MIST Silent Twin: Fan RPM på ECS mb.
Fra : Troels Windfeldt

Dato : 23-01-03 19:23

Hej Gruppe.

Nu har jeg købt en MIST Silent Twin køler, hvorpå der sidder to blæsere.
Derfor har jeg nu brug for to 3-pins strømstik. På motherboardet, som er
et ECS K7S5A, sidder der et, der hedder CPUFAN (som den gamle køler
brugte) og et der hedder SYSFAN. Kan jeg bare bruge disse to (det gør
jeg nemlig lige nu!)?

Inde i biosen kan jeg aflæse de to FANs RPM - de er begge ca. 5113
(hvilket den gamle Thermaltake Volcano 6 Cu også var!), men ifølge
specs. burde de være 2650?

Er der nogen der har haft samme problem, og evt. kender en løsning?

På forhånd tak for eventuelle svar.

Venligst Troels Windfeldt.

Fra : Leony

Dato : 24-01-03 09:47

"Troels Windfeldt" <m98twh@math.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (som den gamle køler brugte) og et der hedder SYSFAN. Kan jeg bare
> bruge disse to (det gør jeg nemlig lige nu!)?

Det skulle der ikke være nogle problemer i (nu har du jo sat dem til så
er det vel egentlig for sent).

> Inde i biosen kan jeg aflæse de to FANs RPM - de er begge ca. 5113
> (hvilket den gamle Thermaltake Volcano 6 Cu også var!), men ifølge
> specs. burde de være 2650?

Det kan skyldes at dit bundkort ikke kan aflæse så lave rpm på blæsere.
Måske en opdatering af BIOS, men det er kun et gæt og ikke sikkert det
retter fejlen.
Hvis det virker, så synes jeg ikke der er nogen grund til bekymring.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/