så gjorde det knap så meget

> Der er desværre ingen anden udvej en routeren.

Nej.

Hvis man er lidt hård, så kan man nøjes med en LRP-løsning på noget
gammelt hardware (min står mig i 100,-). Ellers er der D-link 604 og
Topcom BR-104 i 500 kroners-klassen.

Fra : KsNa

Dato : 25-01-03 13:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.netvaerk, Ole Junker <ojunker@fjerne-box.dk> says...
>
> Det er øjnene man først bliver blind på, desværre...

Hmm! Jeg troede at det var blindtarmen.

Mvh
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen