Fjenstyring af computer pga. rejse?
Fra : Hansen123

Dato : 23-01-03 00:38

Jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig, jeg er i den situation at jeg
skal ud at rejse, men jeg ville meget gerne kunne fjernstyre min computer i
hjemme, hvad gør jeg lettets for at kunne logge ind på min maskine udefra?

Jeg har PC-anyware programmet hvis det er til hjælp?

Ellers der andre der har nogle gode forslag?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-01-03 00:46

Hansen123 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
> jeg skal ud at rejse, men jeg ville meget gerne kunne fjernstyre min
> computer i hjemme, hvad gør jeg lettets for at kunne logge ind på min

SSH er rart, men ikke til windows.

> Jeg har PC-anyware programmet hvis det er til hjælp?

Det burde også kunne gøre tricket.
> Ellers der andre der har nogle gode forslag?

http://www.uk.research.att.com/vnc/

/Sune

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-01-03 10:06

Hansen123 wrote:
> Ellers der andre der har nogle gode forslag?

Min bror bruger VNC og det virker fint, selvom det er lidt
sløvt over nettet - har set et andet program anbefalet pga.
bedre performance over netværk. Jeg kan desværre ikke
huske hvad det hedder, nogen andre?
(Måske TightVNC: http://www.tightvnc.com/download.html ?)

Forresten findes VNC her: www.realvnc.com

/Mikael

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-03 10:55

Som svar på skriblerier nedfældet af Mikael Nørrelund Andersen :

> ... har set et andet program anbefalet pga.
> bedre performance over netværk. Jeg kan desværre ikke
> huske hvad det hedder, nogen andre?

PCDuo performer ret godt over en alm 56K forbindelse og modsætning til fx
pcAnywhere der kan være ret dræbende i længden
Mht performance - så oplever jeg at et godt grafikkort (el CPU?) på nyere
servere virker befordrende

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Allan Kok

Dato : 24-01-03 17:45

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
> sløvt over nettet - har set et andet program anbefalet pga.
> bedre performance over netværk. Jeg kan desværre ikke

Er ganske godt, da det ikke kræver noget software ud over er browser, i den
anden ende!

Allan

Fra : nebtor

Dato : 23-01-03 16:00

http://www.famatech.com/default.html

Radmin er super til fjernstyring

Fra : jens

Dato : 23-01-03 19:56

"nebtor" <nebtor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.famatech.com/default.html
>

> Radmin er super til fjernstyring

Ja

mvh Jens

Fra : Michael

Dato : 24-01-03 16:20

Virker RAdmin også under WindowsXP ???
På nedenstående link under "Key features" nævnes en del Operativ-systemer,
men Windows XP er ikke nævnt. Er der nogen der har prøvet ?
Jeg ved godt XP har indbygget Remote desktop, men hvis en XP-maskine skal
fjernbetjenes fra en ikke-XP- maskine er behovet der jo.

/Michael

Fra : lovend

Dato : 25-01-03 02:05

>Virker RAdmin også under WindowsXP ???<