Popstars - næste gang?
Fra : - A

Dato : 22-01-03 22:21

Konceptet er efterhånden ved at være slidt og udtømt.

Solist, pigegruppe og nu på et tidspunkt boyband. Så kunne man jo
stoppe for nu, og finde på noget andet.

Men er det ikke en god ide at satse på et band. En sanger, en bas,
trommer, guitar, keyboard?

Det kræver formodentlig at man på forhånd ved, hvilken genre bandet
skal spille.

Men er det så ikke også det hele?

Men hvis ikke det bliver til noget, så ved jeg ærlig talt ikke om der
er, nogen grund til at fortsætte legen?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Christian Muus

Dato : 22-01-03 22:52

"- A" <no@way.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal spille.
>
> Men er det så ikke også det hele?
>
> Men hvis ikke det bliver til noget, så ved jeg ærlig talt ikke om der

Der var jo "Rock Idoler" på TV3.

Christian

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 22-01-03 22:56

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der var jo "Rock Idoler" på TV3.
>
> Christian

Hvad med det egentlig? Var de ikke bedre end det ene nummer de smed ud?
Blunt var vist nok navnet?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-03 05:56

- A <no@way.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ts1u2vkk44lv7fm2l7nhneektbctfmum89@4ax.com...

> Konceptet er efterhånden ved at være slidt og udtømt.
>
> Solist, pigegruppe og nu på et tidspunkt boyband. Så kunne man jo
> stoppe for nu, og finde på noget andet.
__________

Konceptet blev udtømt efter de første par udsendelser. Det er fuldstændig
vanvittigt. Man kan da ikke blive ved i een uendelighed med det samme. Det
skulle / burde ikke være svært, for progamchefer som har en rimelig god løn,
at finde på noget nyt. Skal de virkelig have hjælp fra ulønnet side?. Så gør
de sig da ikke fortjent til deres løn. Nå. Hmmm... Nok om det.

Tilbage til sagen. Man kunne jo prøve at lave flere små
"stars-programmer" hvor det ikke kun er pop. Det er ligesom om DR ikke har
den fjerneste virkelighedsfornemmelse for at der eksisterer flere
populærmusikgenrer. Prøv dog at variere jer lidt DR. Så kunne vå måske få
både "Popstars", "Countrystars", "Dansktopstars", "Rockstars" og
"Dansebandstars". Det kunne da være sjovt, i stedet for den ensformighed af
dimensioner. Og Boogie-skalderværk 7 gange pr. uge. Det kunne også varieres
i nævnte genrer.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-01-03 09:21

> [...]
> "stars-programmer" hvor det ikke kun er pop. Det er ligesom om DR ikke har
> den fjerneste virkelighedsfornemmelse for at der eksisterer flere

Sig mig, følger du overhovedet med? Popstars er noget som TV2 kører - ikke
DR. "RockIdoler" var noget TV3 forsøgte sig med - ikke DR.

DR, derimod, har "Stjerne for en aften" hvor der ikke er noget fastlåst krav
til musikstil. I første udgave af dette show oplevede man da også et
rimeligt spænd fra den hårdere rock-genre til tilbagelænet jazz. Du kan jo
opfordre dine bekendte til at stille op med deres Casio-keyboards og det
slikkede hår og deltage.

mvh
Kim Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-03 19:02

Kim Jensen <kj@jmt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2fa586$0$83844$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sig mig, følger du overhovedet med? Popstars er noget som TV2 kører - ikke
> DR. "RockIdoler" var noget TV3 forsøgte sig med - ikke DR.
SVAR: Nå. Ja, jeg ved sgu snart ikke hvem der sender hvad. Det
musik-halløj-konkurrenceværk er efterhånden ved at væres en pestilens for
store dele af befolkningen. Man skulle efterhånden tro (ifølge den
musikpolitisk korrekte elite) at det er en betingelse for at komme i tv at
man har næsering på og står og skriger og skråler i vilden sky. det lyder
den unteme som om nogen blev voldtaget-.

> DR, derimod, har "Stjerne for en aften" hvor der ikke er noget fastlåst
krav
> til musikstil.
SVAR: Det kommer dæleme meget an på hvordan en udvælgelseskommite som intet
har tilover for folkelig slagermusik ser på sagen. Al musik der ikker passer
til deres alternative næseringsholdning kyler de bare ad helvede til. De kan
rende mig så grusom med deres larm og lordt.

I første udgave af dette show oplevede man da også et
> rimeligt spænd fra den hårdere rock-genre til tilbagelænet jazz.
SVAR: Der var ikke mere forskel end der er på to næseringe af forskellig
størrelse.

