Forskel på font class og span class
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 23-01-03 17:58

Hvad bør man anvende hvis man vil formaterer sin tekst:
<FONT CLASS=""> eller <SPAN=""> eller er det ganske lige meget ?

Bo

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-01-03 23:55

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> writes:

> Hvad bør man anvende hvis man vil formaterer sin tekst:
> <FONT CLASS=""> eller <SPAN=""> eller er det ganske lige meget ?

Aldrig FONT, den er forældet og bør dø en stille død.
Span hvis der ikke er en mening med formateringen, brug EM eller STRONG
hvis det er for at fremhæve.

/L

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 24-01-03 08:31

> Aldrig FONT, den er forældet og bør dø en stille død.

Ok

> Span hvis der ikke er en mening med formateringen, brug EM eller STRONG
> hvis det er for at fremhæve.

Hvordan mener du ?

Bo

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-01-03 09:39

Bo Rattenborg says...
Lasse:

> Hvordan mener du ?

Teoretisk kan du bygge en side op næsten udelukkende med div og span.

I ældre tider ville uoplyste hjemmesidesnedkere nok have gjort det som
</b>

Problemet med ovenstående strukturer er at de ikke siger noget om
indholdet, udover dets udseende. Det stiller store krav til definition
af dette udseende fra forfatterens side, tager ingen hensyn til
brugerens præferencer, bliver meget fladt i ældre browsere og kan være
svært at finde rundt i for forfatteren.

Altså bruger vi
<h1>Min overskrift</h1>
vigtigt</strong></p>

alternativt
<h1>Min overskrift</h1>
meget vigtigt</strong></p>
hvis den blå farve er specifik for sætningen og ikke bruges generelt i
dokumentet.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>