Indkøb af CPU til Compaq Proliant server
Fra : Dennis B

Dato : 23-01-03 13:47

Hejsa
Lige et dumt spg..

Vi skal udvide 5-8 af vores servere med en ekstra CPU.. Det er alle Compaq
Proliant.. (DL360 & ML370)
På processoren står der "PIII 933/256/133" Og det er den flade type ligesom
AMD XP (i.t.a. den også findes som box)

Der findes ikke nogen på edbpriser, og helt ærligt tør jeg ikke bare købe
HVIS der nu er noget specielt ved dem, når de sidder i sådan en server.
Kan nogen fortælle mig om det er en HELT normal CPU og hvor man evt kan købe
dem ?

PS: Jeg er AMD nørd så jeg kender meget lidt til PIII, hvis nogle af spg.
skulle være MEGET dumme

Mvh Dennis

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-01-03 14:50

"Dennis B" <Dennis@SPAM_FILTER_bilinfo.dk> skrev i en meddelelse
> På processoren står der "PIII 933/256/133"

Pentium 3 933Mhz / 256 kb level2 cache/ 133 Mhz FSB

>Og det er den flade type ligesom AMD XP

Socket 370

Men du skal nok finde ud af nøjagtigt hvilken type der sidder i jeres
maskiner,
for de skal formodentligt være 100% ens.

Ligesom med AMD Athlon, findes PIII 933 i forskellige udgaver:

http://shor.ter.dk/971553862

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Dennis B

Dato : 23-01-03 15:51

> http://shor.ter.dk/971553862

Takker so mycket ;)

Det var nøjagtig hvad jeg manglede...

Mvh Dennis

Fra : Esben

Dato : 23-01-03 17:22

"Henrik Nielsen" <config@configdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskiner,
> for de skal formodentligt være 100% ens.

Om ikke andet kan man måske bytte rundt på dem, hvis ikke de modeller
der sidder i kan skaffes.

--
Esben

Fra : Morten L.

Dato : 23-01-03 20:13

Hmmmm En hel del af Compaq's servere kræver et VDM-modul - de kan du sikkert
let se, hvis du river hatten af een af serverne - det er i så fald et lille
IDE-lignede stik i nærheden af CPU-soklen

En anden lille ting er kølingen - Compaq bruger nogle ret grove, medium
store køleprofiler UDEN integreret blæser - de køles af stormen nede ved
main-boardet

Skulle alting gå helt galt, så har jeg en original Compaq 1GHz med køleplade
und den ganzen molivitten liggende - incl pap-æsken...

- men din service-partner bør du nok lige tage i ed først

og sidste & ikke mindst Bios tester CPU-stepping - så du er ikke i tvivl
om, det vil du....

IMHO & best wishes
Morten

Fra : Dansk

Dato : 30-01-03 12:55

og jeg har 2*850 PIII til at ligge som du kan købe

jens