Spam!?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 23-01-03 16:47

Jeg har i tidens løb modtaget en moderat - svagt stigende, men hidtil
nogenlunde acceptabel - mængde spam, men på det seneste er det blevet
betydeligt værre, grænsende til uacceptabelt. Hvad der slår hovedet på
sømmet er især, at nu begynder jeg stadig oftere at få vedhæftede filer
med - ofte ret lange!
Jeg har først forsøgt at anmelde de hyppigst forekommende til TDC (iflg.
en tilskyndelse hertil på deres hjemmeside), men det resulterede blot i
en opfordring til at klage til den 'oprindelige udbyder'!
Dernæst har jeg aktiveret TDCs 'generelle spamfilter', men det
konstaterer jeg ingen følelig virkning af.
Min formodning er, at problemet (især) hidrører fra, at jeg aldrig har
søgt at 'sløre' min mail-adr. ifm. usenet-brug(?); lyder det ikke
rimeligt?
Vil jeg mon - efterhånden - kunne mærke nogen forbedring, såfremt jeg nu
begynder at 'camouflere' afsender-adr. - eller er skaden allerede
uigenkaldelig?
Har andre end jeg ligeledes bemærket udviklingen: Mere spam - (flere)
vedhæftede filer?
Andre gode råd?
[Jeg kunne selvfølgelig også ændre mail-adr. - men det bliver absolut
sidste udvej!]
Endelig ved jeg godt, at denne gruppe nok ikke er den helt rigtige til
dette spm. - men i plejer at være så flinke (og kloge!) :))

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Lind

Dato : 23-01-03 17:08

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> Endelig ved jeg godt, at denne gruppe nok ikke er den helt rigtige til
> dette spm. - men i plejer at være så flinke (og kloge!) :))

Du har ret, Hans - det tager om sig....og er temmelig irriterende - jeg
bruger Mail, og er rimelig tilfreds med det JUNK-filter, Mail har.

Jeg har genoptaget "øve-funktionen", netop af samme grund. Så lærer Mail
nogle flere "møgmails" at kende.

Hej fra
Morten, der synes, at det ikke er rimeligt, at det er OS, der skal
"gemme" os og derfor ikke vil camouflere. Jeg har heller ikke hemmeligt
telefonnummer.

--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Per Madsen

Dato : 23-01-03 18:11

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

Download Spamfire fra versiontracker eller Macupdate. Det er et
kanonprogram!!!
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 24-01-03 16:54

Per Madsen <permandREMOVE@cool.dk> wrote:

> Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
>
> Download Spamfire fra versiontracker eller Macupdate. Det er et
> kanonprogram!!!

Tak - den kigger jeg på!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Christian Bech

Dato : 23-01-03 22:47

h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) skrev:

>[Jeg kunne selvfølgelig også ændre mail-adr. - men det bliver absolut
>sidste udvej!]

Det er nok ellers desværre det bedste råd. Hvis du først er havnet i
en samling, er der ikke den store redning at håbe på. Jeg modtager
stadig en del spam på min arbejdsadresse selv om jeg kun benyttede den
kort tid på Usenet og det efterhånden er mindst fire år siden.
--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-01-03 00:48

> [...]

> betydeligt værre, grænsende til uacceptabelt. Hvad der slår hovedet på
> sømmet er især, at nu begynder jeg stadig oftere at få vedhæftede filer

Er der nogen her, der har forsøgt et af de træningsprogrammer, der
skulle forstørre ens penis? Der er nogle i USA, der helt seriøst mener,
at det virker. Jeg spørger naturligvis af rent faglig interesse.

> Min formodning er, at problemet (især) hidrører fra, at jeg aldrig har
> søgt at 'sløre' min mail-adr. ifm. usenet-brug(?); lyder det ikke
> rimeligt?

Meget. Jeg har heller aldrig sløret min.

> Vil jeg mon - efterhånden - kunne mærke nogen forbedring, såfremt jeg nu
> begynder at 'camouflere' afsender-adr. - eller er skaden allerede
> uigenkaldelig?

Det er jeg sikker på. Jeg skriver en sjælden gang i en fransk gruppe.
Sjældent, for mit svar skal helst ikke være på mere end tre ord. Bedre
er jeg ikke til sætningsdannelse på fransk. I perioden herefter modtager
jeg som regel lidt fransk spam, men så aftager det stille og roligt. Jeg
har også skiftet adresse en gang imellem. Jeg kan se, at mængden af spam
til den gamle adresse stille og roligt aftager. Men der er naturligvis
ikke nogen fast skæringsdato. I øvrigt har spam det med at komme lidt i
peroder. Jeg tror, det er, når der kommer en ny cd med fire millioner
e-mailadresser på markedet.

> Har andre end jeg ligeledes bemærket udviklingen: Mere spam - (flere)
> vedhæftede filer?
> Andre gode råd?

Få en hurtigere internetforbindelse. Så generer de vedhæftede filer
ikke, og du kan nyde billederne af de ofte nydelige unge kvinder. Men
helt ærligt, så irriterer det mig egentlig, at der er pornografiske
billeder med. Mine små børn står tit ved siden af mig, og jeg vil da
gerne kunne læse min e-mail, selv om de er i nærheden.

