Hvordan få cookies til å vare
Fra : Lars H. Helgesen

Dato : 10-03-01 23:30

Hei.

Jeg har en side med teller (laget i PHP) som jeg ikke ønsker at skal telle
meg selv. Tenkte å lage et PHP-script som jeg kan sende til meg selv for å
sette en cookie. Denne skulle så telle-scriptet lese og ut av det la være å
telle meg. Jeg kom opp med:

<?php setcookie ("TellerCookie", "1"); ?>
<head>
<title>les_kake</title>
</head>
<H1>Cookie satt.</H1>

I teller-scriptet tenkte jeg å anvende noe lignende dette:

<?php

if ($TellerCookie == 1)

{
echo ("cookie satt");
}
if ($TellerCookie == 0)
{
echo ("cookie cleared");
}
?>

Dette har jeg forsøkt litt, og det virker. - Men, når jeg slår av maskinen,
og så slår den på igjen, er cookien borte!

Spørsmålet mitt blir da:

Hvordan får jeg cookien til å forbli på min maskin inntil jeg selv fjerner
den? Det må virke for IE5.5 (og helst også for NS og Opera).

mvh. Lars H.
http://home.no.net/pionerer/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 10-03-01 23:50

"Lars H. Helgesen" <lars.helgesen@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Hei.
Hej hej :)

> [...]
>
> Hvordan får jeg cookien til å forbli på min maskin inntil jeg selv fjerner
> den? Det må virke for IE5.5 (og helst også for NS og Opera).

Du skal bare sætte en expire på din småkage, fx.::

setcookie("TellerCookie","1",time()+3600);

> mvh. Lars H.
> http://home.no.net/pionerer/

- Jonas