MS Windows
briani 27239
Problemer med WinXP
Fra : Jakob Sandholm

Dato : 23-01-03 15:49

Hej

Jeg har nogen problemer med Windows XP.

Der ligger to screenshots under dk.binaer (Problemer med WIN XP)

Det drejer sig om rullemenuen, som i adskillige forskellige programmer
nu ser helt forkert ud (teksten er i en hvid box og ved klik, bliver
hele feltet farvet hvidt). Det er ikke sådan i alle programmer, f.eks.
fungerer det stadig korrekt i IE.

Hvad er der sket? Har jeg pillet ved noget?

Hvordan kan jeg få det til at virke igen?

mvh
Jakob

ps. hvordan linker jeg til en besked i en anden nyhedsgruppe? kan man
det?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 15:55

In dk.edb.system.ms-windows, Jakob Sandholm wrote:

> [...]
> alle programmer, f.eks. fungerer det stadig korrekt i IE.
>
> Hvad er der sket? Har jeg pillet ved noget?

Måske. Har du pillet i Display Properties -> Appearance?

> ps. hvordan linker jeg til en besked i en anden nyhedsgruppe?

Du viser indlæggets headere. Jeg mener at det også i Agent sker ved
at trykke 'H'. Her finder du det felt der hedder Message-ID. Det er
værdien af det felt vi skal have. Det er desuden meget almindeligt at
sætte 'news:' foran: <news:message-id@4ax.com>.

--
Lars Stokholm

Fra : Jakob Sandholm

Dato : 23-01-03 16:15

On 23 Jan 2003 14:54:42 GMT, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk> wrote:

>Måske. Har du pillet i Display Properties -> Appearance?

Ja, eller dvs. et program havde gjort det. Efter lidt finjustering,
ser det nu normalt ud igen.

> [...]
>at trykke 'H'. Her finder du det felt der hedder Message-ID. Det er
>værdien af det felt vi skal have. Det er desuden meget almindeligt at

Smart.

Jeg har lige et spørgsmål. Hvordan fungerer denne standard? Vil min
besked få dette unikke ID på alle news-servere. Kunne jeg f.eks.
skrive dette link på en www-side, og en gut i Brasilien (hvis hans
news-server havde dk.binaer) kunne så finde min besked vha. hans
newsreader?

Tak for hjælpen!

/Jakob

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 17:20

In dk.edb.system.ms-windows, Jakob Sandholm wrote:

> Ja, eller dvs. et program havde gjort det.

Jaja, bare giv softwaren skylden :)

> [...]
> f.eks. skrive dette link på en www-side, og en gut i Brasilien
> (hvis hans news-server havde dk.binaer) kunne så finde min

Korrekt.

> Tak for hjælpen!

Velbekomme.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 17:27

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

> Korrekt.

Men det hedder nu et Message-ID, nyhedslink, news-link eller noget i
den stil. Jeg kalder det vist nok oftest bare for et Message-ID. Det
er ikke en www-side, selvom det har samme "globale" egenskab.

--
Lars Stokholm

Fra : ha

Dato : 23-01-03 15:55

> ps. hvordan linker jeg til en besked i en anden nyhedsgruppe? kan man
> det?

Ja, ved at kopiere message id og skrive news: foran, så ser
det sådan ud, og man skulle gerne hente det du har skrevet
i dk.binaer.

mvh
ha