> Endelig ved jeg godt, at denne gruppe nok ikke er den helt rigtige til
> dette spm. - men i plejer at være så flinke (og kloge!) :))

Du glemte: unge, smukke og rige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Johnny Louis

Dato : 24-01-03 04:08

> Du glemte: unge, smukke og rige.

De tre ting hører nu sjældent sammen, da man var ung og smuk var man en
fattigrøv nu hvor der endelig er kommet lidt på kistebunden er man
blevet en fedladen gammel stodder.

Johnny Louis

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-01-03 12:40

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> De tre ting hører nu sjældent sammen, da man var ung og smuk var man en
> fattigrøv nu hvor der endelig er kommet lidt på kistebunden er man
> blevet en fedladen gammel stodder.

Vidste du at kvinder er vilde med dyr?

Ja!

En tyr i sengen
En mink i skabet
En jaguar i garagen

....og en gammel gris til at betale det hele.

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-01-03 07:02

On Fri, 24 Jan 2003 0:47:47 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fp9ltv.1ppx6vjwdv2y3N%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> billeder med. Mine små børn står tit ved siden af mig, og jeg vil da
> gerne kunne læse min e-mail, selv om de er i nærheden.

Jeg forstår jeg simpelthen ikke. Hvordan kan I se spam, når i bruger Mail?
Min ryger for det meste direkte i spamfilteret, og sletter sig selv når jeg
lukker Mail. Får jeg en forbier, klikker jeg preview fra, så jeg ikke åbner
den, og klikker spamfilteret. Voila.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 24-01-03 16:54

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
> Jeg forstår jeg simpelthen ikke. Hvordan kan I se spam, når i bruger Mail?

Jeg bruger stadig (mest) Eudora Pro 2.1.4 - som vist næsten er fra
præ-spamalderen; så der er ikke noget spamfilter hos mig! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-01-03 06:40

> [...]

> jeg lukker Mail. Får jeg en forbier, klikker jeg preview fra, så jeg ikke
> åbner den, og klikker spamfilteret. Voila.

Du kan bare slå filteret fra. Mit står vist stadig i indlæringsmodus.
Det er måske på tide, jeg får slået det til?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-01-03 10:20

On Sat, 25 Jan 2003 6:40:06 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fpbx4q.15hxyuw1798nb4N%henrik@muenster.dk>):

> Du kan bare slå filteret fra. Mit står vist stadig i indlæringsmodus.
> Det er måske på tide, jeg får slået det til?

Ja. Det er for din skyld, så du kan se hvad det gør. Det fortsætter med at
lære.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-01-03 12:40

> Er der nogen her, der har forsøgt et af de træningsprogrammer, der
> skulle forstørre ens penis?

Nej, jeg har dog fået påopereret en hestepik fra en donor på stutteriet
Nippon.

John Holmes gå hjem!!!

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 24-01-03 16:54

> Er der nogen her, der har forsøgt et af de træningsprogrammer, der
> skulle forstørre ens penis? Der er nogle i USA, der helt seriøst mener,
> at det virker. Jeg spørger naturligvis af rent faglig interesse.

Selvfølgelig, hvorfor ellers? :)
(Kunne du ikke lave en lille enquëte i 'Sex og samliv'?)
Jeg troede iøvrigt, det var noget med medikamenter:
'Mine' penis mails plejer vist at komme fra nogen/noget, der kalder sig
"Pharmacy", og jeg mener at have set noget om 'penis enlargement
pills'(?) [når jeg altså ikke lige var hurtig nok til at få mailene
slettet! :)]
> Få en hurtigere internetforbindelse. Så generer de vedhæftede filer
> ikke, og du kan nyde billederne af de ofte nydelige unge kvinder....

Tja, jeg modtog d.d. en reklame fra TDC om 'Webspeed' ('kabelbåren'
ADSL) - de tilbyder en 64 kb/s forbindelse for kr. 149,-/md. Er der
nogen, der ha erfaringer med det?
Hvilken hardware skal placeres mellem TV-kablet og computeren?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-01-03 06:40

> [...]

> "Pharmacy", og jeg mener at have set noget om 'penis enlargement
> pills'(?) [når jeg altså ikke lige var hurtig nok til at få mailene

Pillerne kan du vist godt regne med ikke duer. Mennesket vil så gerne
have nemme genveje, og det lydet altid så besnærende lige at sluge en
piller for at få hår på hovedet, holde sig slank, være viril etc. Det
virker desværre sjældent.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-01-03 08:45

On Thu, 23 Jan 2003 16:46:45 +0100, h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V.
Hansen) wrote:

>Hvad der slår hovedet på
>sømmet er især, at nu begynder jeg stadig oftere at få vedhæftede filer
>med - ofte ret lange!

Hvad hedder filerne? Der er en ret stor chance for at det er Virus for
Windoze der er indholdet i filerne.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 24-01-03 16:54

> Hvad hedder filerne?

Det kan jeg ikke lige huske - jeg har netop slettet et betydeligt antal!

> Der er en ret stor chance for at det er Virus for
> Windoze der er indholdet i filerne.

Ja, men var det ikke de der 'Bugbear' på 51k med dobbelt suffix - dem
har jeg faktisk ikke set i den seneste måneds tid eller så.
I øvrigt husker jeg nu, at der blandt gårsdagens slettede vis var et par
..jpg-filer (måske noget HTML-dillerdaller med nogle billeder???)

--
med venlig hilsen
Hans