readdir og liste indholdet af et katalog .~
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-01-03 15:52

Jeg bruger Eksample 1 fra
http://www.php.net/manual/en/function.readdir.php til at liste indholdet
af et katalog.

Mit problem er bare, at der er rigtig mange filer. Er der en måde hvorpå
man fx. kunne liste 25 filer pr. side? Dvs noget med at skulle videre
til en ny web-side, som starte v. 26. fil og frem?

--
Mvh.
Axel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-01-03 16:30

Axel Eystein Jensen wrote:
> [...]
> man fx. kunne liste 25 filer pr. side? Dvs noget med at skulle videre
> til en ny web-side, som starte v. 26. fil og frem?

Det kan du gøre på flere måder, fx ved at trække alle filerne ud i et
array, og så vise poster fra arrayet.

Lav fx. et system som du lægger øverst på siden, parameteren $starttal
angiver hvor listen begynder. Du linker til de andre sider i systemet.
Noget i stil med.

if(!isset($starttal)){
$starttal=0;
}
for($i=$starttal; $i<($starttal+25); $i++){
#vis fil
}

# link til de andre sider med [sålænge der er flere filer i arrayet,
link til denne side med parameteren ?starttal=($starttal+25)

Jeg håber du kan se ideen og bruge det til noget.

/Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-01-03 17:15

Jesper Brunholm wrote:

> Jeg håber du kan se ideen og bruge det til noget.
Bestemt, tak for hjælp/inspiration.

--
Mvh.
Axel