Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop 7 - Røde øjne
Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 22-01-03 21:26

Hvad gør jeg forkert?
Indsætter nyt lag
Vælger elleptisk marketingsramme f.eks. 5 px
Markerer øjet
Vælger farvejustering: Billede - justering - farvetone/mætning (ctrl+u)

men så kommer fejlmeldingen:
"could not complete the Hue/saturation command because the selected area is
empty".

Hjælp vil være meget velkommen
Hilsen
Jørgen

Fra : Tom Dissing

Dato : 22-01-03 21:50

Kopier området eller bliv I øverste/=første lag..
En god ide er ..altid at kopiere området, og paste de kopierede øjne ind I
næste lag ( merge de to øejnlag) og arbejde med begge øjne samtidigt (
ctl/æble U )
Slut af med at ligge "øjen laget" øverst eller merge hele dynen !?
Tom

On 22/01/03 21:25, in article
3e2efe50$0$71618$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Jørgen Jørgensen"

Fra : Tom Dissing

Dato : 22-01-03 21:51

Eller endnu bedre sørg for IKKE at få røde øjne med hjem!

Fra : Steen Larsen

Dato : 22-01-03 21:58

> [...]

> men så kommer fejlmeldingen:
> "could not complete the Hue/saturation command because the selected area is

Det giver jo sig selv. Du laver et tomt lag og forsøger at lave en
farvejustering på ingenting. Det vil PS ikke være med til
Du skal i stedet - hvis du vil gå med livrem og seler - lave en duplikat
af laget med røde øjne og så...

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 27-01-03 12:00

"Steen Larsen" <steen.remove@this.lykking.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Steen

> Det giver jo sig selv. Du laver et tomt lag og forsøger at lave en
> farvejustering på ingenting. Det vil PS ikke være med til

Det har du helt ret i - Jeg sad og fulgte fremgangsmåden i det lille hefte:
Adobe Photoshop 7 - lær det selv af Michael B. Karbo.
Der står netop, at man skal oprette et nyt lag, der som du siger er tomt.
Det må være en smutter - jeg tænkrte ikke selv over det.
Tak for hjælpen alle sammen.
Hilsen
Jørgen

Fra : Sonny W.

Dato : 22-01-03 21:54

Jørgen Jørgensen wrote:
> [...]
>
> men så kommer fejlmeldingen:
> "could not complete the Hue/saturation command because the selected area is

Jeg ved ikke hvorfor du indsætter et nyt lag, men det er derfra at
fejlmeldingen kommer : Det nye lag er jo tomt.

Jeg kan anbefale følgende alternative procedure istedet:

CTRL-A : Vælg alt

CTRL-J : Float det valgte (hurtigere end vælge duplikér lag fra menu)

SHIFT-CTRL-U : Desaturate floating layer
-eller- brug selektiv rød farve desaturering.

Layer > Add Layer Mask > Hide All

Vælg lagets maske (højre thumbnail)

Brug paintbrush eller elliptisk markør med blød kant til at tegne med
hvidt i masken hvor øjet er rødt.

Vælg laget (venstre thumbnail)

Justér evt. lysstyrke og transparens af laget.

CTRL+E : Commit Layer (Merge down)

Det skulle så være det!

Jeg har ikke så tit brug for rødøje korrektion mere, efter jeg har
fået en arm til blitzen så den er længere fra linsen.

Mvh.