Stig Rossen og Grethe Ingemann
Fra : Søren Blom

Dato : 23-01-03 19:29

I TV2 nyhederne har man lige kunne se et indslag om at Stig Rossen, er ved
at indspille en eller flere duetter med Grethe Ingemann. Er det kun mig der
syndes at det er lidt klamt at man nu også her i Danmark begynder at lave
indspilninger med afdøde personer.
Troede kun at det var noget Amerikaner kunne finde på.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-03 20:09

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e303480$0$138$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> indspilninger med afdøde personer.
> Troede kun at det var noget Amerikaner kunne finde på.
________________

AFSTUMPET OG DYBT SMAGELIGT
Sjovt nok sad jeg og tænkte nøjagtigt som dig. Jeg var faktisk lige ved at
lave en tråd om emnet.
Jeg synes at det er afstumpet og dybt usmageligt at stjæle sig til en
evt. succes, ved via elektronik, at synge sammen med døde personer. Har
manden dog overhovedet ingen selvrespekt. I så fald er den da nu forduftet
som dug for solen.

Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 24-01-03 00:24

> Søren Blom <soren@blom.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3e303480$0$138$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> der

-Helt enig i dette.

Der er måske en årsag til at den gode Hr. Stig Rossen i mine kredse kun
bliver benævnt som " Stiv Frossen ". Det stammer vistnok fra MAD (bladet),
men selvhøjtidelighed har der da vist aldrig skortet på.
-Kan man måske passende kalde dette disko-nekrofili?
Pladen / CD'en kommer ihvertfald ikke i mit hjem!

Hvor dybt kan man/nogle synke uden at bevare selvrespekten?

Jeg går ud fra at de store bogstaver herunder mangler et "U", da det bestemt
da ikke er smageligt.

hilsen

Svend
__________

Fra : Troels

Dato : 24-01-03 00:37

> Jeg går ud fra at de store bogstaver herunder mangler et "U", da det
bestemt
> da ikke er smageligt.

Har du nogen siden smagt sådan en lille bid Stig Rossen? Det er bare mums!
Man skal ikke ha' for meget af gangen. Så bliver det lidt kvalmt, men i små
mængder er det bare super.

Her er en opskrift du kan prøve:

Fra : Troels

Dato : 24-01-03 00:39

> [...]
> Man skal ikke ha' for meget af gangen. Så bliver det lidt kvalmt, men i

Den udeblev så lige, men det var alligevel ikke sjovt så jeg tror vi dropper
den.

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-03 06:03

Troels <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e307d06$0$2568$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Den udeblev så lige, men det var alligevel ikke sjovt så jeg tror vi
dropper
> den.
>
> /Troels
__________

Arhhh hold nu Troels. Nu er det dig der er respektløs. Du lovede faktisk en
sjov kommentar og så siger du "æv bæv - jeg siger ikke noget alligevel". Det
er u-smageligt, Troels. Hehe - Kom nu med den - please.
Er det fordi det ikke er så`n noget ring-i-næsen-sjov, at du ikke tør
alligevel. Kom nuuuuu.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-03 05:59

Svend Åge Sørensen <svaage@post7.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e30793c$0$83844$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg går ud fra at de store bogstaver herunder mangler et "U", da det
bestemt
> da ikke er smageligt.

______________________
SVAR: her er en rettelse:

Manden har da mistet al sin værdighed ved denne respektløse opfølsel. SÅDAN!

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-01-03 06:42

Søren Blom wrote:
> [...]
> Danmark begynder at lave indspilninger med afdøde personer.
> Troede kun at det var noget Amerikaner kunne finde på.

*Så* forarget er jeg nok ikke. Jeg så/hørte indslaget igår, mens
jeg også var fordybet i dette dejlige usenet. Jeg mener at Grethe
Ingmanns (uden 'e') efterladte selv var begejstrede for projektet.
Men de får måske royalties? Faktisk var jeg (dengang 17 år) stolt
da hun og Jørgen i 1963 bragte DK på 'verdenskortet' med den
gode melodi og tekst "Dansevisen".

