Temp
Fra : Dennis

Dato : 22-01-03 22:39

Min AMD XP 1700+ ligger på 91c

nåt jeg installer winxp kommer der blå beskyttelsesskærm op, jeg har lige
testet ramne med mamtest, der var intet galt...

går det galt pga. 91c???

Fra : Uni Bull

Dato : 22-01-03 23:18

Dennis wrote:
> går det galt pga. 91c???

Ja! Du bliver nødt til at genmontere din køler. Det lyder helt bestemt som
om den ikke er monteret korrekt!
Har du måske *både* kølepasta og varmeledende tape?
--
Uni Bull
København K

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 23-01-03 05:55

Dennis wrote:

> Min AMD XP 1700+ ligger på 91c
>
> nåt jeg installer winxp kommer der blå beskyttelsesskærm op, jeg har lige
> testet ramne med mamtest, der var intet galt...
>
> går det galt pga. 91c???

Min AMD XP 1800+ (der kører som en XP1900) ligger rimelig stabilt på under 40
grader C - så ja jeg tror du har en forklaring.

Før du flår køler osv af så tjek lige at køleren kan køre rundt. Da jeg lige
samlede min maskine steg temperaturen ret hurtigt til 60 grader. Jeg fandt ud
af at lydkablet fra DVD-drevet gik hen over køleren og blokerede den (den var
til gengæld dejlig støjsvag

Knus
Regnar

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 23-01-03 08:48

Dennis wrote:
> Min AMD XP 1700+ ligger på 91c
>
> nåt jeg installer winxp kommer der blå beskyttelsesskærm op, jeg har lige
> testet ramne med mamtest, der var intet galt...
> går det galt pga. 91c???

Ja, og det vil ikke undre mig hvis noget af L2 cachen allerede er stået af.
Hvis du stadig får blå skærme eller andre mærkelige fejl når du har fået
monteret køleren bedre og temperaturen er lavere, så er din processor
blevet defekt pga. varmen.

Fra : Dennis

Dato : 23-01-03 09:59

Shit, håber ik cpuen er brændt af, nå nu går jeg ud og køber mig en
ordentlig køler og prøver.
TT: silent viking, skulle kunne klare opgeven, nu sidder der en Glacia Tech
køler på, den kører med 6600rpm. er uden kobber, jeg tror det er fordi det
er en skod køler!

Fra : Uni Bull

Dato : 23-01-03 18:49

Dennis wrote:
> Glacia Tech køler på, den kører med 6600rpm. er uden kobber, jeg tror
> det er fordi det er en skod køler!

Det er det muligvis, men enhver køler vil (efter min overbevisning) kunne
holde en CPU på under 90grader.

Fra : Dennis

Dato : 23-01-03 23:49

FEDT, NU KØRER JEG MED TT SILENT VIKING TIL 299,- HELE MASKINEN KØRER 110%
FULDSTÆNDIG PERFEKT..........

Temp: 48c

Men tak for jeres svar gutter!

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 24-01-03 06:21

Dennis wrote:
> FEDT, NU KØRER JEG MED TT SILENT VIKING TIL 299,- HELE MASKINEN KØRER 110%
> FULDSTÆNDIG PERFEKT..........

Næsten. Din Shift- eller CapsLock-tast er i stykker.

Fra : Dennis

Dato : 24-01-03 11:16