Anbefaling af bundkort til xp1800
Fra : smb

Dato : 23-01-03 17:48

Hvilket bundkort kan anbefales til at køre stabilt med en xp1800 processor.
Bundkortet skal helst være i prisklassen 800-900 kr.

Har kigget lidt på Soltek SL-75FRV ATX, er det noget der kan anbefales eller
skal jeg kigge efter noget andet ?

mvh.
smb

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 23-01-03 22:28

"smb" <baaz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bundkortet skal helst være i prisklassen 800-900 kr.
>
> Har kigget lidt på Soltek SL-75FRV ATX, er det noget der kan anbefales

Det ser da fint ud. Men måske du kunne give lidt extra og købe dette
bundkort istedet?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264797985

Fra : Bachelor®

Dato : 23-01-03 23:19

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264797961

Fra : smb

Dato : 23-01-03 23:49

>Det ser da fint ud. Men måske du kunne give lidt extra og købe dette
> [...]

Tak for de gode tip. Jeg tror jeg køber et MSI KT3 Ultra2 (MS6380E) ATX

mvh.
smb

Fra : Bachelor®

Dato : 24-01-03 00:05

"smb" <baaz@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e30718d$0$71603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Tak for de gode tip. Jeg tror jeg køber et MSI KT3 Ultra2 (MS6380E) ATX

Det kan du roligt gøre, så kan du jo altid opgradere din processor senere evt.
Bundkortet vil ikke give dig nogen problemer er jeg sikker på og du får meget
for kr. 699,-
Ufatteligt at nogen stadig køber et ECS K7S5A for at spare kr. 200,-

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 24-01-03 02:02

Bachelor® wrote:

> Ufatteligt at nogen stadig køber et ECS K7S5A for at spare kr. 200,-

Hvorfor?

Samlet set tror jeg der er en forskel på op mod 1500-2500,- kroner mellem discountløsning og
forkromet løsning når man samler en maskine. Hvis man vælger den billige laver man nogle (bevidste)
kompromiser.

Knus
Regnar

Fra : Bachelor®

Dato : 25-01-03 01:20

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@gmx.net> skrev i en meddelelse news:3E309079.2CD3DD8F@gmx.net...

> Hvorfor?

Fordi der er stor chance for at man får problemer og kortet har kun et minimum
at funktioner vedr. opsætning. Chipsettet er forøvrigt hvis heller ikke noget at
råbe hurra for, selv når det virker

> [...]
> forkromet løsning når man samler en maskine. Hvis man vælger den billige laver man nogle (bevidste)

Jeg taler kun om bundkortet, resten kan jo være præcis det samme.
Efter min opfattelse er bundkortet det vigtigste i et system for har
du super hi-end udtyr ellers hjælper det jo ikke noget hvis bundkortet
er årsag til det ikke virker.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 25-01-03 18:45

Bachelor® wrote:

> Fordi der er stor chance for at man får problemer og kortet har kun et minimum
> at funktioner vedr. opsætning. Chipsettet er forøvrigt hvis heller ikke noget at
> råbe hurra for, selv når det virker

Hvad opsætning har man brug for, hvis man ikke overclocker og er ligeglad med om maskinen yder 5% mindre?

> Jeg taler kun om bundkortet, resten kan jo være præcis det samme.

Okay.

> Efter min opfattelse er bundkortet det vigtigste i et system for har
> du super hi-end udtyr ellers hjælper det jo ikke noget hvis bundkortet
> er årsag til det ikke virker.

Fint nok. Jeg opfattede bare ikke en xp 1800 som high-end. Jeg har netop selv bikset en xp 1800 i min
seneste maskine, som jeg absolut opfatter som low-end.

Stabilitet mener jeg ikke du kan købe dig til - der kan du være heldig De seneste tråde om fx
RAM-problemere her i gruppen har har involveret hhv. ECS (i mit hoved low-end) og Abit (highend i min
verden). Det er ikke fordi jeg mener at man nødvendigvis spilder penge ved at købe et dyrere. Der kan
være andre ting som tæller - bundlet software, faciliteter (fx USB-version) samt troen på opdateringer af
BIOS. Bare rolig - jeg har også haft MSI - det kørte *godt*. Til gengæld har mine erfaringer med fx
Chaintech (4 stk.) været præcist lige så gode, mens ExpertBoard skuffede fælt.

Knus
Regnar

Fra : smb

Dato : 24-01-03 00:23

>Tak for de gode tip. Jeg tror jeg køber et MSI KT3 >Ultra2 (MS6380E) ATX
>mvh.
>smb

Det gør jeg vist ikke alligevel. Er der virkelig ikke nogen USB port til
dette kort ?

Fra : Bachelor®

Dato : 24-01-03 00:36

"smb" <baaz@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e30796f$0$71625$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det gør jeg vist ikke alligevel. Er der virkelig ikke nogen USB port til
> dette kort ?

??
Du får da 2 standard på printet og 4 ekstra USB 2.0 hvoraf de 2 kan forbindes
enten til front eller det medfølgende D-Bracket 2 som monteres ved et PCI-
udtag bag på kabinettet.

Fra : smb

Dato : 24-01-03 00:59

> [...]
forbindes
> enten til front eller det medfølgende D-Bracket 2 som monteres ved et PCI-

Okay, det vist bare mig der havde misforstået noget. Jeg kunne bare ikke se
USB nogen steder på
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264797961 , men så
ved jeg dét. Tak for hjælpen!

mvh.
smb

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 24-01-03 01:52

smb wrote:

> Okay, det vist bare mig der havde misforstået noget. Jeg kunne bare ikke se
> [...]

Tjek
<URL:http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=KT3_Ultra2>

Knus
Regnar

Fra : smb

Dato : 26-01-03 03:27

Det blev i sidste ende et Chaintech 7VJL APOGEET.
http://www.chaintech.dk/dk/products/SOCKA/7vjl.asp

Det var nok mest alt det ekstra tilbehør + bedømmelserne fra edbpriser der
lokkede. Håber det var et fornuftigt valg.

mvh.
smb