>Du kan jo
> opfordre dine bekendte til at stille op med deres Casio-keyboards og det
> slikkede hår og deltage.
SVAR: I så fald skal vi da først have smidt udvælgelseskommiteen på porten.
En mere ukompetent og uduelig kommite uden musikalsk forstand skal man da
lede længe efter. Og dog, og dog, i tv er vist nok af den slags folk. Så
sidder der vist også en sanger fra en eller anden pop-skaldergruppe i
kommiteen. Han synger aldeles rædselsfuldt, uden nogen som helst evne til at
bedømme hvad der lyder godt.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-01-03 11:04

> [...]
> man har næsering på og står og skriger og skråler i vilden sky. det lyder
> den unteme som om nogen blev voldtaget-.

Nu vrøvler du da i helt ekstrem grad.

> krav til musikstil.
> SVAR: Det kommer dæleme meget an på hvordan en udvælgelseskommite som
intet
> har tilover for folkelig slagermusik ser på sagen.

Ta' nu og vågn op. I "Stjerne for en aften" er det seerafstemninger, der
afgør, hvem der går videre og ej. Jeg ville gerne se, hvordan Casio-fyrene
ville klare sig hér.

> I første udgave af dette show oplevede man da også et
> SVAR: Der var ikke mere forskel end der er på to næseringe af forskellig
> størrelse.

Ok, du må godt komme ud af din tidskapsel nu.

> SVAR: I så fald skal vi da først have smidt udvælgelseskommiteen på
porten.

Altså seerne?

mvh
Kim Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-03 15:21

Kim Jensen <kj@jmt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e310f2c$0$83840$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Altså seerne?
______

Nej, musikledelsen. Desuden er der ikke tale om seerNE. Der er tale om de
seere som er tilhængere af programmets format. Programmets format har i
forvejen lagt op til hvem som det henvender sig til. Nej du, de ser ikke
længere end til deres egen næsering. Vi ved f.eks. alle hvordan "Klaus og
Tjenerne" havde lavet en fantastisk sang til det danske melodi-grand-prix.
Den forkastede udvælgeseskommiteen fordi den var for "dårlig". Altså i følge
deres opfattelse. Forresten var det en dansktopmelodi og det passer jo ikke
i deres format-opfattelse. Det som ikke har deres egen snævre interesse
opfatter de som "dårligt".
Nej al det "Pladder for en aften", "Snobstars", Melodi grand Plims" og
jeg ved snart ikke hvad, er ved at være en pestilens. Al ting med måde. Det
er udvælgelseskommiteerne der skal smides på porten med deres næseringe og
lyserøde bleer og bærbare computere og have deres slips klippet af og
stoppet ned i halsen. Det er nu min mening, for at sige det på en folkelig
måde.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-01-03 16:07

> Nej, musikledelsen. Desuden er der ikke tale om seerNE. Der er tale om de
> seere som er tilhængere af programmets format.

Naturligvis. Det kaldes en målgruppe - det er jo indlysende, at ikke alle
har samme smag. Tilfældigvis er majoriteten af de danske og udenlandske
TV-stationer enige om, at deres primære prime-time publikum ikke er de helt
store dansktop-fans. Hvis de var, ja, så ville de jo lave TV med dét tema.

> Vi ved f.eks. alle hvordan "Klaus og Tjenerne" havde lavet en fantastisk
sang til det
> danske melodi-grand-prix.

Vi alle? Jeg ved ikke hvem de er, og har (heldigvis) aldrig hørt deres
bidrag.

> [...]
> lyserøde bleer og bærbare computere og have deres slips klippet af og
> stoppet ned i halsen. Det er nu min mening, for at sige det på en folkelig

Det lyder nu ikke særlig folkeligt i mine ører.

mvh
Kim Jensen

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-01-03 15:21

In article <3e310f2c$0$83840$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, kj@jmt.dk
says...

> Ok, du må godt komme ud af din tidskapsel nu.

Var det ikke muligt istedet at afbryde netforbindelsen til den ?

> porten.
>
> Altså seerne?

Ja hvad skal man også med dem? De er kun til besvær.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Mark Høserich

Dato : 23-01-03 17:19

- A wrote:
> [...]
> skal spille.
>
> Men er det så ikke også det hele?
>
> Men hvis ikke det bliver til noget, så ved jeg ærlig talt ikke om der

De kunne jo prøve at lave Fuckstars, om folk der går til audition til en
pornofilm. Det skal nok få høje seertal. Ahh, burde nok ikke ha skrevet
dette indlæg i dk.kultur.musik, men what the heck.

M<a>RK