MS Windows
briani 27239
Kan ikke formatere stor disk i FAT?
Fra : Brønsgård

Dato : 23-01-03 16:02

Hej,

Med en ny win2K CD på en ny maskine, opretter jeg 2
partitioner på en 80GB HDD. Installerer herefter win2K
på C partitionen formateret i NTFS, for derefter at formatere
D partitionen med FAT32, men det lykkedes ikke.
Jeg får fejlmedelelse om at "formateringen kunne ikke gennemføres",
sidst i forløbet!

Flg. gentager sig på 2 forskellige, begge nye, computere med samme
Win2K CD. Hvad sker der da lige her? Er CD`en defekt?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Brønsgård

Dato : 23-01-03 16:05

Hej

Lige en suplerende oplysning:
Bundkortet er et Asus A7N8X

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Brønsgård

Dato : 23-01-03 16:43

Hej igen...

En NTFS formatering lykkedes, således at der nu er
NTFS på begge partitioner.
Jeg har dog før haft NTFS/FAT342 på C/D uden problemer,
men på mindre diske, er der noget her?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Klaus

Dato : 23-01-03 17:08

"Brønsgård" <mail@bronsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen...
>
> En NTFS formatering lykkedes, således at der nu er
> NTFS på begge partitioner.
> Jeg har dog før haft NTFS/FAT342 på C/D uden problemer,
> men på mindre diske, er der noget her?

Har haft lign. problem.
Min version af Fdisk kunne ikke klare det.
C drev formatteret - win installeret - PartitionMagic klarede resten.
Klaus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-01-03 20:34

> [...]
>
> En NTFS formatering lykkedes, således at der nu er
> NTFS på begge partitioner.
> Jeg har dog før haft NTFS/FAT342 på C/D uden problemer,

Ja, det er vist 32 gb som er grænsen for fat32.

Kurt