Pentium CPU
Fra : Lone Munk

Dato : 23-01-03 09:52

Jeg er ved at bygge to ældre PC'er sammen til en, men hvilken af CPU'erne er
den bedste: Intel Pentium II 300 MHz eller Intel Pentium II MMX 233 MHz?

Mvh,

Jens.

Fra : Per N

Dato : 23-01-03 09:54

On Thu, 23 Jan 2003 09:51:31 +0100, "Lone Munk" <Lone.Munk@get2net.dk>
wrote:

>Jeg er ved at bygge to ældre PC'er sammen til en, men hvilken af CPU'erne er
>den bedste: Intel Pentium II 300 MHz eller Intel Pentium II MMX 233 MHz?

Den på 300 MHz. At den lille har MMX er ikke nok
til at opveje forskellen på 66 MHz.
Hvis du er heldig kan du endda clocke den store
til 333 eller 350 ved at sætte bus hastigheden lidt
op. Det har jeg selv gjort ved min gamle P2-233

mvh Per

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 23-01-03 10:32

Lone Munk wrote:
> Jeg er ved at bygge to ældre PC'er sammen til en, men hvilken af CPU'erne er
> den bedste: Intel Pentium II 300 MHz eller Intel Pentium II MMX 233 MHz?

Alle Pentium II'ere har MMX.

Forresten, er 300'eren en 2,0 eller 2,8 V udgave?

Fra : Jens Munk

Dato : 23-01-03 11:36

> Alle Pentium II'ere har MMX.
>
> Forresten, er 300'eren en 2,0 eller 2,8 V udgave?

Aner det ikke, men 300 maskinen er den der virker, så jeg gider ikke gøre
ret meget mere ved den anden, da det ser ud som om disk-controlleren er død.

Jens.

Fra : Martin Fæster

Dato : 23-01-03 20:10

Aner det ikke, men 300 maskinen er den der virker, så jeg gider ikke gøre
> ret meget mere ved den anden, da det ser ud som om disk-controlleren er
død.

Prøv at tage batteriet ud og kortslutte (på j6 jumper tror jeg det er) i 10
sekunder så nulstilles bios og du finder muligvis ud af om den er det.
Du kan også prøve at vende kablet til drevet.

Martin