Men hvis nogen 'sampler' Hendrix's eller Zappas guitarspil, vil jeg
blive meget, meget, meget arg (vred).
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ole Damgaard

Dato : 24-01-03 16:04

Er det kun mig der
> syndes at det er lidt klamt at man nu også her i Danmark begynder at lave
> indspilninger med afdøde personer.

Måske skulle man se nærmere på projektet før end man fordømmer det totalt.
Grethe Ingmann var én af vores allerstørste sangerinder. Jeg hørte engang en
musikanmelder sige, at hvis hun havde været amerikaner var hun blevet en ny,
verdensberømt billie holiday eller patzy cline. Men i vores lille
sprogområde er det vanskeligt at skaffe en sådan verdensberømmelse - og
Grethe Ingmann endte sit liv som bryggeriarbejder på Carlsberg.
I anledning af at det i næste uge er 40 år siden at hun sammen med sin mand
halede grand prix-sejren hjem fra London, har pladeselskabet lavet en
hyldest til denne store sangerinde og udgiver en minde-cd med en hel del
numre som aldrig før er udgivet. Det er blevet resamplet og har fået en lyd
som er acceptabel for et moderne publikum, og én af dem skulle så være en
nyindspilning, hvor Rossen synger sammen med hende.
Lad os høre resultatet før end vi fordømmer det. Det kan jo hænde at det er
en smuk hyldest, der på denne måde kan tilkendegive, at hendes stemme er
udødelig.
mvh ole
ps. - i øvrigt er det ikke fordækt, hvis pladelskabet og stig rossen gerne
vil have nogle penge ud af det. De kunstnere, der udelukkende levede for
kunsten og fornægtede den usle mammon er for længst døde - af sult.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-03 19:03

> [...]
> indspilninger med afdøde personer.
> Troede kun at det var noget Amerikaner kunne finde på.

Hej Søren

Tja, det kunne man måske sige, men jeg tror nu næppe man kan sige at Stig
Rossen prøver på at score noget berømmelse på Grethe Ingmann, eftersom han
faktisk er mere kendt, end hun nogensinde har været. Så lad os vente at se
hvad det bliver til. Det falder mig straks sværere, når man nu tænker lidt
tilbage, og tænker på Gustav Winckler, og så hans søn Michael Winckler
lavede en plade, hvor han sang duet med farmand. Der var ligesom andre ting
der burde have været sat på plads først. Jeg ved ikke om Michael var
indblandet i det, hvad han sikkert ikke har været, for han var vel ikke ret
gammel dengang, men hvor Ekskonen lavede en pokkers masse rav i den, og den
sag er vel aldrig helt blevet skrinlagt, og har vel i grove træk, mere eller
mindre lagt låg på Michael Winckler.

Men lad os nu høre hvad Stig får ud af det, det kunne jo være smukt, selvom
jeg sikkert også hellere ville høre Grethe Ingmann alene

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-03 19:33

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e317fea$0$245$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Tja, det kunne man måske sige, men jeg tror nu næppe man kan sige at Stig
> Rossen prøver på at score noget berømmelse på Grethe Ingmann, eftersom han
> faktisk er mere kendt, end hun nogensinde har været.

SVAR: Tror du nu også det, Benny. Helt ærligt ved jeg ikke hvem Stig Rossen
er. Men selvfølgelig har jeg da hørt navnet

> [...]
ting
> der burde have været sat på plads først.

SVAR: Den sag kender jeg ikke, men Gustaw var altså hans Michaels far,
Benny. Hans far ville selvfølgelig have sagt ja til sin søns ide, hvis han
altså kunne have svaret. Det er da klart. Det er ligesom noget helt andet.
Men noget andet er jeg jeg nu ikke liiige synes at det er en god ide.
Michael har sansynligvis vidst af hans far ville have syntes om ideen. Det
er familieforhold. Det kan vi andre ikke sige noget om.

Hilsen Åge

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 24-01-03 21:41

> [...]
Rossen
> er. Men selvfølgelig har jeg da hørt navnet

Det er ikke fordi jeg vil ødelægge tråden, men med risiko for det: Åge, jeg
tror efter hånden mere og mere på at du bor i en jordhule, med en
transistorradio drevet på batterier...

Det kan da ikke passe at du ikke ved hvem Stig Rossen er, helt ærligt?!

> Hilsen Åge

Lars B