Newbee spørgsmål om cookies
Fra : Kim Larsen

Dato : 10-03-01 22:42

Hej alle sammen.

Vil I tage en newbee i hånden og trin for trin hjælpe mig med at bygge
følgende op. Ikke at I skal lave det for mig, men give en masse hjælp til en
for hvem php endnu er sort snak.

Jeg har behov for at kunne lave et pop-up vindue, hvor jeg kan have nogle
forms, således at jeg kan spørge min brugere om deres data. Dette behøver
jeg jo kun vide en gang, så det ville være hensigtsmæssigt om man kunne bede
serveren chekke for foregående besøg fra brugeren.

Da de fleste stadig har forskellige IP nummer, ved hvert nyt opkald - ville
jeg tro at det kunne laves med en cookie.

Altså at der blev chekket om der var en cookie på clienten og i tilfælde af
at der ikke var, at der så blev henvist til en ny side ( pop-up´en). Imodsat
fald, skullle clienten så "hoppe" over sidehenvisningen og forsætte som om
den ikke var der.

Så vidt jeg har fundet ud af, kan dette laves i ASP og PHP - men da jeg kun
har PHP på mit webhotel ville det værer rarest med en løsning som passer på
der !

Det er vist nok lidt ala http://www.chart.dk har på deres system !

Meeen, som sagt - jeg ved endnu ikke en dyt om cookies og PHP, så en venlig
sjæl ville være højt værdsat !

Kim

Fra : Willow_

Dato : 12-03-01 16:06

Sat, 10 Mar 2001 22:42:06 +0100 tænkte og nedskrev "Kim Larsen"
<webpoint@gmx.net>:

> [...]
>jeg jo kun vide en gang, så det ville være hensigtsmæssigt om man kunne bede
>serveren chekke for foregående besøg fra brugeren.

<?
if ($cookie == ja) {
header ("Location: http://www.etellerandet.dk/index2.htm");
} else {
setcookie("cookie", "ja", mktime(0,0,0,12,31,2001) );
header ("Location: http://www.etellerandet.dk/popup.htm");
}
?>

--