Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Hvilken 19" CRT monitor til max.?
Fra : Neergaard

Dato : 23-01-03 00:17

Økonomien siger ca. 3500,- kr., ergo er Sony og Eizo udelukket. Har kigget
på flg.:

LG Electronics Flatron F900P Plus
Iiyama MA901U Vision Master Pro452
Samung Syncmaster 959NF
Philips Brilliance 109P40

Så hvilken skal jeg vælge?
Råd, konstuktiv kritik, alternativer og erfaringer modtages med glæde.
Skærmen skal primært bruges til CAD og FEA, men også til lidt spil

Har pt. en AOC 7Glr, hvilket er en parodi på en skærm, brightness og
kontrast er på 100% og det er ikke nok til at få normale lysforhold, så der
skal justeres vha. farvekorrektion, så AOC er IKKE et alternativ.

Mvh.
Neergaard

Fra : Allan Eriksen

Dato : 23-01-03 00:57

Kan klart anbefale en Samsung NF! Jeg har selv en 17 tommer, og den er
kanon. En af mine venner har en 19 tommer, og han er også utrolig glad for
hans. Efter min mening er billedkvaliteten mindst ligeså god som sonys
skærme. Specifikationerne er også ligeså gode, men prisen er langt mindre -
og derfor, efter min mening, det allerbedste skærmkøb man kan lave.

mvh
Allan

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 25-01-03 14:05

> "Neergaard" <svarpaausenet@notmail.com> wrote in message

Ville nok vælge en Philips. De har altid været kendt for at lave billedrør
med høj billed kvalitet. Ikke uden
grund det altid er Phillips eller Sony der løber med prisen hvert år for at
lave et TV med bedste billedkvalitet.
Så den er nok ikke dårligere når det gælder monitorer...

Hygge