Er arrownet ikke en smule forkerte i deres~
Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 23-01-03 10:04

Kære NG

Jeg faldt over noget tekst på arrownets side og under mig over
formuleringen. Smider det lige ind her forneden
[http://www.arrownet.dk/aab/abonnement.html#Kabler]:

Patchkabler - lige (benyttes mellem modem og netkort eller mellem modem
og uplink port på HUB):

Patchkabler - X (benyttes mellem modem og HUB uden uplink port):

Plejer det ikke at være omvendt ?. så at de krydsede kabler skal i
uplink på switch/hub såfremt at de har en eller i computeren såfremt at
man kun har 1 enkelt maskine.

Og de lige kabler bruges så fra router fra de enkelte maskiner ?.

Flemming Jacobsen

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-01-03 10:48

"Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:tfbv2vcji90k5lafad2g4qev65gtec03rt@4ax.com...
> [...]
> [http://www.arrownet.dk/aab/abonnement.html#Kabler]:

> Og de lige kabler bruges så fra router fra de enkelte maskiner ?.

Nej, mellem maskine og router bruges krydset, lige bruges mellem switch/hub
og maskine.

Idag er der mange SOHO-routere der har indbygget switch, måske det er det
der forvirre?

/Brian

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 23-01-03 12:42

On Thu, 23 Jan 2003 10:48:18 +0100, "Brian R. Jensen"
<brjensen@mail.tele.dk> wrote:

>"Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk> skrev i en
>meddelelse news:tfbv2vcji90k5lafad2g4qev65gtec03rt@4ax.com...

Undskyld der skulle selvfølgelig have stået mellem switch/hub og
maskinerne i den oprindelige post

> [...]
>og maskine.
>
>Idag er der mange SOHO-routere der har indbygget switch, måske det er det

Flemming Jacobsen