MS Windows
briani 27239
Hvor mange filer indeholder HDD?
Fra : Martin S.

Dato : 22-01-03 22:35

Hejsa.

Hvordan kan jeg på en hurtig måde se, hvor mange filer min harddisk i alt
indeholder?
Jeg skal ikke vide hvad filerne hedder, blot vide antallet.
Jeg bruger WinXP ProDK. Skal jeg lede i Stifinder eller kan jeg evt. bruge
en komando i DOS-promten?

MVH Martin

Fra : ha

Dato : 22-01-03 22:38

> Hvordan kan jeg på en hurtig måde se, hvor mange filer min harddisk i
> alt indeholder?
> Jeg skal ikke vide hvad filerne hedder, blot vide antallet.

Åbn stifinder, højreklik på harddisken og se antallet i egenskaber
når den er færdig med at tælle.

mvh
ha

Fra : Martin S.

Dato : 22-01-03 23:14

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse
> Åbn stifinder, højreklik på harddisken og se antallet i egenskaber
> når den er færdig med at tælle.

Det virker ikke. Jeg får kun oplysninger om, hvor meget brugt/ledig
diskplads der er (lagkage). Ingen oplysninger om filerne.

/Martin

Fra : scn

Dato : 22-01-03 22:48

Martin S. wrote:
> [...]
> Jeg skal ikke vide hvad filerne hedder, blot vide antallet.
> Jeg bruger WinXP ProDK. Skal jeg lede i Stifinder eller kan jeg evt.

Det kan gøres i stifinder:
Markeralle filer og mapper i det drev som har din interesse
højre-klik vælg egenskaber
(virker i win2000)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk\akvarie

Fra : Ivan Gregersen

Dato : 22-01-03 23:08

Hejsa
Gå i dospromt og skriv dir/s så får du info om disk
mvh Wasco_dk

Fra : Martin S.

Dato : 22-01-03 23:21

"Ivan Gregersen" <wasco_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Gå i dospromt og skriv dir/s så får du info om disk

Det har jeg lige prøvet, men der står: I alt antal filer = 37.653.
Som nævnt tidligere, så har mit antivirusprogram fundet 56.135 filer at
scanne...
Hvad er rigtigt????

/Martin

Fra : Martin S.

Dato : 22-01-03 23:17

> Det kan gøres i stifinder:
> Markeralle filer og mapper i det drev som har din interesse
> højre-klik vælg egenskaber
> (virker i win2000)

På den måde finder Stifinder 37.972 filer. Mit antivirus-program har lige
scannet 56.135 filer. Hmm...

/Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-01-03 23:36

In dk.edb.system.ms-windows, Martin S. wrote:

> [...]

[...]

> På den måde finder Stifinder 37.972 filer. Mit antivirus-program
> har lige scannet 56.135 filer. Hmm...

Viser du skjulte filer? Mappeindstillinger -> Vis.

--
Lars Stokholm

Fra : Martin S.

Dato : 22-01-03 23:39

"Lars Stokholm" <stokholm@diku.dk> skrev i en meddelelse
> Viser du skjulte filer? Mappeindstillinger -> Vis.

Ja, alle filer bliver vist inkl. skjulte og systemfiler/mapper.

/Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 00:07

> Ja, alle filer bliver vist inkl. skjulte og systemfiler/mapper.

Nåhh, lad mig få et gæt til... Dit antivirusprogram skanner i
komprimerede filer?

--
Lars Stokholm

Fra : Martin S.

Dato : 23-01-03 01:15

> Nåhh, lad mig få et gæt til... Dit antivirusprogram skanner i
> komprimerede filer?

Hmm, du er måske inde på noget dér!
Jeg bruger Norton Antivirus 7, hvor man kan indstille i hvor mange niveauer
den skal scanne. Den er vist sat til 5 eller 7 niveauer. Men burde Windows
ikke også kunne se de komprimerede filer?

/Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 01:26

In dk.edb.system.ms-windows, Martin S. wrote:

> Men burde Windows ikke også kunne se de komprimerede filer?

Jo, Windows XP burde. Men har du "de rigtige indstillinger"(*) under
avanceret når du søger med XP? For jeg går ikke ud fra at du har
slået Zip-håndteringen fra siden du spørger.

(*) Jeg kan ikke lige huske hvad "de rigtige indstillinger" er :) Men
det skulle vist sige sig selv det meste af vejen.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 01:57

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

> Jo, Windows XP burde. Men har du "de rigtige indstillinger"(*)
> under avanceret når du søger med XP?

Og så tænker man alligevel... Ligner det Microsoft at give brugerne
mulighed for at slå sådan noget til og fra, uden alle mulige
krumspring? Nej.

Sagen er at jeg ikke kører Windows XP mere. Jeg ved at det ikke var
muligt at slå Zip-håndteringen fra på en brugervenlig måde, men jeg
kan ikke huske om det var muligt at vælge, om Zip-filer skulle
medtages i søgninger eller ej. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at
ændre mit gæt til nej :) Men så er jeg altså også tom for idéer.

--
Lars Stokholm

Fra : Martin S.

Dato : 23-01-03 01:58

> [...]
> (*) Jeg kan ikke lige huske hvad "de rigtige indstillinger" er :) Men
> det skulle vist sige sig selv det meste af vejen.

Okay, jeg kan se at jeg har brug for at rode lidt mere med indstillingerne
inden jeg opgiver
Jeg har ikke helt styr på at søge med eller uden Zip(?), men i Stifinder ->
Søg (der hvor hunden står og sniffer!) har jeg søgt på *.* i alle
undermapper og skjulte filer og systemmapper mv., og nu skriver den 47.483
fundne filer! Jow jow... nogen højere?? *hehe*

/Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-01-03 09:52

In dk.edb.system.ms-windows, Martin S. wrote:

> Okay, jeg kan se at jeg har brug for at rode lidt mere med
> indstillingerne inden jeg opgiver

Tilsyneladende :)

> Jeg har ikke helt styr på at søge med eller uden Zip(?)

Jeg er som sagt ikke sikker på at det er muligt at vælge om man vil
søge i Zip-filer eller ej. Det er i hvert fald muligt at slå
håndteringen helt fra, selvom jeg nu aldrig har haft meget held med
det: http://www.annoyances.org/exec/show/article03-202

> Stifinder -> Søg (der hvor hunden står og sniffer!) har jeg søgt
> på *.* i alle undermapper og skjulte filer og systemmapper mv.,
> og nu skriver den 47.483 fundne filer! Jow jow... nogen højere??

Ja, vi begynder at nærme os. Jeg har lige et par bud til:

Du siger at du viser alle filer, men du nævner ikke "Beskyttede
operativsystemfiler" (Protected operation system files).

Det kunne vel egentlig også være at Windows kun søger ét niveau ned i
Zip-filer, mens NAV tager 5-7 niveauer. Det kan også snildt være at
NAV kan søge i nogle installationsfiler (exe, msi) samt andre
komprimerede filer end Zip - det kan Windows helt sikkert ikke.

Ellers; er du logget ind som administrator? Jeg har ikke meget
erfaring med brugersystemet, da jeg altid selv har kørt som
administrator. Men hvem ved om en bruger uden mange rettigheder kan
søge i andre brugeres (og administratorens) filer. For at det skulle
hænge sammen, så skal NAV jo altså have flere rettigheder end
Explorer på brugerens login.

--
Lars Stokholm